Je ventileert zelf namelijk ook een mening die niet echt op feiten gebaseerd is. Moet ik je geheugen nog eens opfrissen?
Uh ja... doe eens... maar dan wel uitleggen waarom ie niet onderbouwd is... (wel gaarne rekening houden met mijn mogelijke ervaring waar je geen weet van hebt...
Deel die ervaring dan eens met iedereen op het forum? Want dan onderbouw je die mening. Als jij die ervaring niet deelt en alleen stelt dat medewerkers vinden dat ze nooit genoeg salaris krijgen en alleen maar meer willen, ga ik er van uit dat die uitspraak uit de lucht gegrepen is.
want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"... maar geen hond die bijspringt op het moment dat het slecht gaat... laat staan eigen geld er in steekt...
Is dit een gefundeerde uitspraak? Neen.
Ja... is ie wel... wederom ervaring...
Is dat zo? Waarom voeg je die ervaring dan niet in de eerste plaats al toe? Dan kan ik lezen dat je namelijk wel degelijk een onderbouwing hebt. Dan hoor je mij ook niet.
Toon mij anders de werknemers die daadwerkelijk ingeleverd hebben op eigen initiatief... en geld in het bedrijf van hun werkgever gestoken hebben in zware tijden...
Kun jij dat wel aantonen? Dus jij wilt beweren dat je van elk van die 1000 medewerkers weet dat ze geen cent hebben gestoken in het bedrijf? Dat vind ik knap. En het is in dit land vrij gewoon dat werknemers hun bijdrage niet leveren in de vorm van geld. Of leef jij in een wereld waarin werknemers moeten betalen om te mogen werken? Ik geloof dat werknemers hun bijdrage leveren in de vorm van arbeidsprestatie...
Dat is geen mening... "een goede ondernemer ziet dit aankomen"... dat is een conclusie c.q. oordeel... en om dat oordeel uit te spreken mag je op z'n minst verwachten dat iemand dan een basis heeft om dat oordeel op te baseren dus neem ik aan dat hier een ondernemer aan woord is... anders heb je het "de beste stuurlui staan aan wal" effect...
Een oordeel is een mening, voor zover ik weet. En jou basis om te beweren dat werknemers alleen maar meer en meer willen is.....? Dan neem ik aan dat hier een werknemer van Kroymans aan het woord is?
Waar zeg ik dat werknemers geldwolven zijn?
Lees je reacties er nog maar eens op na. Je negativisme aangaande de werknemer druipt van je posts af...daar hoef je geen hoogbegaafd persoon voor te zijn. Maar goed, ik zal je een (nogmaals) een voorbeeld geven:
want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"...
Hier maak ik uit op dat je werknemers maar lastige mensen vindt die er alleen op uit zijn om meer en meer geld te verdienen. Komt een beetje overeen met de definitie van een geldwolf, niet...?
Ik heb de indruk dat je denkt dat ik maar wat losse flodders schiet... als dat zo is... vrees ik dat je je vergist...
Ok, maar laat dan wel blijken dat je van deze zaak het fijne afweet, anders komt het bij mij wel over alsof je inderdaad losse flodders schiet.
Ik ben al jaaaaaaaaaaren geleden begonnen met bij mezelf te beginnen... niemand die me salaris hoeft te betalen... en nog maar 1 iemand die ik dat hoef te betalen en daar moet ook maar het mes in...
How about you?
En dat bedoel ik niet met deze uitspraak, maar dat weet jij ook wel. Die uitspraak sloeg op de idee van mijn kant dat je vindt dat anderen een ongefundeerde mening hebben, terwijl je die zelf (naar mijn mening) ook hebt. Tenzij je nu natuurlijk die ervaringen deelt zodat ik kan lezen dat je weet hoe het zit met die werknemers?