Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 23:02

Het zou trouwens wel een leuke uitdaging zijn om nu Alfa weer op de rit te zetten in NL... 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Markfa
Member
Member
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 18:32
Locatie: Delft

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 23:03

Waar een wil is, is een weg :P

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 23:03

Het zou trouwens wel een leuke uitdaging zijn om nu Alfa weer op de rit te zetten in NL... 8)
Ik hoop dat het lukt.
Anders was de MiTo de laatste Alfa :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 23:07

I could not possibly comment

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 23:08

Het zou trouwens wel een leuke uitdaging zijn om nu Alfa weer op de rit te zetten in NL... 8)
Ik hoop dat het lukt.
Anders was de MiTo de laatste Alfa :wink:
Ik tel in alle gauwigheid toch nog 46 full dealerships op de AR site... + een stapel "alleen service" punten...

Daar mot toch potentieel in zitten! 8)

Allemaal 1 auto in de week verkopen... 2.392 auto's per jaar...

Hmz... is natuurlijk wel een inschatting... geen feit...

Iemand van hier die met zekerheid & exact kan zeggen hoeveel Alfa's er volgend jaar (+ de 9 daarop volgende jaren... we gaan tenslotte voor de lange termijn...) in NL verkocht gaan worden?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Forza Trentatre
Full Member
Full Member
Berichten: 303
Lid geworden op: do apr 10, 2008 20:05
Locatie: Middelburg

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 23:29

Je ventileert zelf namelijk ook een mening die niet echt op feiten gebaseerd is. Moet ik je geheugen nog eens opfrissen?
Uh ja... doe eens... maar dan wel uitleggen waarom ie niet onderbouwd is... (wel gaarne rekening houden met mijn mogelijke ervaring waar je geen weet van hebt...
Deel die ervaring dan eens met iedereen op het forum? Want dan onderbouw je die mening. Als jij die ervaring niet deelt en alleen stelt dat medewerkers vinden dat ze nooit genoeg salaris krijgen en alleen maar meer willen, ga ik er van uit dat die uitspraak uit de lucht gegrepen is.
want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"... maar geen hond die bijspringt op het moment dat het slecht gaat... laat staan eigen geld er in steekt...

Is dit een gefundeerde uitspraak? Neen.
Ja... is ie wel... wederom ervaring...
Is dat zo? Waarom voeg je die ervaring dan niet in de eerste plaats al toe? Dan kan ik lezen dat je namelijk wel degelijk een onderbouwing hebt. Dan hoor je mij ook niet.
Toon mij anders de werknemers die daadwerkelijk ingeleverd hebben op eigen initiatief... en geld in het bedrijf van hun werkgever gestoken hebben in zware tijden...
Kun jij dat wel aantonen? Dus jij wilt beweren dat je van elk van die 1000 medewerkers weet dat ze geen cent hebben gestoken in het bedrijf? Dat vind ik knap. En het is in dit land vrij gewoon dat werknemers hun bijdrage niet leveren in de vorm van geld. Of leef jij in een wereld waarin werknemers moeten betalen om te mogen werken? Ik geloof dat werknemers hun bijdrage leveren in de vorm van arbeidsprestatie...
Dat is geen mening... "een goede ondernemer ziet dit aankomen"... dat is een conclusie c.q. oordeel... en om dat oordeel uit te spreken mag je op z'n minst verwachten dat iemand dan een basis heeft om dat oordeel op te baseren dus neem ik aan dat hier een ondernemer aan woord is... anders heb je het "de beste stuurlui staan aan wal" effect...
Een oordeel is een mening, voor zover ik weet. En jou basis om te beweren dat werknemers alleen maar meer en meer willen is.....? Dan neem ik aan dat hier een werknemer van Kroymans aan het woord is?
Waar zeg ik dat werknemers geldwolven zijn?
Lees je reacties er nog maar eens op na. Je negativisme aangaande de werknemer druipt van je posts af...daar hoef je geen hoogbegaafd persoon voor te zijn. Maar goed, ik zal je een (nogmaals) een voorbeeld geven:
want hoeveel je per maand ook aan salarissen er in pompt... het is toch nooit goed genoeg...als het goed gaat NOG meer willen... loonsverhoging is "normaal"...
Hier maak ik uit op dat je werknemers maar lastige mensen vindt die er alleen op uit zijn om meer en meer geld te verdienen. Komt een beetje overeen met de definitie van een geldwolf, niet...?
Ik heb de indruk dat je denkt dat ik maar wat losse flodders schiet... als dat zo is... vrees ik dat je je vergist...
Ok, maar laat dan wel blijken dat je van deze zaak het fijne afweet, anders komt het bij mij wel over alsof je inderdaad losse flodders schiet.
Ik ben al jaaaaaaaaaaren geleden begonnen met bij mezelf te beginnen... niemand die me salaris hoeft te betalen... en nog maar 1 iemand die ik dat hoef te betalen en daar moet ook maar het mes in...

How about you?
En dat bedoel ik niet met deze uitspraak, maar dat weet jij ook wel. Die uitspraak sloeg op de idee van mijn kant dat je vindt dat anderen een ongefundeerde mening hebben, terwijl je die zelf (naar mijn mening) ook hebt. Tenzij je nu natuurlijk die ervaringen deelt zodat ik kan lezen dat je weet hoe het zit met die werknemers?
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo apr 01, 2009 23:35

Ja hoor... kan ze allemaal onderbouwen... haarfijn... tot op de mm... heb al her der tipjes van sluiers opgelicht...

En nu verwacht je dat ik mijn gehele zakelijke ervaring tot op de mm hier ga neerpennen?

:jumping:

Het begint met een D en eindigt op "ream on".... :wink:

Ik denk dat je goed het verschil moet lezen tussen de eerdere reacties... en mijn reacties daarop... dan gaat er al een wereld voor je open...

Mijn reacties zijn namelijk precies dat... reacties...

Ik vind je intussen echt te vermoeiend worden... ik gun je je mening, visie, oordeel en alles van harte... en hoop dat je ooit het arbeidersparadijs vindt... (EN iemand die het geheel belangeloos wil financieren natuurlijk...) maar intussen ga ik door met de realiteit van alle dag als je het niet erg vindt...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 01:31


Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 08:43

:shock: Tjonge. Da`s wel weer heel veel tekst....... :?

zenix

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 12:13

[


Ik heb er alleen wel een pleurishekel aan als vage vermoedens (waar de jalouzie ook nog eens van af druipt) als feiten geponeerd worden...

Moet er nog wel bij zeggen dat ik redelijk allergisch er voor ben als mensen vinden dat als het een ondernemer goed gaat, IEDEREEN daarvan moet meeprofiteren... en als het slecht gaat mag ie het alleen opknappen... Geeft meteen zo'n naar FNV bijsmaakje... gaat het goed, zij de eersten om "meer" te EISEN... gaat het slecht, zijn ze de laatsten om in te leveren... bah!
@Zaagauto
Van dik hout zaagt men planken (oude volkspeculatie) en welke volksheld zei ook alweer "effe dimmen" tegen een politieke BMW rijder?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 12:55

Het zal allemaal wel...

Welke volksheld zoop zich ook al weer op kosten van de staat een stuk in z'n kraag voordat ie op kosten van de staat met asbakken op spiegels ging mikken?

Zo zijn er voorbeelden te over...

En je bent toch links? Dan zul je daarvoor dus ter verantwoording geroepen moeten worden... want je probeert mij als realist nu ter verantwoording te roepen voor alles en iedereen die niet-links is?

Wat een farce!

Ondertussen sterkt deze hele discussie mij alleen maar in mijn overtuigingen en vind ik de hele houding DIEP triest om te lezen... en de reacties richting Kroymans behoorlijk aanmatigend...

Dan ga ik nu als grootkapitalist (dat ben ik blijkbaar als niet-links persoon...) maar eens druk aan de gang om mijn overmatig grote kapitaal weg te sluizen terwijl ik mijn laatste personeelslid honds ga behandelen...

Dit kost enige moeite & tijd... dus vergeeft u mij alstublieft het feit dat ik geen tijd meer heb om op onzin te reageren...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 13:13

Hoppa. De zoveelste dealer van Alfa Romeo o.a is failliet. Van der Wilt, sinds mensenheugenis actief in Hoogeveen en onderdeel van Autodrome in het noorden. Iedereen staat op straat. :( Wat een drama.
Overigens zijn er bij de RDW ook diverse ontslagen gevallen. Veel steekproef controleurs mogen in Augustus niet meer terug komen. Wegens te weinig werk. Het gaat maar door. De discussie hier overigens ook. :wink:

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 16:12

Ondertussen sterkt deze hele discussie mij alleen maar in mijn overtuigingen en vind ik de hele houding DIEP triest om te lezen... en de reacties richting Kroymans behoorlijk aanmatigend...

Dan ga ik nu als grootkapitalist (dat ben ik blijkbaar als niet-links persoon...) maar eens druk aan de gang om mijn overmatig grote kapitaal weg te sluizen terwijl ik mijn laatste personeelslid honds ga behandelen...
Die houding is inderdaad diep triest. Het is ongelovelijk hoe weinig respect er is voor hard werkende risico nemende ondernemers (80uur p/week is niets), maar ook voor personeelsleden die het goed doen en hard werken. Zeker wanneer deze met het hoofd boven het maaiveld komen wordt deze maar al te graag door Links afgehakt. Zij hebben het beter, zij moeten meer betalen, en maar geld over de balk smijten aan kansloze projecten (allochtonene stunt"mannen" of de publieke omroep anyone?) Diep en diep triest.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 18:04

risico's neem je toch op basis van de juiste cijfers/prognoses, niet? of ben ik hier de billyboy?

ik zeg ook erg onzeker! dus die risico's waarbij de stakes erg hoog zijn. ondernemen kun je m.i. oook op verschillende manieren
Ik vrees dat je de billyboy bent... :wink:

Risico's neem je op basis van onzekere factoren... anders waren het geen risico's...

Prognoses, inschattingen etc... en die zijn per definitie onjuist... dat is inherent aan hun oorsprong...

Als het feiten waren... zou het wel ERG makkelijk zijn...

Uiteraard zijn de stakes hoog... dat zijn ze nu eenmaal per definitie bij dat formaat bedrijven... it's different cook from the kruidenier om de hoek...
ligt maar hoe onzeker de factoren zijn , en dusdanig verwijtbaar zijn :wink:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

do apr 02, 2009 18:22

ligt maar hoe onzeker de factoren zijn , en dusdanig verwijtbaar zijn :wink:
Definieer dan maar hoe onzeker een factor moet zijn om tot verwijtbaarheid te kunnen leiden...

Definieer dan ook maar meteen wie nou precies wie wat gaat verwijten...

Ik ben wel benieuwd....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”