Gebruikersavatar
BMP
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: za mei 10, 2008 17:31
Locatie: Franeker

RE: Restauratie sudsprint '82 interieur bijna af!

za mar 28, 2009 23:08

Prachtig interieur 8) :lol:
De vorige bella's

Alfa33 1.5 milano 1983
Afa33 1.3 s type2 1989
Alfa 155 1.8ts 1993
Alfa 156 1.6ts 1999
2000 Berlina 1971

Heden Alfa 159 1.9 JTS 2006

http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Restauratie sudsprint '82 interieur bijna af!

zo mar 29, 2009 20:08

Matthijs voor een radio en speakers
regelmatig MP checken ze zijn iets minder te vinden maar ze zijn er nog

ook regelmatig bij een kringloop gaan kan geen kwaad
alles wat er kompleet en goed uitziet en niet veel kost gewoon meenemen
zelf heb ik bij de plaatselijke kringloop al een mooie component van pioneer plus eindversterker uit de 80s gehaald kosta 2,50 euri
en uit de 70s heb ik nog een leuke pioneer radio cassette liggen met 4 opbouw speakers van pioneer
type weet ik niet uit het hoofd maar met een passieve basspeaker aan de bovenkant.

dus met een beetje geduld kom je er wel :thumbs:
en defect ? ach valt altijd wel iets te regelen :wink:

ps sprintje wordt mooi hoor :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 interieur bijna af!

zo mar 29, 2009 21:03

Ik heb toevallig vandaag iets besteld op marktplaats Rogier! Komt nu voor een tientje incl verzenden mijn kant op, ben benieuwd...

vwb de speakers; ik vroeg me meer af wààr ik ze kon plaatsen evt als ik ooit zover kom...

verder weinig gedaan vandaag, maar wel een paar dingen klaarstaan voor komende week, oa kentekenplaten, verse olie, koel- en remvloeistof, een nieuwe accu, en nog wat kleinigheden. Kan weer een paar avondjes vooruit!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 interieur bijna af!

za apr 04, 2009 19:54

Zo, weer een dagje aan de sprint gewerkt. Michel kwam langs, heeft weer een heleboel elektra aan elkaar geknoopt en toen was het grote moment daar... zou hij starten? Op wielen gezet, (voor 't eerst in maanden) naar buiten geduwd (ohh, voor 't eerst in jaren!). Vers gehaalde benzine erin, beetje koelvloeistof erin... nog wat laatste checkups... maar niet goed genoeg, want bij de eerste hoest van de startmotor vloog de poelie van de waterpomp eraf *oeps*. Dat gefixt, nog maar een paar keer gecheckt en... proberen. Niet dus. Er is lucht, vuur maar geen benzine. Op remmenreiniger loopt hij direct, maar de pomp is niet in staat om benzine vanuit de tank helemaal tot aan de carbs te krijgen. Grmbl... zaterdagmiddag, half 2. Alles dicht. *dwalende blik over het onderdelenrek* heee verrek, NOG een benzinepomp! Nope, ook niet dus.

Dus... moet ik van de week een nieuwe scoren, en 10 tegen 1 dat hij dan loopt!

Al met al toch nog wel een vruchtbare dag, veel losse eindjes afgewerkt, en met dank aan de belgische multimetergod kwamen al vrij snel dingen als verlichting, ruitenwissers, richtingaanwijzers en wat dies meer zij tot leven.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik hier maar mee de straat uitkom als 't zover is...?

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk wat meer plaatjes van 't "nieuwe" interieur kunnen maken 8) (en ja, ik mag 't dashboard nog wel een beetje schoonmaken...)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker dagje!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 19:59

Wat een geweldig mooie sprint is dit.Als ze dadelijk gepoets en helemaal schoon
van binnen is heb je een juweel van een Alfa SPRINT!!!!!!!!!!
Ga zo door.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 20:08

Kijk, dat zijn de betere berichten! :D

Wat betreft de benzinepomp: is het asje, wat de pomphevel bediend wel lang genoeg? :idea:

Over dat lage.... is me niet helemal duidelijk, maar is die uitlaat nu zo laag? => Is dat een origineel stuk uitlaat of is dit deel zelf gemaakt?
De rest lijkt me niet overdreven laag namelijk. :?

Wat een mooie sprint zo! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2152
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 20:48

matthijs,

probeer eens zelf de brandstofleiding vol te zuigen, doe dat door het filter, dan kun je het filter vol zien lopen en dan ben je ver genoeg :wink:
benzinepompje van ene bocer is niet sterk genoeg meestal om een lege leiding vol te zuigen, alssie eenmaal vol zit, issie wel sterk genoeg

dus morgen loopttie gewoon ;)

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 20:49

Wat betreft de benzinepomp: is het asje, wat de pomphevel bediend wel lang genoeg? :idea:
Eerste wat ook bij mij op kwam,die asjes willen wel eens slijten waardoor deze de benz pomp niet, of niet goed meer aandrijft. Misschien is het asje wel helemaal vergeten bij het monteren?

.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 21:01

oftie lang genoeg is weet ik niet, maar bij laten draaien (op de startmotor dus) zonder de benzinepomp erop voelde je het asje wel in en uit gaan. Dus dat werkt, lijkt me, en vergeten ben ik het blijkbaar ook niet. Maar lang genoeg? weet ik veel? Wist niet dat er verschillende waren of dat ze zo hard konden slijten. Maar dit blok heeft, met deze benzinepomp, wel altijd gelopen. Maar dat heveltje in de pomp zelf (dat dus door dat 'slaande' asje bediend wordt) zit zo vast als een huis. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. We hebben ook al gekeken of het benzinefilter niet verkeerd om gemonteerd zat ofzo, en het met een veel korter slangetje direct op de pomp vanuit de jerrycan geprobeerd. Er gebeurde helemaal niks, nada, niente. Toen gingen we ons nog afvragen of ik soms aanvoer en retour had omgedraaid, maar ook niet. Conclusie; pomp naar eeuwige jachtvelden?

@ Alessandro: Alleen de einddemper is (voor nood/tijdelijk) eigenbouw. De rest is supersprint, spruitstuk + middenpijp (zonder demper). Maar met name het spruitstuk lijkt behoorlijk wat lager boven de weg te zweven dan ik me herinner van een originele (die heb ik niet eens meer, dus vergelijken gaat niet).
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 21:03

matthijs,

probeer eens zelf de brandstofleiding vol te zuigen, doe dat door het filter, dan kun je het filter vol zien lopen en dan ben je ver genoeg :wink:
benzinepompje van ene bocer is niet sterk genoeg meestal om een lege leiding vol te zuigen, alssie eenmaal vol zit, issie wel sterk genoeg

dus morgen loopttie gewoon ;)
Helaas niet....rechtstreeks aanzuigen vanuit een jerrycan met pakwek 70 cm slang (vol) gaat ook niet....
en trouwens, een pomp moet echt in staat zijn om benzine vanuit de tank op te voeren, hoor !
pomp zit gewoon vast. Sander: ja, uitslag stangetje binnen toleranties.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 21:06

Ik zeg: DIK DING!! 8)

Potdomme, mooi met die wielen man, goed bezig Mathijs!!

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 21:16

Nog een leuke uitdaging: de ontsteking. Stof heeft een compleet 33 blok met eletronische module aan de verdeler. Van binnen uit komen 2 draden: een witte en een groen/zwarte. Op die witte meet ik 12v bij contact aan, dus da's de 15, akkoord ? G/Z is de impulsdraad voor de toerenteller, want die komt van de klokkenwinkel. Van de verdeler komen: 1 x wit, 1 x G/Z en 1 x zwart (massa)
Dus: op de + van de bobine: 2 x wit en op de 1 2 x g/Z, akkoord ? geen vonk :evil: :evil: HOe kan dat....schema sprint: geen sprake van wit en G/Z. schema 33 met carbs: G/Z is 15 en wit is 1.....net omgekeerd dus. Zegt de multimeter-padawan (want een guru ben ik lang niet): dit kan niet en bestaat niet want 12v op wit.....

bedenk ik me plots: stel dat de kabelboom van een 33 en die van een spint net de omgekeerde kleuren gebruiken, naaah dit kan toch niet, dat doen zelf italianen niet....toch maar ff testen: wit, waar we 12v op meten aan de 15 bobine. en G/Z, naar de module, volgens het 33 boek, OOK aan de 15 bobine...G/Z voor de toerenteller aan 1 en wit van de verdeler (volgens het 33 boek ook aan 1) ....en .....vonk verdorie !! niet te geloven toch! Maar ok, de sprint zou lopen. MEt een beetje ppppssst psst remmenreiniger in de inlaat wil ie zo gaan lopen, dus nu maar zorgen voor goeie peut aanvoer en lopen zal ie !!!!!!!
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

za apr 04, 2009 22:53

Soo hee dik ding zeg zo op zijn wielen! 8) Staat hem goed die wielen.Jammer dat hij niet startte vandaag,ander pompje en hij zal draaien! :twisted:

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

zo apr 05, 2009 20:22

Top Stoffels !!!! Helemaal top !!!!
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

ma apr 06, 2009 11:51

Prachtig geworden, ook het leder vindt ik een mooi combinatie met het rosso.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Terug naar “Projecten”