Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

ma apr 06, 2009 14:58

stof heeft boodschappen gedaan... onder andere een brandstofpomp :) Ziet er ietsje anders uit, maar de pasvlakken en gaten lijken goed. Dus.... kijken of ik een avondje tijd kan maken van de week!
Laatst gewijzigd door stof op wo apr 08, 2009 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

ma apr 06, 2009 15:03

Alvast suc6 toegewenst bij startpoging twee,moet lukken met deze nieuwe benzinepomp. :thumbs:

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

ma apr 06, 2009 15:07

Wat een mooi ding wordt/is dat.
Topvelgen die er nu onder staan.

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

ma apr 06, 2009 20:05

Zo een nieuw pompje ligt bij mij ook al op de plank ..... krijgt deze week nog een definitief plaatsje :lol: :lol: :lol:

Suc 6 !!!!

Grts, Eric
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

ma apr 06, 2009 23:06

nog een vraag, dacht ik net in de auto op weg naar huis ineens aan; ik heb gevraagd bij de automaterialenboer voor een oliedrukzende. Omdat ik een 33QV blok in de sprint heb en een 33 heeft alleen een oliedrukLAMPJE. Dat werkt dus niet, kwamen we zaterdag achter. Zo'n zendertje kan je gewoon kopen, echter moest volgens Dhr Automaterialenboer 63,10 kosten! Leek mij zoveel... klopt dat??

Nodig heb ik 'm toch, maar ik vond het verschil voor een normale oliedrukschakelaar (€ 5,70) en deze (€ 63,10) zo groot!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1095
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

di apr 07, 2009 00:11

Ja, helaas zijn oliedruk zenders zo duur. Kijk anders zelf even op www.hbase.nl, ik weet niet of de sud of 33 zender er tussen staat, maar als je via 1990, alfa, 75, 2.0TS zoekt en dan bij de schakelaars kijkt (ja, daar staat de zender ook bij), dan zie je een schakelaar en zender voor de door jou genoemde prijzen. Vaak gaat er nog wel tot 10-30% korting af, maar dan de BTW er weer bij en je komt ongeveer weer op het zelfde.

Lekker bezig trouwens met je sprint, ziet er goed uit!
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Roeltje 164

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

di apr 07, 2009 01:26

Mooie Sprint... :lol:

Suc6 ermee en Michel respect!! 8)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

di apr 07, 2009 08:11

gewoon 2de hands opsnorren...

ik moet er ergens ook nog 1 hebben liggen, anders op de sloop zoeken bij een 155/75
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

di apr 07, 2009 08:16

zoek jij 's ff dan Gerwin, da's nog dichterbij dan de sloop ;)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

wo apr 08, 2009 21:22

Ga je dat ding nou nog starten ? :evil: :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

wo apr 08, 2009 22:08

zo, de timing kon niet beter, ik heb je net een sms gestuurd maar die is blijkbaar nog niet aangekomen?

De nieuwe pomp zit erop, nog een beetje met de leidingen geukkeld en alles gedubbelchecked, er eens een keer zelf flink hard aan gezogen tot ik inderdaad benzine tot in het brandstoffilter had (ook gelijk een evt knik in de leiding uitgesloten dus) en... weer eens proberen.

Even laten starten... starten... starten.... niet aanslaan. Hmm. Grrr. Hmm... grrr....

... nog eens wat extra hard gezogen aan de kant van de rechtercarb. Ja, proest. GRRRR!. Ook benzine :evil: . Nog eens proberen te starten. Weer niet aanslaan.

Deksel van carbs afgeschroefd. Allebei de vlotterkamers keurig vol benzine, geen vuil of wat dan ook. Hmm. Weer dichtgeschroefd. Bougie eruit getrokken. Zag niks geks aan. Even tegen massa aangelegd en 3 seconden gestart. Ja hoor, vonk. Bougie weer erin. Voor de vorm nOg maar eens geprobeerd te starten. Niet dus.

Wat de **** doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

Vuur, vuurwater, lucht... meer heb je niet nodig hadden ze mij altijd geleerd??

Oja, en hij lekt nog steeds een klein beetje koelvloeistof... kon zo gauw niet vinden waar, maar dat komt nog wel. Ding moet draaien!!

Help? :roll:
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
marlon_ruchtie
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: ma mar 09, 2009 18:58
Locatie: Ede

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

wo apr 08, 2009 22:19

Klinkt misschien stom, maar staat je ontsteking wel op tijd?
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

wo apr 08, 2009 22:21

voor zover ik weet wel :oops: en in ieder geval, als je een minibeetje remmenreiniger in de inlaten spuit is 't broemmmmm lopen (en gelijk weer uit natuurlijk)

lijkt me een indicatie dat timing en vonk etc in ieder geval goed zijn?
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

wo apr 08, 2009 22:23

Als ie meteen uitgaat als de remmenreiniger op is lijkt het me puur een kwestie van geen benzine krijgen... KAN bijna niet anders..

Sproeiers verstopt?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 hij start... niet

wo apr 08, 2009 22:25

ik was er ook heilig van overtuigd dat 't aan de (geen) benzina lag. Euh sproeiers... zo ver heb ik alles ook weer niet opengemaakt, maar als je met de hand de gasklepstang bedient zie je allebei de carbs in alle vier de inlaten keurig een klein straaltje piesen... da's toch goed?
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Projecten”