Die achterste donut zint mij nog niet zo eigenlijk.
Ik zie dat er spanning op staat en dat betekent -naar mijn bescheiden inzicht, ik kan het ook mishebben, ben ook maar een mens- dat het centreerpukkeltje van de bakdriepoot wellicht toch niet ver genoeg in de donut is geschoven als gevolg van een braampje/ stuikrand? Of mogelijk een nèt iets te krappe maatvoering van het nieuwe of andere cardanrubber?
Dat laatse heb ik vandaag ook mogen ondervinden bij een nieuw cardanrubber van een GTV6. We hebben gemeten en met doppen surrogaat gepast en zo en er was nèt even dat verschil van laten we zeggen een paar honderste milimeter, waardoor het nieuwe rubber niet over het centreerbusje (in dit geval de uniball van de as) paste. Even ruimen met de remcilinderhoonsteentjes bracht uitkomt.
Deze foto's zijn voor of na de tweede keer demontage van de as? (ik hoop voor jou het eerste)
Nog een tip (al doende leert men, ik heb het ook pas recente mogen ervaren): twintig jaar oude zelfborgende moeren borgen niet of onvoldoende. => medium draadborging gebruiken!
Ik heb namelijk meegemaakt, dat er één bout was losgetrild bij de TS van mijn zus en dat gaf dus trilling in de as bij 3000 rpm. Let wel, moer zat er nog wel op en lag nog wel aan ook, maar niet vast..... vanavond bij de GTV6 ook min. één losgetrilde moer, let wel dat is bij een goede donut.
Ik hoop, dat ik nog op tijd ben met de tips.