Afgelopen week een ontwerp uitgemeten en uitegtekend op afplakband onder de wagen voor het uitlaatsysteem.
Het ANSA spruitstuk blijft behouden.
De eerste helft van de originele voorpijp wordt gebruikt als basis, wordt nog wel "thermisch gewrapped".
Vanuit daar ga ik door met 50mm diameter rvs delen van Powersprint "construct".
Tussen staartstuk motor en demonteerbaar balkje/uitlaatsteun komt een ovale demper (340x230x140).
Vervolgens ga ik een T-stuk maken uit 2 90 graden bochten.
Ter hoogte van elke stoel komt een kleine ronde demper (110x350).
Zowel links als rechts zal een eindstuk (gewoon rond 50mm rvs) tussen de B-, en C-stijl schuin naar achtern wijzen.
Alle delen zijn besteld en ik hoop volgend weekeinde een begin te maken met de contructie.
Ik heb een rol rvs draad maar het wordt wel de eerste keer dat ik rvs ga lassen, dus eerst eens een stukje proberen.
Als de lassen niet naar tevredenheid worden prik ik de boel wel zelf vast maar zal het door iemand anders laten aflassen.
Verder heb ik afgelopen weekeinde de trekkabel voor de hoofdstroomschakelaar gemonteerd.
De plaats op de paravan was kritiek omdat er maar een kleine ruimte was waar de kabel niet in de weg zit voor de ruitenwissers en/of ruitenwissermotor.
Met de afwateringsbak gemonteerd is de plaats bepaald en de boeld op proef gemonteerd en alles werkt naar behoren.
Als ik op straat voor een stoplicht sta te wachten hebben de grappenmakers pech: