Na een lange tijd alleen maar meegelezen te hebben in dit geweldige forum geeft dit topic me de aanleiding om mezelf en m'n proteo rode 146 ti maar eens voor te stellen.
Eerst een klein beetje over mezelf. Van kinds af aan ben ik met het alfavirus grootgebracht, m'n maxicosi stond achterin een GTV. M'n vader heeft daarna achtereenvolgens een Giulietta, 90, 3x 75, 2x 155 gehad en en actueel een 156sw Selespeed met daarnaast voor de zonnige dagen nog een Spider IV.
Mijn eigen alfacarrière begon in 2001 met een 164 Twinspark op LPG. Veel problemen mee gehad en is al vrij snel weer van het toneel verdwenen. Heb er helaas geen foto's van, kenteken was GZ-BF-68 en is niet meer bekend bij onze vrienden van de RDW. Toen ben ik 2 jaar alfaloos geweest door een auto van de zaak. In oktober 2004 heb ik dan een alfarode 146 TD uit 1996 (NZ-PV-51) voor €1500 op de kop getikt van een kennis met toen al 270.000km op de teller. Met die auto heb ik zo'n 110.000 probleemloze kilometers afgelegd totdat in maart 2008 mijn huidige auto m'n pad kruiste. Ik heb de TD voor €500 verkocht aan m'n schoonouders die in Polen wonen en de auto rijdt daar nog steeds naar volle tevredenheid. €1000 afschrijving in 3,5 jaar met normaal onderhoud...
Goed, mijn huidige 146 dus. Een plaatje van een Ti , tutti originale, van de 2e eigenaar gekocht met de hele onderhoudshistorie erbij. Datum eerste toelating 29-11-1996. Ik ben de eerste eigenaar altijd nog eeuwig dankbaar dat hij destijds de spoiler niet heeft besteld. Er zit een niet fabrieksoriginele airco in, die volgens mij achteraf in een aantal Ti's is ingebouwd hier in NL. Ik zag laatst namelijk op Marktplaats z'n broertje te koop staan (1 nummerverschil in het kenteken) en die had precies hetzelfde kachel-bedieningspaneel. Genoeg geschreven, tijd voor de foto's:
De TD:
De huidige Ti: