Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

zo apr 19, 2009 23:51

Ik kom morgen alleen even buurten en foto's maken, heb helaas geen tijd en navigator voor het rijden van de hele rit.
Navigator kan je nog oplossen met in een groepje meerijden. Tijd kan ik niet voor je regelen... Ben je er bij de start al?
Ik was er wel bij de start.... rond half 11 tot kwart over 11 ofzo rondgehangen, daarna lekker binnendoor naar huis gereden en wat fietsers laten schrikken. :P
Foto's volgen nog...

Wat voor 155 rijd jij nou eigenlijk? Een bordeaux rode of ook een proteo?
Die proteo met veel te grote velgen en uitlaat ;) stond bijna recht tegenover de ingang. Dat is zijn auto.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Rizzo the Rat
Club Joker

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 01:29

Ha, ben ook net weer thuis na onderweg nog wat gegeten te hebben en meteen daarna naar een verjaardag.
Er staan al weer een hoop leuke fotokes op zie ik, alleen geen Novanta te bekennen op de foto's. Was zeker te mistig om de auto :wink:

Was weer een superleuke en geslaagde dag.
Mooi weer,
Lars, bedankt voor de foto.
Ad en de rest van de organisatie ook bedankt voor de leuke rit, je hebt zelfs mij er weer een paar keer in laten stinken.
Dus daag je bij deze uit om ook maar eens de nachtrit te komen rijden.
Rizzo the Rat

90 2.0 carbs daily driver
90 2.5 QO Under construction

Martino
Newbie
Newbie

ma apr 20, 2009 08:32

Ja was erg gezellig gisteren, de nodige lente-zonnestralen weer opgenomen en dus weer bomvol vitamientjes :D
Sergio: bedankt voor het meerijden, bij slecht weer komt de 33 aan bod!
SCARB LidNo. 03205
‘18 VW Passat Variant R-Line (mocht geen giulia bestellen :?)
———
Vroegâh:
'01 156 1.9JTD - Blu Cosmo / Wit leer
'92 1.7 S 16V QV - Zwart uni / Zwart Recaro leer
'93 1.7 IE Sportwagon - Rood uni / Recaro's

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 20, 2009 08:34

knappe prestatie ! =D>

(voor de navigatrice he, rijden kan ik ook :P :mrgreen: :wink: )
Thx, rijden wel maar de hele dag precies uitvoeren wat je vrouw zegt........ :wink:

Peterke
Full Member
Full Member

ma apr 20, 2009 08:36

Zat er nou een klein stukje onverhard in de route? Bij het begin van route 3.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Wouter Dobbenga
Member
Member

ma apr 20, 2009 08:56

Was een geweldige dag, voor zowel het bertje turbo en mijn nieuwe vriendin was dit de vuurdoop. Beide hebben zich voorbeeldig gedragen, raakte niet overhit en bleef in elkaar zitten. :P :P

We waren al veelste laat aangekomen en raakte al snel de route kwijt, maar gelukkig konden we aansluiten bij een bekend groepje. Tijdens de puzzelrit moest ik van dat erg goede gezeldschap afgewijken opzoek naar bezine en gelukkig op tijd gevonden en waarna we netjes de weg terug hebben gevonden.

Onderweg naar huis op de A2 een klein akkefietje, voor mij zag ik hoe roy+vriendin in zn witte bertone van de weg afgedrukt werd door een vw muts. Echt weer bizar dat roy dat nou net weer moest overkomen. :? Ging net goed met centimeters werk, was niet echt netjes van die mevrouw.

p.s. binnenkort project-update en rollenbank uitdraai 8)
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

ebbr
Guru
Guru

ma apr 20, 2009 09:11

Was een mooie dag en een mooie rit! Best pittig en een fout werd ongenadig hard afgestraft. Zeker geen aanrader voor de beginner dus.
Ik denk dat de beginner hier ook veel plezier kan beleven hoor. De kans dat je hoog in de punten uitkomt is wat kleiner, maar als je in een groepje meerijdt komt je wel bij de tussenstops en de finish. Het is een mooie route en ik vind dat het voor iedereen, ook een beginner, zeker een aanrader is.
Mijn ervaring is dat rijden op eigen 'kracht' makkelijker is dan 'blind' achter een ander aan rijden...Heb je de Limburgrit ook gereden?
Ik vind die veel makkelijker dan deze rit, 1 systeem (bolletje-pijltje), met afstanden erbij, zonder instinkers. Naar mijn mening geschikter voor een beginner.

Maakt verder niet uit, dit was ook een leuke rit. :wink:
Ondanks dat ik vorig jaar probleemloos de >200km Elfstedentocht uit kon rijden is ons dit echt niet gelukt, als gezegd eerder hier: route afgebroken.
Geen kritiek hoor, maar gewoon niet voor ons weggelegd dit. Geen tijd om te eten, stress om mee te komen, tig keer draaien zonder stuurbekrachtiging :driving:
Na route 1 direct door naar start 2 lukte ook niet toen we een paar keer in een fuik van omleidingen terrecht kwamen, toen was bij ons de koek op.

Zouden we niet een moeilijkheidscijfer per rit aan kunnen maken, dan kan ik als beginneling dit soort expert ritjes vermijden. Niet in de prijzen vallen snap ik maar wil altijd wel graag de route kunnen 'rijden'.

Afbeelding
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Dinky Boy
Miniaturista

ma apr 20, 2009 09:36

Foto's in het SCARB webalbum.

Zouden we niet een moeilijkheidscijfer per rit aan kunnen maken, dan kan ik als beginneling dit soort expert ritjes vermijden. Niet in de prijzen vallen snap ik maar wil altijd wel graag de route kunnen 'rijden'.
Over het algemeen zijn er van de acht ritten per jaar twee die qua route uitdagender zijn dan de andere, de BraNaTo, waarvan de naam (volledig: Brabantse Navigatie en Tourrit) al aangeeft waar het om draait en de 'Moeilijke rit'. Die laatste heette vorig seizoen 'Verrassingsrit' en de moeilijkheidsgraad daarvan was voor menigeen een euh... verrassing... De kritiek daarop hebben we ons aangetrokken, daarom dit jaar weer: 'Moeilijke rit' (8 november).
Dit jaar ga ik me daar tegenaan bemoeien. Hij zou best wel eens verrassend kunnen worden 8)

-Mariska-

ma apr 20, 2009 09:54

knappe prestatie ! =D>

Thx, rijden wel maar de hele dag precies uitvoeren wat je vrouw zegt........ :wink:
Dus bij een volgende rit weten we precies of je wel of niet hebt geluisterd hebt naar je vrouw :mrgreen:

Gr Mariska

Peterke
Full Member
Full Member

ma apr 20, 2009 09:57

Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

juultje
Guru
Guru

ma apr 20, 2009 11:53

knappe prestatie ! =D>

Dus bij een volgende rit weten we precies of je wel of niet hebt geluisterd hebt naar je vrouw :mrgreen:

Gr Mariska
Dat doe ik altijd dus ook als het goed gaat :wink: (hopelijk leest ze niet mee....)

Voor ons was het een complete verassing deze uitslag. Toen ik het hoorde was mijn eerste reactie naar Ad ook "heeft de rest het dan zo slecht gedaan ?" We hadden 's ochtends een domme leesfout gemaakt en lekker OffRoad gereden, verder ging het lekker. De middag begon slecht omdat we niet gezien hadden dat de nummering van de bolpijl verkeerd stond en dus lekker de stempel gehaald (met direct de uitleg erbij :( ) Voor de rest ging het goed alleen de laatste stukken bol-pijl bij het kerkje en restaurant hebben we een aantal keren gereden en daar kwamen we niet uit, achteraf bleek waarom. Er was een pijl-situatie verkeerd getekend en deze werd gelukkig voor ons geschrapt voor de punten. Tja en dan word je een keer eerste. Erg leuk en Ad je hebt wederom een leuke rit uitgezet en zoals altijd voor goed weer gezorgd. Je begint overigens wel een steeds duidelijkere handtekening v.w.b. listige puntjes te krijgen, we hebben je door. Doen we volgend jaar weer eens over. :thumbs:

Harry Tijssen
Guru
Guru

ma apr 20, 2009 12:14

Het was een erg gezellige dag.
Heel veel argwanende gezichten mogen zien bij het uitdelen van de stempels.
Roel en ik hebben erg veel gelachen met jullie allen, Anita zat lekker in de berm
met een goed boek.
Ad & Annemarie, en al die anderen, bedankt voor deze 7e editie van de Branato-rit,
alles was weer TOP geregeld.

Zal van de week even de foto's op de pc zetten en dan wat uitzoeken wat online kan.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Bou79
Member
Member

ma apr 20, 2009 14:02

Super dag! Lekker weer, 127 Alfa's :shock: , lastige ritten... voor ons een mooie eerste clubdag. We hadden de routes behoorlijk goed gereden, nu nog even op de bordjes letten volgende keer... :wink:

Afbeelding

Hier nog wat meer fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Rizzo the Rat
Club Joker

ma apr 20, 2009 16:10

Foto's in het SCARB webalbum.

Over het algemeen zijn er van de acht ritten per jaar twee die qua route uitdagender zijn dan de andere, de BraNaTo, waarvan de naam (volledig: Brabantse Navigatie en Tourrit) al aangeeft waar het om draait en de 'Moeilijke rit'. Die laatste heette vorig seizoen 'Verrassingsrit' en de moeilijkheidsgraad daarvan was voor menigeen een euh... verrassing... De kritiek daarop hebben we ons aangetrokken, daarom dit jaar weer: 'Moeilijke rit' (8 november).
Dit jaar ga ik me daar tegenaan bemoeien. Hij zou best wel eens verrassend kunnen worden 8)
Ik wil hier toch ook de nachtrit nog even bijvoegen, met als eerste handicap natuurlijk dat het donker is. Maar ook hier gebruiken we diverse route beschrijvingen om een ieder toch maar wakker te houden.
Natuurlijk houden we wel in het achterhoofd dat iedereen de rit uit moet kunnen rijden.

Seekle.
Rizzo the Rat

90 2.0 carbs daily driver
90 2.5 QO Under construction

SPIDERVELOCE1750

ma apr 20, 2009 17:11

En deBATjes zijn er ook weer . :D

Alweer een schitterende dag beleefd gisteren dank zij Adje en zijn lieve patatjes . Erg mooie route , sappige instinkers zoals we dat al gewoon zijn ( maar er duidelijk steeds weer intrappen :oops: ) en een mooie eindlocatie . Kortom : Super bedankt en zeker tot volgend jaar !!!

Qua fotowerk : Lars , je hebt dat weer fantastisch voor mekaar gekregen . Een dikke merci en volgend jaar probeer ik je ook weer op de foto te zetten . :oops:

Aan de andere fotografen van dienst : Geweldig om zo'n variëteit aan kiekjes te mogen aanschouwen . Steeds meer mensen doen de moeite
om hun digitale plaatjes op het net te gooien :thumbs: en daar kan ik alleen maar vrolijk van worden .

Mijn bijdrage is ook alweer klaar . Manu zijn portrettentrekkerij zal voor iets later zijn .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest zoals steeds bij deBATjes .

Terug naar “Evenementen”