GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Restauratie sudsprint '82 hij DOET 'T!

ma apr 20, 2009 13:28

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> :thumbs: :driving:
Mooi om dit te lezen.Gaat de goede kant op.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 20, 2009 18:57

Feelsteert Mathijs! =D> =D> =D> De langverwachte kers op de taart. :wink:

elrico
Full Member
Full Member

ma apr 20, 2009 20:13

Waar rook is ..... is vuur !!!! Nog effe doorbijten en dan :driving: :driving: :driving:

Suc6, Eric
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

stof
Guru
Guru

di apr 21, 2009 22:36

goeienavond allen :) dank voor de reacties...

ben vanavond een paar uurtjes aan het losse eindjes proberen vast te knopen geweest en ik kwam ongeveer tot het volgende nog-to-do-lijstje: (ook voor mezelf wel even handig om hier bij te houden)

in willekeurige volgorde:

- chroomstrip links op dorpel monteren
- deurslot links afstellen (sluit niet goed)
- deurpaneel links afmonteren
- koelvloeistoflek opsporen (denk gevonden te hebben, ben alleen niet blij mee waàr het lekt)
- rem/koppelingsysteem afvullen en ontluchten
- spiegels monteren
- ruitenwisserbladen vervangen
- radio monteren (al is 't alleen voor 't zicht)
- verlichting afmaken (tig nieuwe lampjes kopen, massapunten nalopen etc)
- zelfgebakken einddemper vervangen door een echte of een beetje bijbuigen
- accu vastzetten (als iemand me kan uitleggen hoe dat klemgeval zou moéten werken graag, maar dat van mij werkt in elk geval niét)
- carbs nakijken/afstellen
- olie verversen
- afdichtings'flappen' van de stuurstangen monteren (Ronnie? heb je ze nog gevonden?)
- luchtfilter schoonmaken en pasplaat monteren (of tijdelijk het originele luchtfilterhuis een beetje toonbaar maken)

en dan... als dat allemaal gelukt is en werkt... dan durf ik 'm wel voor de apk te brengen denk ik!

Pfff time's ticking...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 21, 2009 22:51

maandagavond staan we weeral wat verder :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

stof
Guru
Guru

wo apr 22, 2009 22:28

zo,. vanavond beetje verder gepruld. deurpaneel klaar, koelvloeistoflek gevonden en nog niet opgelost. Morgen even nieuwe voetpakking van 't inlaatspruitstuk halen. Losse eindjes... grr ;)

komt goed!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

stof
Guru
Guru

zo apr 26, 2009 19:58

- deurslot links afstellen (sluit niet goed)
- deurpaneel links afmonteren gedaan
- koelvloeistoflek opsporen (denk gevonden te hebben, ben alleen niet blij mee waàr het lekt) gedaan, voetpakkingen inlaatspruitstukken vervangen, staat nu een nachtje 'nat', morgen kijken of alles dicht is
- spiegels monteren
- verlichting afmaken (tig nieuwe lampjes kopen, massapunten nalopen etc)
- zelfgebakken einddemper vervangen door een echte of een beetje bijbuigen gedaan, rammelt niet meer en lijkt helemaal gasdicht
- accu vastzetten (als iemand me kan uitleggen hoe dat klemgeval zou moéten werken graag, maar dat van mij werkt in elk geval niét)
- olie verversen
- afdichtings'flappen' van de stuurstangen monteren (Ronnie? heb je ze nog gevonden?) Ronnie had ze gevonden en bezorgd (super!) en ze zitten erop.
- luchtfilter schoonmaken en pasplaat monteren (of tijdelijk het originele luchtfilterhuis een beetje toonbaar maken) gedaan, morgen ff kijken hoe 't opgedroogd is

zo, even mijn eigen lijstje erbij gepakt. Verder het stuur teruggehad van mijn vader, die zo vriendelijk is geweest om het kaal te schuren, 'op te vullen' waar nodig en 12 x opnieuw in de vernis te zetten. Ziet er netjes uit! Nu zelf nog even de spaken opnieuw spuiten en dan kan hij erin. (vandaag eerste laagje gedaan) Wordt netjes!

Toen ik toch die voetpakkingen moest vervangen en de carbs toch los had ze maar gelijk netjes schoongemaakt, gas- en chokekabel weer gemonteerd en die hele gasklepstangbedieningstoestand netjes schoongemaakt en een beetje gesmeerd. Nog staan peinzen over dat accu-klem-ding, maar volgens mij mist er een stukje aan of zit hij gewoon zo vast als een huis. Kan iemand met een sud of sprint hier een beetje duidelijke foto maken (van bovenaf?) van hoe zijn of haar accu vastzit? Misschien helpt het me!

En last but not least... morgen komt Michel en hopen we het hoofdstuk elektra voorlopig af te kunnen ronden!

Andretti Molletti

zo apr 26, 2009 21:34

Helemaal geweldig !!!
dus je kan eerdaags weer lekker "Sprinten"?
:lol:

Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo apr 26, 2009 21:46

Mathijs, lang niet in je toppic geweest maar het ziet er prachtig uit! Nu nog de laatste puntjes op de i en boxeren maar! Succes en hopelijk tot snel!
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Andretti Molletti

zo apr 26, 2009 22:10

Oja: en ik ben natuurlijk trots op je!!! 8)

stof
Guru
Guru

zo apr 26, 2009 22:49

tnx mensen :) morgen verder... donderdag nog vrij, 's kijken hoe ver 't lijstje kan zijn volgend weekend!

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma apr 27, 2009 12:32

Ik denk dat we deze sprint op 1juni wel op Assen zien, of niet dan?
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 hij DOET 'T!

ma apr 27, 2009 12:58

Kan iemand met een sud of sprint hier een beetje duidelijke foto maken (van bovenaf?) van hoe zijn of haar accu vastzit? Misschien helpt het me!
Weet je het intussen? Anders maak ik vanavond even een foto van de bevestiging.

stof
Guru
Guru

ma apr 27, 2009 17:21

Als je dat wil doen Kurp heel graag!

stof
Guru
Guru

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 hij DOET 'T!

ma apr 27, 2009 17:30

- deurslot links afstellen (sluit niet goed) 27-04 geprobeerd, maar nog steeds niet tevreden :(
- deurpaneel links afmonteren gedaan
- koelvloeistoflek opsporen (denk gevonden te hebben, ben alleen niet blij mee waàr het lekt) gedaan, voetpakkingen inlaatspruitstukken vervangen, staat nu een nachtje 'nat', morgen kijken of alles dicht is - check 27-04, alles dicht, ook met draaiende motor
- spiegels monteren
- verlichting afmaken (tig nieuwe lampjes kopen, massapunten nalopen etc) 99,5% klaar, tnx Michel! nog 1 stadslichtje en de claxon, daar komen we wel uit
- zelfgebakken einddemper vervangen door een echte of een beetje bijbuigen gedaan, rammelt niet meer en lijkt helemaal gasdicht
- olie verversen
- afdichtings'flappen' van de stuurstangen monteren (Ronnie? heb je ze nog gevonden?) Ronnie had ze gevonden en bezorgd (super!) en ze zitten erop.
- luchtfilter schoonmaken en pasplaat monteren (of tijdelijk het originele luchtfilterhuis een beetje toonbaar maken) gedaan, morgen ff kijken hoe 't opgedroogd is - check, 27-4, keurig :)

Vandaag een succesvol dagje met Michel samen; eigenlijk kunnen we wel zeggen dat alle elektra werkt. Een tegenvaller: De (al eens gerepareerde) stuurkolomschakelaar is nu echt naar de eeuwige jachtvelden; doorgefikt door kortsluiting! Voorlopig een reserve van het latere (minder mooie :oops: ) type gemonteerd. Eens kijken of ik nog aan een nos type met chromen bedieningstangetjes kan komen!

Foto's, meer voro de sfeer dan omdat jullie er wat aan hebben ;) en omdat iedereen er altijd om zeurt :P

Afbeelding

en er was licht!

Afbeelding

... en Michel bezig om het laatste stukje kentekenverlichting een beetje aan te sporen ;)

Terug naar “Projecten”