164 Q4

RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

ma jun 13, 2005 17:18

Nou, het is zover. Ik heb me nu ook eindelijk een Eaton M90 'unter die Nägel gerissen' \:D/ . Dat ding moet ook uit de US of A komen dus ik kan er tot wel 6 weken op moeten wachten :-s .
Ach op die paar weken komt het ook niet aan want de Q4 rijdt als compressor-wagen nog lang niet :driving: .

Maar goed er gaat dus in toekomst alweer een 2e compressor-Alfa geboren worden [-o< .

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jun 13, 2005 17:52

Hoe staat het met de Nissan ?

164 Q4

ma jun 13, 2005 18:50

Ik heb de gesmede drijfstangen met Arp bouten nog niet binnen. Die moeten ook uit de US komen. Zodra ik alles binnen heb ga ik er direct weer mee verder. Die moet namelijk ook rijden als de Q4 omgebouwd wordt want beide auto's uit de running is een beetje teveel van het goede(/slechte).

RiniV6
Full Member
Full Member

Re: RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

ma jun 13, 2005 21:42

Nou, het is zover. Ik heb me nu ook eindelijk een Eaton M90 'unter die Nägel gerissen' \:D/ . Dat ding moet ook uit de US of A komen dus ik kan er tot wel 6 weken op moeten wachten :-s .
Ach op die paar weken komt het ook niet aan want de Q4 rijdt als compressor-wagen nog lang niet :driving: .

Maar goed er gaat dus in toekomst alweer een 2e compressor-Alfa geboren worden [-o< .
Ben benieuwd! :thumbs:

6 weken? ik heb mijn spullen altijd binnen 2 dagen binnen?
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

164 Q4

ma jun 13, 2005 22:39

6 weken? ik heb mijn spullen altijd binnen 2 dagen binnen?
Het kon ook wel met een snellere service (4-10dagen) maar die was ook flink wat duurder en ik blijf natuurlijk wel een Groninger :wink:.

RiniV6
Full Member
Full Member

di jun 21, 2005 22:17

Hij rijdt weer. Nog steeds met weinig extra vermogen, maar het spanner probleem is iig opgelost (nogmaals bedankt Kai voor je uitleg).

Hij lekt nog steeds stuurbekrachtigings olie. De lekkage op de pomp zelf (aansluitingen) is nu verholpen, maar het lijkt alsof het ook ergens onder het reservoir zelf lekt (komt ook rook van uitlaatspruitstuk) Iemand ervaringen hier mee???
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

Ram6

do jun 23, 2005 17:44

Hij lekt nog steeds stuurbekrachtigings olie. De lekkage op de pomp zelf (aansluitingen) is nu verholpen, maar het lijkt alsof het ook ergens onder het reservoir zelf lekt (komt ook rook van uitlaatspruitstuk) Iemand ervaringen hier mee???
Yep. Ik kon in eerste instantie ook niets vinden, maar de slang van het reservoir naar de pomp bleek poreus.

GRT, Ram6

RiniV6
Full Member
Full Member

do jun 23, 2005 22:32

Yep. Ik kon in eerste instantie ook niets vinden, maar de slang van het reservoir naar de pomp bleek poreus.

GRT, Ram6
Moeilijk klusje?
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

GTV
Guru
Guru

za jul 02, 2005 23:20

PS hoe zit het :?: :?: :?:

33carbs
Full Member
Full Member

di jul 05, 2005 14:54

hoe snel is hij nu???? :)
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

RiniV6
Full Member
Full Member

di jul 05, 2005 17:47

nog net zo snel als eerst.. :? Heb aankomende donderdag vrij genomen om het probleem op te sporen. Ik meet 0.1 bar overdruk en dat zou 0.3 moeten zijn. Dus ergens een lek of de klep van de compressor sluit niet helemaal zodat hierlangs lucht kan ontsnappen. Donderdag dus eerst maar het inlaatspruitstuk er weer af en de rubberen aansluitingen daar controleren en desnoods afkitten. Kan ik nergens een lek vinden dan moet ik de klep van de compressor af gaan stellen...
En als tie het dan nog niet doet.. dan weet ik het ook niet meer.
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

di jul 05, 2005 17:58

Succes dan maar 8)

RiniV6
Full Member
Full Member

di jul 05, 2005 23:03

Succes dan maar 8)
bedankt :D
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

164 Q4

wo jul 06, 2005 17:12

Ik zal ook even wat roepen:
Is je inlaat ook drukdicht? En dan bedoel ik zaken zoals bijv een verkeerde carterontluchting zodat daar de druk door kan ontsnappen en van dat soort ongein.
Heb je de vacuumaansturing van je compressor bypass ook goed zitten? Eventueel even proberen zonder. Daar doet hij het prima op alleen zal hij wat meer verbruiken bij rijden met constante snelheid.
Klopt de overbrengingsverhouding tussen krukaspoelie en compressor wel? Moet haast wel maar ik vraag toch maar even.
En de riem zou ook nog flink kunnen slippen maar dat zou je wel moeten merken.

En dan nog wat anders: Hebben alle bochten en pijpen waar dus siliconenslangen op zitten ook een randje op het uiteinde? Moet eigenlijk wel met dat gladde spul omdat die er anders graag af willen schieten.

@Kai: De gesmede drijfstangen zijn vandaag binnen gekomen. Zal de compressor binnenkort ook wel komen.

RiniV6
Full Member
Full Member

wo jul 06, 2005 17:45

Ik zal ook even wat roepen:
Is je inlaat ook drukdicht? En dan bedoel ik zaken zoals bijv een verkeerde carterontluchting zodat daar de druk door kan ontsnappen en van dat soort ongein.
Heb je de vacuumaansturing van je compressor bypass ook goed zitten? Eventueel even proberen zonder. Daar doet hij het prima op alleen zal hij wat meer verbruiken bij rijden met constante snelheid.
Klopt de overbrengingsverhouding tussen krukaspoelie en compressor wel? Moet haast wel maar ik vraag toch maar even.
En de riem zou ook nog flink kunnen slippen maar dat zou je wel moeten merken.

En dan nog wat anders: Hebben alle bochten en pijpen waar dus siliconenslangen op zitten ook een randje op het uiteinde? Moet eigenlijk wel met dat gladde spul omdat die er anders graag af willen schieten.

.
Er kan geen druk van de drukkant in de inlaat komen. Bypass van comrpessor zit ook goed, heb verschillende dingen geprobeert ook met dit slangetje eraf (dan rijdt hij wel het zelfde maar het klinkt niet echt gezond) allemaal zonder effect.
Ik ga er ook maar vanuit dat de overbrengingen kloppen... de riem staat iig strak genoeg.

Alle pijpen zijn voorzien van een randje.

Bedankt voor het meedenken.. alle hulp is welkom natuurlijk!
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

Terug naar “Projecten”