Zo vandaag weer een nuttige dag gehad, de nieuwe nokkenas gemonteerd, klepbekers vervangen, olie, filter en boeken erbij, klepspeling gemeten is ok dus daar hoeft ie ook niet meer voor weg. Meteen de wielophanging van de auto aan de voorzijde bekeken, alles ziet er goed uit behalve de bevestiging vande plastic wielkastverbreder linksvoor. In het midden zit de skirt los en kijk je zo vanaf de bovenkant naar binnen. Eerste gedachte zal wel losgerot zijn.................. voordeel van het naar binnen kijken is dat ik geen roest zie maar hoe krijg je zo'n ding weer vast. ? Moet ik maar eens en plan voor verzinnen. tips zijn welkom.
Tevens hele uitlaat nagelopen ivm een resonantie bij priecies 3000 toeren in elke versnelling. bij 3200 is het weer over, onder de 3000 hoor ik ook niets.
De uitlaat loopt nergens aan, resoneert ook nergens iets in de uitlaat. Lagers en rubbers achteras vertonen geen speling en of scheuren..........
Tevens heel de onderkant van de auto bekeken ivm de staat na deze zoute winter, zag er goed uit, meteen ook de zijskirt linksvoor even goed vastgezet.
Het tikken in de motor is geheel verdwenen, de resonantie niet, maar deze is niet hinderlijk aanwezig, mijn bijrijder vroeg wat ik dan hoorde , hij hoorde niets.
Tevens nog eens goed naar de remmen gekeken nav vervangingsadvies. Ik zal toch serieus kilometers moeten gaan maken anders verslijt ik die de eerste 3 jaar niet. Derhalve ga ik daar niets aan doen.
Castorstangen niets aan gedaan, die wil ik eigenlijk meteen vervangen door een paar ge-upgrade exemplaren. Misschien kom ik ze morgen op de onderdelendag wel tegen.
Op naar het kachelpaneel.
De 75 rijdt in ieder geval weer perfect, maar bij terugkomst even de Giulia gestart en ff een rondje ruit,
duurt even eer het gas erop kan, maar de Giulia met 4500 - 5500 toeren in de tunnel is wel erg (luiddruchtig) genieten