do apr 30, 2009 22:36
Elrico, zometeen PB!
Eerst ander groot nieuws: Hij rijdt!! Vandaag met Ronnie & Marco (tnx!) de ontsteking een beetje fijngesteld, de carbs synchroom gesteld en nog wat sproeiertjes etc doorgeblazen maar eigenlijk behoefde het allemaal verbazend weinig aandacht... blok moet natuurlijk nog een beetje los komen maar hij loopt nu keurig stationnair en pakt netjes op dus dat is een mooi uitgangspunt!
De dag was nog niet vol dus hebben we ook het rem/koppelingsysteem gevuld en ontlucht en... toen kon een heel klein proefritje natuurlijk niet uitblijven! 300 hele meters de straat op en neer, verder durfde ik niet zonder apk en zonder verzekering, maar het voelde allemaal eigenlijk prima aan! Remmen moeten nog een beetje inlopen (schijven en blokken rondom nieuw) maar verder.. super!
Nu van de week de laatste (?) storinkjes uit de elektra zien te halen, hier en daar de boel wat netter af- en wegwerken, wachten op m'n nieuwe stuurstengelschakelaar, de accu vast zien te krijgen, de bestuurdersdeur fatsoenlijk sluitend/open/dicht/enz zien te krijgen (grr, wil echt niet) en euh, nog wat kleinigheden die ik nu vergeet maar de hoofdzaak is: Hij rijdt, stuurt, remt en schakelt prima en ik ben BLIJ!
Voor het eerst sinds 1992 op eigen kracht in beweging!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!
WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.