Hoewel nog steeds midden in de verhuisellende toch eindelijk dit "probleem" maar eens aan de kaak stellen...
Ik ben al absoluut geen liefhebber van verkeerdwielaandrijvers maar de GT van CC maakt het wel heel erg bont....
Uitgerust met standaard JWL velgen en geschoeid met Bridgestone Potenza's in de maat 225/45-17 "zoekt" ie enorm... reeds de geringste vorm van spoorvorming zorgt voor heel onrustig weggedrag....
Het vreemde is dat ie daar met de winterbanden aanzienlijk minder last van had... dat zijn Michelin Pilot Alpins in de maat 225/40-18 op JWL velgen in de maat 8J-18 met een ET van 32.
De ET van de standaard velgen weet ik zo niet want het staat aan de binnenkant van de velgen en dan moet ik dus eerst gaan schroeven...
Is het de 1 inch grotere diameter die het verschil maakt? Is het de mogelijk afwijkende ET waarde? Zijn het de banden?
We willen eigenlijk gewoon van dat zoeken af hoewel we weten dat het inherent aan de WWD is...
Tevens heeft de wagen fors de neiging om naar rechts te trekken, ook op vlakke weg, ook met de koppeling ingetrapt (dus zonder aandrijfkrachten op de voorwielen). Nu neem ik aan dat dat een kwestie van uitlijnen is maar ik weet ook uit het verleden dat de bv de Audi A4 er last van had en dat die dat ondanks herhaaldelijk gesleutel door de Audi boer bleef doen.
Is hier een remedie tegen want we zijn het constant tegensturen een beetje zat...
Als laatste blijft het fors naar rechts trekken bij fors optrekken, dusdanig fors dat je het stuur echt goed vast moet houden.
Nu hebben we verhalen gehoord dat dit te ondervangen is door een Q2 diff. te laten monteren.
Klopt dit? Wat maakt dit diff zo anders dan het standaard 3.2 diff?
Zoals gewoonlijk: alle info is welkom!