Als de auto het met 1 set banden niet 'trekt' en met een andere set wel. Lijkt het me in de banden te zitten.
Ik heb min of meer iets vergelijkbaars mee gemaakt.
Mijn 155 V6, had scheef gesleten banden omdat ik te lang gewacht heb met uitlijnen.
Nadat de auto perfect uitgelijnd is geworden. (caster, door het sub frame te schuiven en het camber door de camberplaten van AST i.c.m. dito schroefset) heb ik nog een maandje op scheef gesleten banden gereden.
Liep perfect recht!
Toen deze 'kale' banden (Toyo proxes 215/40R17) vervangen door (nieuwe) Pirelli Pzero nero's in dezelfde maat.
Auto begon naar rechts te trekken.
Dus weer een afspraak gemaakt ben de 'uitlijn boer', (was niet dezelfde als degene die de banden gemonteerd heeft)!
En samen met de monteur daar overlegd en besloten de banden niet alleen van links naar rechts te wisselen, maar ook opnieuw op de velg te leggen, nadat deze ook gemeten zijn op on-rondheid en zijdelingse krachten door bijvoorbeeld 'verkeerd' canvas.
Resultaat, i.p.v. 20 gram & 30 gram lood per velg (wat met conventioneel uitbalanceren nodig was om de onbalans te compenseren), maar 1x 10 gram lood, resultaat.......
Trekken EN de onrust welke in het stuur/auto zat is helemaal weg!!
Ik zou naar een betere bandenzaak gaan en dit laten controleren. Tevens de staat van draagarm rubber inclusief fusekogels als mede de sporing.
Uiteraard kan de ET waarde van de velg hierop ook een grote invloed hebben, dus ook controleren.
Suc6.
Wat betrefd een Q2 diff, dat zorgt er voor dat je meer grip heb bij 'bruut' uit accelereren. Mijn ervaring in mijn 155, voorzien met Q2 diff is dat ie juist eerder zoekerig wordt bjj bruut een bocht uit acceleren, ipv doorslaat/spint.