marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

RE: Mijn 164

zo apr 26, 2009 20:38

=> straks foto's.
Foto's komt goed. Ik heb (nog steeds) het fototoestel van tante geconfisqueerd omdat ik zelf geen digitale camera heb, en die blijft ook nog wel even hier liggen... :lol:
Alfetta 1600
SCARB: 6004

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

di apr 28, 2009 18:05

Zoals beloofd, de foto's van de nieuwe remleidingen :)

Oud:
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding

Heb het nog even nagevraagd, het is een legering van koper en nikkel, het zou niet mogen rotten. Als je het ziet is het ook een iets grijzere kleur dan koper, koper is echt helder dit niet...

Verder heb ik vandaag ook alle spullen voor de distributie en koppeling opgehaald :D Nu nog even naar Tuynder bellen voor een setje nieuwe lagers voor de (ont)spanner en dan kan het feest beginnen :D
Alfetta 1600

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

di mei 05, 2009 20:42

Zo, weer bezig geweest. Helaas zelf weinig kunnen doen omdat ik ziek ben maar pa heeft zijn best weer gedaan... De remleidingen en remslangen zitten er inmiddels onder, de boel is ontlucht... Nu alleen de handremkabel nog en ze is weer apk waardig. De fuseerubbers waren helaas geen hoezen, dit waren de rubber bussen onderin de fusee. Heb met de fusees langs de dealer moeten gaan om ze erin te laten persen omdat we het zelf niet voor elkaar kregen... :oops: Maar dat is nu ook voor mekaar :thumbs: Knipperlicht rechtsvoor doet het nog steeds gewoon zonder haperen, dus hoe ze erop komen dat deze het niet zou doen is mij een compleet raadsel :?
Alfetta 1600

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di mei 05, 2009 21:24

Goed bezig! :thumbs:
Gewoon stukje bij beetje de belangrijke dingen aanpakken.
Ga zo door.

Gr. Erwin
-164 Aut. 3.0 12v

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

di mei 05, 2009 22:44

Goed bezig! :thumbs:
Danku, nu alleen nog zien te achterhalen welke lagers er in de hydraulische spanner gaan en dan kan het feest dat distributie en koppeling heet beginnen... :lol:
Daarna gaat ze naar de polijstboer, om de ergste krassen e.d. eruit te laten krijgen en dan kan ze wel weer redelijk voor de dag komen dacht ik zo...
Alfetta 1600

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

do mei 07, 2009 21:35

Maar weer een update, heb vandaag de handremkabel gedaan, en samen met pa even een stukje wezen rijden om er zeker van te zijn dat de rem goed ontlucht is en dat hij nergens bij de aansluitingen lekt... Met de vierkante banden trilt het nog wel heel erg bij de 100-120, maar bij 160 is het helemaal weg en rijd het heerlijk rustig... 8) :lol:

Morgen het startrelais aanpakken, door mijn kortsluiting foutje wil hij 9 van de 10 keer niet meer starten, dus ik heb toch het vermoeden dat het relais overleden is... Helaas zit het bij de achterste cilinderbank tussen de cilinders en het spruitstuk in, dus dat word weer lekker schelden en veel krassen op de handjes erbij... :?
Ik verveel me in ieder geval niet zullen we maar denken :lol:
Alfetta 1600

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

vr mei 15, 2009 11:17

Zo weer eens een update, de distributie is inmiddels vervangen...

Nokkenas netjes op tijd:
Afbeelding

Krukas op tijd:
Afbeelding

Nieuwe riem erom:
Afbeelding

En als het toch los ligt, een mooie kans om de kleppendeksels even zo goed mogelijk op te kalefateren... (wil ze eigenlijk laten glasparelstralen, maar daar had ik de tijd niet voor omdat die gisteren naar de keuring moest)
Afbeelding

En het luchtfilter, wat duidelijk aan vervanging toe was:
Afbeelding

Donderdag stond ze om 12 uur bij de apk, en om half 4 kreeg ik het telefoontje dat ze erdoor was. Dus nu is ze voor het eerst sinds 2005 (volgens de rdw) weer apk gekeurd, in de wegenbelasting en in de verzekering!

Helaas toch nog een tegenslag gisteren, ben er op pijnlijke wijze achter gekomen dat de fan niet aanslaat. Had de motor laten lopen, was in gesprek geraakt en toen kwam er een grote rookpluim onder de motorkap vandaan, ook het hele interieur zeiknat. Vermoedelijk is de slang van de kachel radiateur eraf gesprongen, dus nu maar eens kijken hoe ik daar weer bij ga komen.
Alfetta 1600

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Mijn 164

vr mei 15, 2009 12:12

Vermoedelijk is de slang van de kachel radiateur eraf gesprongen, dus nu maar eens kijken hoe ik daar weer bij ga komen.
Ik ben geen kenner, maar volgens mij ben je dan Oud-Hollandsch 'de zak'.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 15, 2009 12:24

wow balen zeg...
heb je net een heleboel gedaan en heb je domme pech... (alwel gevonden waarom de fan niet ging draaien?)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

vr mei 15, 2009 12:29

Ik ben geen kenner, maar volgens mij ben je dan Oud-Hollandsch 'de zak'.
Dat sowieso, maar ik ben er al achter dat dat met werkelijk alles aan deze auto zo is... Het is écht een waardeloze auto om aan te sleutelen, maargoed je moet er wat voor over hebben.... :oops:
(alwel gevonden waarom de fan niet ging draaien?)
Nee nog niet gevonden, ik ga hem zo maar eens met de multimeter te lijf, eens kijken wat die ervan denkt...
Alfetta 1600

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 15, 2009 18:20

Hee kijk aan, er zat al een mechanische ontspanner op. :P

Wel balen van die kachelslang zeg! Probeer het van de zonnige kant te bekijken: gelukkig is je koppakking niet lek. :wink: (hoop ik dan)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

vr mei 15, 2009 18:42

Zie ik nou de middelste inlaatnok dat die gesleten is in vergelijk met de voorste of denk ik dat maar te zien??

Kachelslang los is niet zo'n drama... kachelradiateur vervangen das pas k*t :wink:

Huib
Guru
Guru

Re: RE: Mijn 164

vr mei 15, 2009 20:56

Zie ik nou de middelste inlaatnok dat die gesleten is in vergelijk met de voorste of denk ik dat maar te zien??
vergelijk je geen uitlaatnok met een inlaatnok?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

za mei 16, 2009 01:12

Andretti Molletti schreef:

vergelijk je geen uitlaatnok met een inlaatnok?
Jep, de middelste is de uitlaatnok die je ziet. (ik verkeek me er de eerste keer ook op, maar het is gelukkig echt zo)
Wel balen van die kachelslang zeg! Probeer het van de zonnige kant te bekijken: gelukkig is je koppakking niet lek. Wink (hoop ik dan)
Klopt, als de koppakking lek zou zijn dat had ik dat wel iets eerder gemerkt denk ik :lol:
Maar eens hopen dat het morgenochtend beter weer is, dan kan ik eens gaan meten waar het nou precies zit... Ben erachter dat de fan zelf niet kapot is, ook het relais schakelt gewoon, de thermo schakelaar is ook niet stuk dus het kan eigenlijk alleen nog maar bedrading/slechte massa/verrotte stekkerverbinding zijn... (Helaas, als het nu gewoon het relais was geweest ofzo dan was het niet zo'n zoektocht geworden) :oops:
Kachelslang los is niet zo'n drama... kachelradiateur vervangen das pas k*t Wink
Volgens mij moet er voor die slang net zoveel los, anders kom ik er met me lompe klauwen in ieder geval niet bij :? Sowieso eerst maar eens even de fan maken en een extra startrelais inbouwen zodat ze in ieder geval weer normaal start en de fan gewoon doet wat die moet doen... :roll: Daarna kan ik weer veel te veel uit mekaar halen om zoiets lulligs als een kachelslang weer vast te zetten... :lol:

Maar ach, wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze wel eens. En dat is in dit geval meer dan waar :oops: :lol:
Alfetta 1600

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

zo mei 24, 2009 17:38

Maar weer eens tijd voor een update:

De kachel heb ik gebypassed, zodat ik in ieder geval kan rijden. De ventilator doet het inmiddels, was een verrotte stekkerverbinding. En hij start ook weer gewoon! (nieuw draadje getrokken en klaar :D )

Wat er nog moet: Koppeling, olie, oliefilter/benzinefilter... En voor de winter de kachel, maar daar heb ik nu even geen haast mee.

Nu eerst 2 weken vakantie in de US van A..
Alfetta 1600

Terug naar “Projecten”