Gister- en vanavond eerst maar eens bezig geweest om de motor aan de praat te krijgen.
Wel zo handig als je weet wat het is voor je hem demonteert en later weer monteert.
Dus eerst maar eens verse olie op het blok gedaan, Heb altijd zo'n idee dat bij minerale olie van 20 jaar oud de wietplanten uit de vuldop groeien.
Daarna een bobine gemonteerd, deze was in 20 jaar samen met 4 wielbouten gaan wieberen.
Na het zo even te hebben geprobeerd zat er nog totaal geen leven in.
Toen de carbs maar uit elkaar gesleuteld, dat ie niet lopen wou was niet zo verwonderlijk.
De sproeiers en het carb. huis was een en al opgedroogde benzine, bagger en kalk kwam er uit.
Na de schoonmaak kwam er geen benzine meer uit de tank (had er toch echt een liter of 5 ingekwakt)
Dus maar wat in een flesje en weer eens proberen, en toen pruttelend en hoestend begon er wat te draaien.
Met veel geplof gesis en wat backfire werd het steeds beter na een paar minuten liep hij mooi rustig zonder raar geklepper en getik.
Erg snelle respons op het gas heeft ie nog niet, maar durf hem eerst niet boven de 1500 - 2000 toeren te laten komen.
Na een 10 minuten rustig laten lopen maar eens een stukje geprobeerd te rijden.
Koppeling en versnellingsbak voelen nog erg goed aan, geen vreemde bijgeluiden etc.
Het is de bedoeling om hem nog eens wat vaker te laten draaien dan weer de motorolie aftappen, frisse olie er op en dan demonteren voor de restauratie.
FF een paar fillmpies kiekn
Nog geen halve minuut wakker
Lekke piepe
Na 10 minuten inlopen
