Feli Kitaro, de BAT-serie van LS is schitterend! Naar mijn bescheiden mening de mooiste BAT's die er te krijgen zijn. En ik maar denken dat ik ze goedkoop had destijds, jij zit er gewoon nog even 10-15 Euro per stuk onder!
Ik heb zelf ook wat leuks gescoord in Houten. De ironie wil dat alles waarvoor ik gekomen was, niet was komen opdagen deze keer en dat ik de twee dingen die ik wel heb meegenomen beide van vaste contacten van buiten de beurs om heb gekocht: een 750 Competizione kit van Brianza, die ik bij De Roos heb gehaald en een mooi gebouwde 6C 2300 Pescara Spyder van Autostile, die ik van Ger Franse heb gekocht, waar ik met enige regelmaat over de vloer kom.
Wat de 750 Competizione betreft, het is bijna schandalig dat ze dik 80 Euro durven te rekenen voor een, ik zou bijna zeggen, kitje van niks. Het ziet er allemaal wel goed uit hoor, maar het doosje is letterlijk 80% leeg. Maar ja, ze zijn tot nu toe wel de enige die een behoorlijke 750 Competizione hebben gemaakt en ik wilde die er erg graag bij hebben, dus dan toch maar weer even diep zuchten en flappen trekken. Net zo goed wel erg blij ermee natuurlijk.
In tegenstelling tot de Brianza kit, was ik op geen enkele manier naar de Autostile op zoek. Maar ik zag hem bij Ger staan en hij zag er zo goed uit, zowel qua voorkomen als qua kwaliteit, dat ik snel over de streep was. Behoorlijk strak in de verf ook en dat is toch altijd wel erg belangrijk vind ik. En verder gewoon netjes gebouwd. Het is grappig, zo'n Autostile model heeft lang niet zoveel detail als de modellen van menig andere handbouwer, maar toch stáát hij er. Je mist dat detail op geen enkele manier.
Thuis nog een beetje schoongemaakt, ruitje wat bijgeknipt zodat hij goed paste en verder hoefde er eigenlijk niets aan te gebeuren.
Hierbij wat foto's van de Autostile, die ik met behulp van een ander nieuw speeltje heb gemaakt: een soort mini-fotostudiootje dat ik voor mijn verjaardag heb gekregen. Eindelijk een beetje spelen met licht, gaaf! De foto's worden daardoor tegelijk naar een heel nieuw niveau getild.