GGspider
Member
Member

Re: RE: Il Giro nelle colline (II)

di mei 05, 2009 19:33

Wat is trouwens een herkenningsspel?
Peter,
Je krijgt dus bij de start een lijst mee met 10 waypoints waarop je iets dient te herkennen.
Verspreid over het parcours.
Een vragenlijst die eenvoudig is.
Het is de bedoeling dat zij die de tourrit VOLLEDIG rijden het meest kans maken iets binnen te halen.
Uiteraard is er ook een schifingsvraag.

Veel groeten
Geert :)

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Il Giro nelle colline (II)

di mei 05, 2009 19:54

Is aanmelden verplicht, of is het ook mogelijk zo te komen? Ik waat namelijk pas op het laatste moment of ik kan (en zin heb).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

GGspider
Member
Member

di mei 05, 2009 20:06

Is aanmelden verplicht, of is het ook mogelijk zo te komen? Ik waat namelijk pas op het laatste moment of ik kan (en zin heb).
Beste Robkg
Zo'n evenement organiseren is niet niks.
Aanmelden, inschrijven heb ik daarbij natuurlijk het liefst.
Om uiteenlopende reden dien ik te weten hoeveel mensen / wagens komen.
Vooral omdat ik dit alles GRATIS doe, is het belangrijk 'precies' te werk te gaan.

Wat ik ga doen?
Ik schrijf je in en als je de laatste week beslist om het toch niet te doen, dan laat je me dit weten.
OK?

Veel groeten en kom vooral op 31 mei naar Oudenaarde
't Wordt feesten

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 05, 2009 20:08

Beste Robkg
Vooral omdat ik dit alles GRATIS doe, is het belangrijk 'precies' te werk te gaan.

Wat ik ga doen?
Ik schrijf je in en als je de laatste week beslist om het toch niet te doen, dan laat je me dit weten.
OK?

't Wordt feesten

Schrijf me dan maar niet in, want de kans is groter dat ik niet kan ;)
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

GGspider
Member
Member

di mei 05, 2009 20:11

Beste Robkg

Wat ik ga doen?
OK?

't Wordt feesten

Schrijf me dan maar niet in, want de kans is groter dat ik niet kan ;)
Je zegt maar als het later wel lukt

GGspider
Member
Member

TESTRIT 2

vr mei 08, 2009 21:06

Zo, de tweede testrit zit erop...en prima bevonden
Met Gerda als co-pilote viel dat best mee. 'k Zou zeggen...oefening baart kunst. Hoe meer ritten we rijden, hoe flinker ze zal navigeren
Da zal ze graag horen, of lezen.

Wat hebben we vandaag geleerd?
Hier en daar werd nog menig waypoint verduidelijkt of bijgevoegd waar het nodig was.
Tekeningen bijgeschaafd waar diende verbeterd te worden.
Herkenningspunten toegevoegd om misverstanden uit te sluiten.
Aandachtspunten in de kijker geplaatst en gevaarlijke kruispunten of overgangen in de verf gezet, waar nodig.
Tussenafstanden gecorrigeerd.

Wat hebben we vandaag vernomen?
Dat het pinksterweekend een drukke bedoening zou worden in Oudenaarde, dat hoefde men ons niet meer te vertellen.
Maar dat het Klara-weekend het centrum zou bezet houden als een belegerde stad, dat heeft het stadsbestuur me vandaag laten weten.
(voor zij die Klara niet kennen,...dit is een nationale radiozender die vooral klassieke muziek uitzendt).
Dit betekent:
- dat we nog steeds geen problemen zullen ondervinden met het bereiken van de Colruytparking, waar we samenkomen.
- dat de markt en de aanpalende straten verkeersvrij zullen gehouden worden en dat we dus de stad dienen te verlaten langs de andere kant.
- dat ik het roadbook hieraan lichtjes zal aanpassen bij het begin, bij het verlaten van de parking dus
- dat jullie hier eigenlijk geen hinder zullen van ondervinden.

Het kasteel van Gaasbeek
We stopten een tijdje bij het Kasteel van Gaasbeek, onze eerste indrukwekkende stop.
Na een bezoek aan het prachtig domein, de maag even vullen in 'oud Gaasbeek', tegenover de ingang. De uitbater is op de hoogte van onze komst. Normaal komen we hier aan rond 13.30. De menukaart zal hier eerder beperkt zijn tot kleine restauratie.

Het Oudenberghof in Geraardsbergen (aankomst rond 16.30)
Hier integendeel zal een volledige menukaart ter beschikking zijn voor de deelnemers die 's avonds niet in Oudenaarde wensen te eten.
Ook sponsoring voor onze wedstrijd is hier in kannen en kruiken.

Tankstations op de route
Op vraag van menig deelnemer, werden ook deze in het roadbook opgenomen.
Kwestie dat de 'grote drinkers' onder ons niet stilvallen.

IK WEET ZEKER DAT DIT EEN HEEL MOOI EVENEMENT WORDT

Veel groeten
Geert :wink:

BBS
Full Member
Full Member

ma mei 11, 2009 23:34

Nog een aanmelding, Geert!
Mijn zoon, Han, gaat mij vergezellen met zijn GTV6. :driving: \:D/

Afbeelding

Zelf kom ik wss ook met de mijne.

Afbeelding
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

La macchina
Full Member
Full Member

di mei 12, 2009 09:53

Gaaf, heerlijk duo! 8)
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

GGspider
Member
Member

di mei 12, 2009 19:33

Nog een aanmelding, Geert!
Mijn zoon, Han, gaat mij vergezellen met zijn GTV6. :driving: \:D/

Afbeelding

Zelf kom ik wss ook met de mijne.

Afbeelding
FANTASTISCH dat jullie allebei komen.
Ik noteer ook de deelname van Hans.
Ik veronderstel dat ook hij niet zal deelnemen aan het avonddiner.

Ik hou jullie via dit forum tijdig op de hoogte van de voorbereidingen

Ik zie jullie zeker op 31 mei

groeten

BBS
Full Member
Full Member

wo mei 13, 2009 00:08

Klein detailke, Geerd( :jumping: ), maar toch: mijn zoon heet wel degelijk Han, zoals het er staat; zonder "s".

En ik kan het weten. :wink:
Belgian Black Spider

GGspider
Member
Member

wo mei 13, 2009 20:22

Klein detailke, Geerd( :jumping: ), maar toch: mijn zoon heet wel degelijk Han, zoals het er staat; zonder "s".

En ik kan het weten. :wink:
Vergissinkje :oops:
Vergeeft hij me wel zeker?
Groetjes
GeerD

BBS
Full Member
Full Member

wo mei 13, 2009 20:28

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk, Geert! :lol:
Belgian Black Spider

GGspider
Member
Member

do mei 14, 2009 19:48

HIERONDER DE MEEST RECENTE INFO OMTRENT DEZE TOURRIT
GELIEVE EFFE DOOR TE NEMEN AUB
GROETEN
GGSPIDER
:wink:

[IL GIRO NELLE COLLINE (II) (of ‘de rit in de heuvels’)

Wie herinnert zich niet de succesvolle tourrit door de Vlaamse heuvels?
--> Zie de website van de 'Giro I' in oktober op YOUTUBE

Nog niet zo lang geleden, in oktober van vorig jaar, bracht ik 55 alfafreaks uit de lage landen bijeen op de zonovergoten markt van Oudenaarde. Elkeen die erbij was, dringt aan op een herhaling van dit evenement. Vraag het hen zelf….’t Was meer dan een succes! Dit kan ik hen dus niet ontnemen.

Dit jaar zou ik deze rit willen vastpinnen op zondag 31 mei 2009. In de voorzomer deze keer, als de natuur en het landschap op zijn mooist zijn. Noteer dus zeker al deze datum in jullie agenda.

Voor wie er toen niet bij was , kan es gaan snuffelen in het topic van 12 oktober ll.
Een gezamenlijk diner achteraf lijkt me leuk opnieuw te regelen. Vandaar de keuze op dit vrije, verlengd weekend. Iedereen is daags nadien vrij.

DE ROUTE
‘Il giro nelle colline II’ zal een deel van de route van zijn voorganger overnemen.
Niet dat ik, en jullie, niet tevreden zijn over het originele parcours, maar een mens wil es wat anders zien.
De titel van de route blijft zijn naam waardig. We zoeken de heuvels en glooiende landschappen op en jullie zullen gefascineerd blijven hoe prachtig het uitzicht is na elke bocht die we nemen.

De Vlaamse Ardennen blijven een rode draad.
We starten opnieuw in Oudenaarde en al snel loopt het vlakke landschap langzaam over in een heuvelend gebied. De Vlaamse Ardennen is één van de schilderachtigste streken van Oost-Vlaanderen. De vele pittoreske dorpjes, verscholen in met bossen omringde valleien zijn hier niet vreemd aan.

We duiken deze keer dieper naar het zuid-oosten van Vlaanderen.
Van daaruit gaat het zuidwaarts, het Pajottenland binnen.
Ingeklemd tussen onze hoofdstad en de taalgrens, tussen de Dender en de Zenne, ligt een bescheiden streek waar het nog goed toeven is. Tussen het groen, temidden van de talrijke vierkanthoeven die ingebed lijken in de vruchtbare leemgronden. Met dorpen als schilderijen, waarvan de kerktorens nooit ver weg zijn.

We rijden terug naar het westen en flirten niet alleen met de taalgrens, maar rijden er ook es flink over. Een streek die door haar prachtig landschap met een uitgesproken groen karakter een grote landschappelijke en ecologische waarde heeft. Aantrekkelijk voor zijn bewoners, maar ook voor bezoekers van buiten de streek.
De ‘Giro II’ keert terug naar Oudenaarde via Geraardsbergen, met haar voeten in de Dender en haar hoofd boven de’Muur’, een stad die een blikvanger is in de Vlaamse Ardennen.

SAMENKOMEN TEGEN 10 uur
We komen samen op de parking van de Colruyt-winkel, een supermarktketen die de parkeerruimte van hun zaak voor ons zal ter beschikking stellen.
Deze supermarkt bevindt zich in het centrum van de stad, op het Tacambaroplein, op slechts 350m van de Markt.
De lokatie wordt zichtbaar gemaakt met Alfa-vlaggen.
Probeer, gezien de drukke evenementenkalender in de stad, de markt te mijden wanneer jullie naar de startplaats komen.

BRIEFING OM 10u30
Op wandelafstand bereik je de markt.
In Hotel-Resto CESAR, tegenover het stadhuis, zal tegen 10u30 uur een laatste briefing gehouden worden en zullen de roadbooks verdeeld worden.
Wil, na het aankomen op de Colruytparking, zo snel mogelijk naar de briefing komen.
Wie dit wil, kan hier ook 's morgens een ontbijt nuttigen tegen een democratische prijs.
Ook 's avonds zullen we de mogelijkheid hebben hier in groep te dineren.

START TEN LAATSTE OM 11u15
De definitieve start vanaf de Colruyt-parking. Gezien de drukte in het stadscentrum, mijden we de markt en rijden rond het Tacambaroplein, de stad uit.
Zowel de route zelf als de tussenstops zijn meer dan de moeite waard.
Hij is om en bij de 170km lang en telt ongeveer 190 waypoints.
Lijkt veel, maar af en toe zijn langere trajecten ingelast.
De boodschap is dus: tijdig vertrekken, opdat we rond 19uur in Oudenaarde terug zouden zijn.

VAN DORP NAAR DORP
Vl. Ardennen: Oudenaarde - Mater - Sint-Maria-Horebeke - Elst - Michelbeke - Sint-Maria-Oudenhove - Sint-Maria-Lierde - Hemelveerdegem - Ophasselt - Smeerebbe - Zandbergen - Nieuwenhove
Pajottenland: Vollezele - Oetingen - Gooik - Sint-Martens-Lennik - Gaasbeek - Sint-Laureins-Berchem - Oudenaken - Breedhout - Halle - Buizingen
Over de taalgrens: Forges de Clabecq - Tubize
Pajottenland: Heikruis - Herne - Tollembeek - Galmaarden
Vl. Ardennen: Atembeke - Geraardsbergen - Moerbeke - Pverboelare - Opbrakel - Zegelsem - Edelare - Leupegem - Oudenaarde

AFSPRAAK BIJ HET KASTEEL (aankomst 13u15 - vertrek 14u30)
Ongeveer halfweg de route bereiken we het cultureel hoogtepunt van dit evenement.
Het Kasteel van Gaasbeek, pal in het pajottenland is indrukwekkend.
We kunnen er genieten van een heerlijk streekbiertje op een uitgebreid terras, wandelen door een adembenemende omgeving, een bezoek brengen aan het kasteel zelf, foto's schieten samen met onze machine, ...
Leuk zou zijn als we hier elkaar kunnen ontmoeten en van daaruit de tweede helft van deze tour doorrijden.

OP TERUGWEG, EEN INTERESSANTE STOP IN GERAARDSBERGEN
(aankomst 16u15 - vertrek 17u15)
Op terugweg naar Oudenaarde, halverwege de namiddag vermoed ik, heb ik een leuke en interessante lokatie gevonden waar elkeen, wie dat wil natuurlijk, ook even kan halthouden.
Dit is het 'Oudenberghof' op de rand van Geraardsbergen.
Een ruime parking, een reuzeterrras, een ferme horecazaak waar er voor ieders goesting wel wat te vinden is tegen een zacht prijsje.
Prachtig gelegen, waar het vergezicht op de omgeving ideaal is.
Hun website: http://www.oudenberghof.be/nl/pages/

VOORZIENE FINISH IN OUDENAARDE TEGEN 18u30

IL SEGRETO
Net zoals vorig jaar zal een herkenningsspel deel uitmaken van de Giro. Niet zo'n intensief zoekwerk zoals de fotowedstrijd, ... wees gerust.
Ik maak het jullie niet zo moeilijk als toen.
Maar zeker de moeite waard er aan deel te nemen.

Er zijn namelijk reeds sponsors opgedoken die zorgen voor een flinke prijzenpot.
Hotel-Resto CESAR
Garage alfa DE ROCKER Wetteren
Garage alfa DEMUYNCK Meulebeke
Resto-Tearoom OUDENBERGHOF Geraardsbergen
bellOTTOclassic uit Geel

CI RIVEDIAMO IL DOMENICA 31 MAGGIO. BENVENUTO A TUTTI.

GGspider
Member
Member

We staan nie stil !!

di mei 19, 2009 21:04

De eerste proefdruks liggen klaar:
het roadbook, de route in kaart, de benzinestations onderweg, info en plattegrond van het Kasteel van Gaasbeek, de parkeergelegenheden in Oudenaarde en het wedstrijdformulier, het voorblad met tekst en uitleg, ...

Morgen gaan de eerste exemplaren door de printmachine

75 stuks, ik ga voor nie minder. :D

Vrijdag wordt de rit een 3e keer getest. De Colruytparking nog es visueel gecontroleerd.

Het komende weekend wordt ook de media wakkergeschud. :)
En we proberen maar: AVS, RingTV, Streekkrant Oudenaarde,...ja zelfs Het Laatste Nieuws.

Ook de sponsors, resto Cesar, taverne Oudenberghof worden nog ter herinnering es aangeschreven.

Zoals je ziet, we staan niet stil.

Rap 31 mei :wink:

GGspider
Member
Member

Avondeten CESAR

wo mei 20, 2009 21:19

Beste deelnemers,

De inschrijvingen tot deelname aan het avondeten werden nu afgesloten.
Alle menukeuze's (57 in totaal) werden doorgegeven aan het restaurant.

Dit betekent uiteraard niet dat, wie die avond toch nog beslist om te blijven eten, niet zou kunnen aansluiten samen met de groep.
Maar de plaatsen zullen dun gezaaid zijn die avond, want...

CESAR ZAL GEÏDENTIFICEERD ZIJN MET ALFA ROMEO...
EN DUS 'NOKVOL' ZITTEN

Veel groeten

Terug naar “Evenementen”