Waarom nou toch geen oude nord (2.1 bijvoorbeeld met leuke nokken of ander maatwerk aanpassingen) ?
Net ofdat deze bijvoorbaat uitgesloten zijn?
Maar ja: ik zal wel een nostalgische @^#% zijn die de oude nord onovertroffen mean vind grommen... Bovendien is dat de nostalgie.
Oude 105 met oude grom....
helemaal mee eens....!
kijk als we zo beginnen dan adviseer je een SR20DET motor met vergroot koelsysteem zodat je echt kan driften zonder telkens te moeten sleutelen...
Zaag dan ook maar de bodem uit de Giulia ( of wacht tot deze uit zichzelf weggescheurd is

... ) en las die van de 200SX eronder...
1.8Tb blok zal niet zo makkelijk te vinden zijn denk ik... Zou er zelf ook wel weer eentje willen hebben maar vind het niet het geld waard wat er voor gevraagd wordt..

Bovendien zou ik een groot deel van de originele onderdelen niet willen gebruiken omdat er zoveel beters te krijgen is.
TS turbo kan natuurlijk ook, niet heel veel meer werk.
Om het probleem met het stuurhuis tegen te gaan zou je natuurlijk een ander uitlaatspruitstuk kunnen (laten) maken. Dan plaats je de turbo een stuk verder naar voren zodat je wat mee rruimte maakt voor een fatsoenlijke downpipe.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.