Het kan altijd gekker... Die had ik als ornament in de tuin gezet. Inclusief beplanting. Wel erg leuk zo'n spijlbus. De leukste VW ooit die ik me kan bedenken.Erg knap werk Marcel, volgens mij gaat het weer helemaal goed komen met deze SW. Als je tijden het opknappen van de SW nog inspiratie nodig mocht hebben dan kan je dit topic misschien eens bekijken (geen Alfa maar wel ongelofelijk laswerk):
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. ... bd6a39c5a5
Grtz, Rody
Ps, ga je hierna weer een Sud aanpakken?
.
als ik je een welgemeende tip mag geven, zoek een compleet dak op en las dat er op, doorhalen op de stijlenHet kan altijd gekker... Die had ik als ornament in de tuin gezet. Inclusief beplanting. Wel erg leuk zo'n spijlbus. De leukste VW ooit die ik me kan bedenken.Erg knap werk Marcel, volgens mij gaat het weer helemaal goed komen met deze SW. Als je tijden het opknappen van de SW nog inspiratie nodig mocht hebben dan kan je dit topic misschien eens bekijken (geen Alfa maar wel ongelofelijk laswerk):
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. ... bd6a39c5a5
Grtz, Rody
Ps, ga je hierna weer een Sud aanpakken?
.
De Sud ti is de volgende. Wat me tot nu toe tegenhoudt is het gat in het dak dat ik weer dicht wil hebben. Maar ik ga er toch aan beginnen als de RW weer SW is geworden.
Ik heb de dakplaat die ik van Alessandro heb al bijna op maat gemaakt. Ik weet nog niet of ik het met een verzet ga lassen of het stuk precies op maat maak en er tussen las.
Van de 33 heb ik ook nog plaatjes van de binnenschermen voor en achter.
Het zelfde recept als links met nog wat extra:
Morgen eerst een nieuwe gasfles halen, want die was erg snel leeg...
Nee ik heb geen vakantie. Ik werk 4 x 9 uur in de week. En ik benut mijn vrije tijd optimaal.Ik sta nog steeds versteld van jouw werktempo... respect!
(of heb je een paar weken vakantie nu? )
Wanneer kan ik mijn sud komen brengen?
Aan de Sud van Michel heb ik ook gedacht. Maar het hele dak vervangen kan altijd nog. Ik ga het eerst proberen. Al moet ik er een maand over doen. Er is geen haast bij. Af en toe een stukje lassen in combinatie met Cold Front en een strook plaat aan de onderzijde tegen het dak.als ik je een welgemeende tip mag geven, zoek een compleet dak op en las dat er op, doorhalen op de stijlen
als je een losse plaat in het gat gaat lassen, ook al doe je dat met verzetrand, gaat er 20 kilo plamuur op voordat het enigzins strak wil worden weer, je hebt wel geluk met de kleur wat dat betreft, omdat je er niet veel in ziet
dak is te slap en je brengt veel teveel warmte in met lassen.
Michel heeft nog een lege sud koets staan wara een prima dak opzit, ook al is dat een 5deurs, dan nog zal het mooier en sneller resultaat opleveren
wat betreft de SW, je bent helemaal goed bezig, dit wordt een nette auto weer
Dat had elk normaal mens ook gedaan denk ik.Respect!
Wat een uitdaging.
Ik had deze roestwagon op de sloop gezet!!
gr Jan
Ja daarom is het ook makkelijk om een type 2 achteras onder een sud te bouwen.wist niet dat op een type 2 de reactie stangen 1 naar voren en 1 naar achteren zitten....
maar die ziet er ook niet echt fris meer uit!
Ach, ik heb wel vaker een ''hopeloos'' project gedaan. Alleen hier zijn de onderdelen makkelijker voor te krijgen. Dit was mijn eerste echte project:Respect, wat een werk als je dit klaar hebt ben je volleerd lasser