Gebruikersavatar
walfa
Member
Member
Berichten: 198
Lid geworden op: za jan 05, 2008 15:41
Locatie: Werkhoven

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 23, 2009 15:04

Hier nog één....
mijn GT staat al sinds eind maart bij SvL, zou 01 mei afgelevert worden en wordt de lease maatschappij nu eind juni afgelevert.
Bij SvL weten ze niks van deze afleverdatum en geven aan er verder ook niets aan te kunnen doen.

De optie annuleren en opnieuw bestellen lijkt me ook wel wat.
Dan weet je tenminste wanneer je je auto krijgt.
Van dat wachten wordt ik ondertussen wel aardig chagerijnig :evil:
Al is het maar drie weken.... (tot nu toe)
Nu:
Giulia Super 1.3 ('73)

Gehad:
GT 1300 Junior (’72); Spider 1600 Junior ('73)
156 1.8 TS ('00); 159 1.8 ('09); Giulia 2.2 JTDm ('16)
Spider 2.2 JTS Exclusive ('07)
Fiat Stilo Abarth ('03); Abarth 500C 595 Turismo ('13)

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma mei 25, 2009 06:02

goh, nu het wachten al zat?
3 weken, je komt net kijken hahaha
nou dan kan je nog wel even geduld hebben vrees ik, hebben enige tijd geleden al van de verkoper [marc] begrepen dat ,,als,, ze eenmaal af gaan leveren dat er een paar per week worden en dan op volgorde van bestelling dus wij zijn eerst :wink:

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo mei 27, 2009 05:59

en het drama sleept zich voort, afgelopen maandag weer contact gehad met terberg leasing en het verhaal betreffende alle af te leveren auto,s van kroymans schijnt nu bij de directie van terberg leasing te liggen [?], vrijdag horen we weer meer [ja hoor, dat zal wel]
14 juni is aanstaande en dan had de auto precies 3 maanden geleden afgeleverd moeten worden, op naar de 4 maanden?

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo mei 27, 2009 09:54

Hoe lullig het ook klinkt, maar het gaat slechts om een lease auto. Voor jullie dus geen grote extra kosten. Blijft natuurlijk erg vervelend en irritant, want je verheugd je ook altijd op een nieuwe lease auto...

Maar: Je zult als particulier maar net een auto hebben gekocht en daarmee in hetzelfde schuitje zitten... Met een beetje pech: fluiten naar je centen en fluiten naar je bestelde auto... :shock: En dan rij je ook nog steeds in je ingeruilde auto waar je een bedrag voor had afgesproken, echter schrijft die ook nog steeds af, dus nog meer verlies :?:

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 30, 2009 06:27

tuurlijk, prive hebben wij er geen cent pijn van maar m,n schoonvader of het bedrijf van mijn schoonvader wel.
de bmw 318 touring die we nu rijden is 4 jaar en 3 maanden oud en dus al 3 maanden uit z,n leasecontract en denk maar niet dat de lease maatschapij na aflopen van het contract van de bmw de leaseprijs verlaagd heeft.
iedere maand dat de auto nog rijdt is pure winst voor de lease maatschapij immers wanneer ze de bmw ook terug krijgen dit jaar, hij blijft 4 jaar oud dus de verkoopwaarde blijft hetzelfde maar ze pakken er nu wel een aantal maanden extra geld op.
maar goed, ook dat is niet ons probleem maar er zijn eindelijk ontwikkelingen, donderdag zijn we gebeld door svl of het akkoord is dat onze 159 2.2 jts ti terug gaat naar de curators van kroymans want het hele verhaal daar schijnt muur vast te zitten en er via fiat nederland er een nieuwe 159 ti besteld wordt met de nieuwe 200 pk 1.8 turbo motor, aflevering medio eind juli, begin augustus.
daar zijn we in principe mee akkoord gegaan maar gaan vandaag even langs om het eea even door te spreken.
wil wel even zeker weten dat de auto er dan ook eind juli/begin augustus is want de maand augustus heeft heel italie vakantie en als die dan dus nog in italie staat wordt het september/oktober voor we hem een keer hebben.
ook kwam hij zowaar terug op de beloofde vip kaarten voor de superbike races in assen eind april jl waar die nooit wat aan gedaan heeft om dat ook daadwerkelijk te organiseren, hij ging nu met fiat nederland regelen dat we 2 vip kaarten krijgen voor de superbike races op imola [italie] eind september, en dat wil ik nu dus even zwart op wit hebben op briefpapier van fiat nederland want al die beloftes bij svl zeggen mij niet zoveel meer onderhand.
wel grappig om te zien nu onze alfa geannuleerd is hoe vriendelijk en behulpzaam ze ineens weer zijn als ze een andere auto kunnen slijten, moet daar ook bij zeggen dat die alfa alleen nog komt omdat m,n echtgenote hem graag wil [en het is haar auto] maar ik ben eigenlijk wel klaar met svl en alfa romeo en had veel liever voor de 200 pk lancia delta gegaan die met 4/5 weken geleverd kan wordn.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 30, 2009 13:18

:arrow:
Laatst gewijzigd door LENZ op za mei 30, 2009 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 30, 2009 13:18

Snap die ophef over de kaartjes niet zo goed, lijkt me toch gewoon een aardigheidje.
Het gaat hier toch om een auto en ik denk als je uiteindelijk de 1750 TI hebt dat al de frustraties heel snel zullen verdwijnen, volgens mij heb je nu gewoon een veel betere deal gesloten, zie er het positieve van in.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Andretti Molletti

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 30, 2009 13:49

Hoe lullig het ook klinkt, maar het gaat slechts om een lease auto. Voor jullie dus geen grote extra kosten. Blijft natuurlijk erg vervelend en irritant, want je verheugd je ook altijd op een nieuwe lease auto...
Greetz,
Alfagek
Bas
Het grootste misverstand van de eeuw!!
Een leaserijder is ook een rider en betaald zijn rekening en is een klant... ook hij/zij betaald belasting en dus geld voor zijn/haar auto.
Bij Sam van Lingen ben je gewoon een nummer... Ze hebben mij letterlijk gezegd: "meneer maak u niet zo druk het is een lease auto" en vervolgens kreeg ik een Daihatsu Cuore mee...
ik zal daar Nooit meer een nwe auto kopen, dat hebben ze voorgoed verpest met bovenstaande uitspraak.

Laat ik het zo zeggen bas, als jij een Alfa koopt bij een dealer en je vrouw betaald hem...dan gaat het slecjhts om een kadootje, Voor jou dus geen grote extra kosten. :evil:

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 30, 2009 16:49

Mee eens. Ik ben, sinds kort, ook leaserijder en nog wel met een auto die me weinig zegt, maar ik ben ook een autoliefhebber, en zal die wagen zeker niet slechter behandelen omdat ie:

1. niet van mij is
2. niet mijn merk is

Ik verzorg de auto alsof het de mijne was en een Alfa was. En ik verwacht van de garage hetzelfde !!

Een nummer ben je inderdaad, ik ga bij een grote "banzai" dealer in Antwerpen.

Welke auto meneer ? Welke firma ? km stand ? was er iets speciaals ? "euh ja de auto houdt wat in op 2500 toeren" ok meneer, u mag de auto parkeren op vak C12 en de papieren op de rechter stoel leggen. De auto is klaar vanaf 16 uur en dient afgehaald te worden voor 18 uur.

's avond wordt je begroet door een vriendelijk meisje, die vanaf een lijst opsomt welke kosten er gemaakt zijn, hier zijn de sleutels, de factuur gaat naar de leasemaatschappij.
"o ja, wat was dat nu met dat inhoud...eeuh ja meneer, daar is ongetwijfeld naar gekeken". En ja, hij houdt niet meer in, er was dus naar gekeken. oorzaak ? geen idee. remedie ? geen idee. Service ok, maar je bent idd nummer zoveel.....

een leaseauto moet niet stiefmoederlijk behandeld worden door de garage, integendeel, het zijn hun beste klanten. Die wagens krijgen altijd op tijd en stond hun onderhoud, ze verkopen daar nieuwe banden aan (geen enkele mensch laat voor zijn eigen auto banden steken bij de garage), ze kunnen zelfs factureren voor het vervangen van gloeilampen, dat welk ieder normaal eigenaar zelf doet enz....
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 30, 2009 19:49

@ Dré: Wat jij aanhaalt is inderdaad erg vervelend en irritant, maar kost jou nog steeds geen cent extra... Dat is wat ik ermee bedoelde te zeggen. Dus geen misverstand.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat ze je geen Cuore mee horne te geven als je een 147 inleverd voor een beurt of reparatie. Waarschijnlijk staat in het leasecontract dat je op zijn minst een gelijkwaardige auto mee moet krijgen als vervanging. Als dat dan niet van de dealer kan dan van een verhuurbedrijf...

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za mei 30, 2009 20:16

Gelijkwaardige auto my ass, kreeg laatst een Fox mee als vervangend vervoer.
Wat zat er allemaal op, euh, een sleutel, een stuur en een radio.

En dan met droge ogen beweren dat ik daar gerust 500 kilometer mee op een dag kan rijden.
Mja, als dat je werk is prima, maar voor mij is dat slechts een bijkomstigheid.
Nee hoor, minimaal een gelijkwaardige auto moet je altijd ruim zien :evil:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 05:58

je snapt de ophef over die kaartjes niet en is een aardigheidje?
dat aardigheidje zijn kaartjes van ca 400 a 450 euri per stuk en al waren het kaartjes van een tientje per stuk, als je dat als voorwaarde voor bestelling van de auto neer legt heeft degene waar je die voorwaarde aan stelt er gewoon voor te zorgen dat die kaarten er zijn of er op zijn minst alles aan te doen om ze te krijgen.
denk dat je het begrip ,,superbikes,, niet kent?
dat is een wereldkampioenschap voor racemotoren waarvan er ik geloof 100 per jaar in de winkel verkocht moeten [productie motoren dus alhoewel niemand ze kan betalen] worden en waarbij vergeleken de moto gp een kinderachtige optocht is en waar alfa romeo de hoofdsponsor van is, mischien wel eens gehoord van een troy bayliss, noriyuki haga,troy corser of dan in ieder geval toch wel van carl foggarty?
en zo niet machines zoals de ducati 999,1098 of de nieuwe 1198, allemaal machines uit het superbike kampioenschap.
het superbike kampioenschap is voor mij een heel belangrijk ding, reis 2/3 keer per jaar naar italie om sbk races te bezoeken, uiteraard assen en de nurnburgring in duitsland dus is voor mij meer dan een aardigheidje en 1 van de redenen om voor alfa romeo te kiezen.
verder nog wel steeds onduidelijkheid troef bij svl, de offerte voor de nieuwe auto ligt bij de leasemaatschapij maar moet wel komende week besteld worden om hem voor de augustus vakantie in italie te hebben, tevens hoort svl volgende maand pas of ze officieel alfa dealer kunnen blijven onder fiat en moeten ze de nieuw bestelde auto,s vooruit betalen aan fiat.
gaat lekker daar, heb ook begrepen dat de stern groep nog steeds bezig is om die toko over te nemen.
ga maar nergens meer van uit en reken op september/oktober voor we hem een keer krijgen en dan is iedere dag dat die eerder komt een meevaller.

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 11:18

Leuke discussie. Alleen tijd om een misverstand de prullenbak in te schoppen.

Toen ik nog werkzaam was als receptionist bij een merk die van die sloopregelingfolders rondstuurt, heb ik zo`n 80 prcent van mijn tijd kunnen vullen met het behandelen van de leaserijders. Niemand over èèn kam scherend maar zo`n beetje 75 procent van die rijders behandelen hun auto met de gedachte: ik betaal ervoor dus doe ik ermee wat ik wil....... Resultaat: rare technische mankementen die bij normaal gebruik niet optreden met als gevolg dat er hoge garantiekosten (tenzij aantoonbaar door mishandeling!) werden uitgekeerd wat dan uiteraard weer op kosten komt van de fabriek/importeur/dealer. Bedankt daar dus voor. Daarnaast verhoogde slijtage aan banden,remmen etc.

De andere 25 procent( de alfarijders onder de vw en audi rijders dus 8) ) behandelen hun auto iets netter met als gevolg: een normaal uit te voeren onderhoudsbeurt zonder alle rare dingen. Zo kan het dus ook.

Wat ik wil zeggen: het is goed dat er fel gereageerd wordt als jeje als leaserijder aangevallen voelt maar helaas wijst praktijk anders uit......

PAul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 14:45

Eens. Precies zo meegemaakt. De goeden niet te na gesproken...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

zo mei 31, 2009 22:18

Helemaal eens. Weet hoe verwonderd men reageert als je aan het eind je leaseauto inlevert die er fris gewassen nog helemaal uit ziet als nieuw. Voor mij vanzelfsprekend, voor de dealer blijkbaar niet...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”