Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere remmen

di jun 02, 2009 21:54

Kijk, 2 zielen een gedachte... :lol:

Ik heb bij de trackday75 een soortgelijke slang liggen vanuit de (leeggehaalde) koplampbehuizing tot op de HRC met een hitteschild om de HRC af te schermen van de stralingswarmte uit de spruitstukken.
Heb er nog niet mee gereden dus weet niet of t nut heeft...

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere remmen

di jun 02, 2009 22:03

:jumping:
@ stephen: jaloezie hahahaha.
@ Gtv4: Ik vond jouw opmerking over dat (half)uurtje gisteren beter gevonden; briljant! :blue_lol:

@ elrico: dat valt nog tegen nu... de remmen geven geen krimp meer, maar de balans is op maximaalremmen niet goed, beetje staartlastig.... :arrow: er MOET eens een remdrukregelaar komen. :idea:

@Frankalfa: Ik heb na een stevig stukje circuitrijden a) geen enkele last van fading gehad en b) gevoeld aan de hrc => lauw en hitteschild heet. Dus het werkt. :!: Máár er kan dus nog wat verbeterd worden: steenwol achtig iets van harde persing (mag ook asbest zijn ssst :wink: ) aan de binnenzijde bekleden. Da's voor een volgende keer. :P
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere remmen

di jun 02, 2009 22:57

Het hitteschild wat standaard op/onder de 75turbo hrc zit is dubbelwandig oid, daar zit mi ook iets tussen waar je tegenwoordig extra voor moet betalen bij inlvering op t miljeupark... :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere rem

di jun 02, 2009 23:53

Het hitteschild wat standaard op/onder de 75turbo hrc zit is dubbelwandig oid, daar zit mi ook iets tussen waar je tegenwoordig extra voor moet betalen bij inlvering op t miljeupark... :lol:

Grtz,fRank
Mag bij ons nog steeds gratis, maar wel héél goed verpakt in dikke plastic folie. :P (hoe je het hebt verwijderd, daar maalt niemand om :lol: )

Zelfs na een kleine 300 straat km's heb ik nog steeds heel veel rubber overgehouden aan het dagje gassen op Assen! :o :?

Afbeelding
Afbeelding

:evil: Dat wordt rubber steken..... :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1788
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere remmen

wo jun 03, 2009 17:02

jaloezie :evil:

ach die van mij werkte net zo, daar hier milieu vriendelijke isolatie op zit :mrgreen:
en de leidingen zijn hiermee ook afgeschermd, en met 1 boutje en stukje ijzerdraad snel te de/monteren

en toch zeker een half uurtje minder werk :lol:
Afbeelding
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
VW T5 L2H2 camper 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1215
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere remmen

wo jun 03, 2009 19:22

Ben je tevreden van die hankook's, ben namelijk ook stilletjes opzoek naar semi slicks in 205/55 r15.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere rem

wo jun 03, 2009 20:40

Ben je tevreden van die hankook's, ben namelijk ook stilletjes opzoek naar semi slicks in 205/55 r15.
Op de openbare weg bevielen (bevallen) ze mij sowieso al erg goed! Maar nog niet echt in de regen uit durven proberen. Het profiel houdt niet echt over natuurlijk.... maar ach, een beetje chauffeur heeft gewoon besef van gevaren en past zijn rijstijl daarop aan.
Op het circuit heb ik geen goed vergelijk denk ik... misschien was de verwachting ook wat hoog gespannen. Enfin: door eerst de scarb demorun gereden te hebben, waarbij door de drukte en uiteenlopende rijdersinzichten/ kwaliteiten dermate beroerde lijnen hebben moeten rijden, heb ik dus heel veel rubber en steentjes opgepikt. Daardoor was het grip uiteindelijk niet, wat ik er van verwacht had. Op SSAR in augustus kans op een betere beoordeling. Máár: voor de prijs is het absoluut de moeite waard!

@stephen:Wat jij al niet maakt met spullen die anderen weggegooid hebben! :lol:

Wat die leiding betreft een goed punt, stond ook al op een to do lijtje om een NETTE oplossing voor te maken. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

SuperAlfetta
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 23:11
Locatie: Friesland

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere remmen

do jun 11, 2009 22:51

Dus Stephen uit Warmenhuizen zit met z"n neus achter een plaat gebroken en verbrokkeld asbest.
Advies is om maar wat langer te knutselen aan een oplossing met ander materiaal
, ook bij zeer kleine hoeveelheden loop je het extra risico om binnen 30 jaar longkanker te ontwikkelen.

Die andere rode alfetta had een mooi bakje van alu rond de HRC, zag er goed en doeltreffend uit.

Gebruikersavatar
michaelbaken
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: ma dec 04, 2006 12:32

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | Nóg koelere rem

do jun 11, 2009 22:58

Dus Stephen uit Warmenhuizen zit met z"n neus achter een plaat gebroken en verbrokkeld asbest.
Advies is om maar wat langer te knutselen aan een oplossing met ander materiaal
, ook bij zeer kleine hoeveelheden loop je het extra risico om binnen 30 jaar longkanker te ontwikkelen.

Die andere rode alfetta had een mooi bakje van alu rond de HRC, zag er goed en doeltreffend uit.
kijk eens 1 pagina terug in dit topic,voor de grap
Alfa Romeo 155 WB V6
Alfa Romeo 155 WB 16V
Alfa Romeo 155 SB V6
www.alfa155club.nl
BURNOUT

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | moer krukaspoelie

ma jul 27, 2009 21:08

Even een leuk karweitje tussendoor. Op zich niet spannend, maar de opstelling en het 'speciale' gereedschap wilde ik jullie niet onthouden. :P

Al meermalen op fora gelezen over doorboren en splijten met een bijtel van krukasmoeren; leuk als laatste redmiddel, maar ik ben bij voorkeur niet zo van het destructief demonteren. (slopen kan altijd nog :wink: ) Waarom 'moeilijk' doen, als het met een beetje inventieviteit en doorzettingsvermogen óók zo gepiept is, maar dan zonder iets te slopen?

1) Zet het betreffende blok goed klem tussen vloer en dak ofeen ander zwaar en stabiel voorwerp aan de bovenzijde van het blok. In dit geval die groene staaf tegen de rode arm van een brug met auto erop.
2) blokkeer de krukas aan de achterzijde tegen draaien in betreffende draairichting. Kan nu heel makkelijk met twee grote gehengen of andere 'forse' stalen profielen of zo tegen de vloer. (zie foto 1)
3) goed passende dop met flinke 3/4 duims wringijzer met verlengpijp op de krukaspoeliemoer.
4) zorg, dat je zelf stevig staat/ hangt en ga eens voorzchtig wat door de kniën veren.... (foto 2 & 3)
5) check: alles staat stabiel? Dan met volle overgave één keer stoten en KNAL los. :D

Lachen toch? 8) (Noot: op de sticker onder het grote alfalogo staat: onderhoudsvrij :P )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | moer krukaspoelie

ma jul 27, 2009 21:12

foutje, dubbelpost :oops: Het scarbforum was even extreem traag/ leek vast te lopen, vandaar. :wink:
Laatst gewijzigd door Alessandro op ma jul 27, 2009 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1788
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | moer krukas lossen

ma jul 27, 2009 22:03

handig ideetje , om het van bovenaf ook te blokkeren, maar om het nou gelijk 2 keer te posten :lol:

je kan je benen iig. weer goed gebruiken, das mooi :wink:

gebruik zelf vaak een luchttol
Laatst gewijzigd door stephen op ma jul 27, 2009 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
VW T5 L2H2 camper 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | moer krukas lossen

ma jul 27, 2009 22:47

Je bent weer lekker bezig gelukkig.
Groet Jeroen
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Andretti Molletti

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | moer krukas lossen

ma jul 27, 2009 22:50

a) boren is echt vele malen sneller.
b) je hebt geen idee wat je met je vliegwielbouten aan het doen bent! Dit is niet verstandig zo!

Betreffende b) is het zo dat de twee vliegwielbouten een te hoog koppel te verwerken krijgen en ook nog eens niet geheel vast aangedraait zijn waardoor het niet alleen een afschuifmoment is maar ook buiging...brrr eng!

De gemakkelijkste manier is met een goede persluchttol ingebouwd of anders gebruik makend van het speciale blokkeer tooltje, niks bijzonders.
De "wegboor methode" is de minst destructieve alleen je moet 10-15 euro aan een nwe moer besteden en dat is blijkbaar teveel?

Even een reken voorbeeld:
jij weegt 50 kg en staat op een meter pijp. (verlengen van gereedschap met pijp is ook al zoiets...) 50kg/m is 500Nm dat is beduidend meer dan de V6 ooit kan leveren...
Dat levert hij dan normaal op afschuiving van 6 bouten... nu op buiging van 2... Geen idee waar dit blok nog ingaat maar zo creeër je een bommetje!

Gebruikersavatar
Akieromeo
Member
Member
Berichten: 206
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 12:26
Locatie: Waalwijk

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo | moer krukas lossen

ma jul 27, 2009 22:58

Dit blok is een sloop blok en gaat nooit meer lopen :wink:
GTV6 '82
GT 1.9 JTDm

Terug naar “Projecten”