Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

jur's 75 total loss?!

di jun 02, 2009 23:20

Ach alle beetjes helpen: turbobumper type 1 grill... maar file is nog steeds niet haar ding. Denk dat ik volgende maand toch maar is op zoek ga naar een nieuwe fan / (van?), die draait ook niet lekker en is al is een keertje vastgeslagen (andere tips zijn overigens ook welkom ;-))
Laatst gewijzigd door Jurian op wo jul 29, 2009 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di jun 02, 2009 23:23

Ach alle beetjes helpen: turbobumper type 1 grill... maar file is nog steeds niet haar ding. Denk dat ik volgende maand toch maar is op zoek ga naar een nieuwe fan / (van?), die draait ook niet lekker en is al is een keertje vastgeslagen (andere tips zijn overigens ook welkom ;-))
Maak maar een boodschappenlijstje, je weet me te vinden :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 02, 2009 23:29

Maak maar een boodschappenlijstje, je weet me te vinden :lol:
Vorige keer maakte jij nog mijn lijstje... ik ging voor een deur heen en kwam met een auto vol onderdelen terug :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di jun 02, 2009 23:31

Nog even een fotootje van de type 1 grill die ik van Stephen heb overgenomen. Tevens kwam ik nog een mooi lampje tegen voor op het dak... teveel bassie en adriaan gekeken zullen we maar zeggen (helaas moest ik m er wel afhalen voordat ik werd toegelaten op het circuit :cry: )

Afbeelding

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 03, 2009 23:01

:thumbs:
''Drive tastefully''

stephen
Guru
Guru

wo jun 03, 2009 23:27

oke, ik ben misschien wat bevooroordeeld( rijd zelf met type 1 grille)

maar ik vind het een fraaie verbetering :thumbs:

zitten nu al aardig wat leuke zaken op
turbo bumper met mistlampen
witte knippers
16" wielen
type 1 grille
platte lijsten, is nog org. ook 8)

als je temp. problemen houdt
-systeem goed ontlucht?
-thermostaat? worden je slangen overal heet?
-idd. knappe ventilator plaatsen
-beetje lastig, maar klopt je temperatuurmeter?
-radiateur spoelen of nw. plaatsen
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 04, 2009 11:05

oke, ik ben misschien wat bevooroordeeld( rijd zelf met type 1 grille)

maar ik vind het een fraaie verbetering :thumbs:

zitten nu al aardig wat leuke zaken op
turbo bumper met mistlampen
witte knippers
16" wielen
type 1 grille
platte lijsten, is nog org. ook 8)

als je temp. problemen houdt
-systeem goed ontlucht?
-thermostaat? worden je slangen overal heet?
-idd. knappe ventilator plaatsen
-beetje lastig, maar klopt je temperatuurmeter?
-radiateur spoelen of nw. plaatsen
Allemaal goeie tips, echter denk ik dat het te maken heeft met de fan, die draait namelijk niet mooi rond en "schud" erg(alsof ie uit balans is). Ik denk dat daar eerst maar naar ga kijken. Op den duur moet ook nog een nieuwe km-teller bak erin aangezien de dagtripmeter ermee is gestopt (en ik een een olietemp. metertje erbij wil). Mocht dat niet helpen, kunnen we natuurlijk de rest van je lijstje afwerken ;-).

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 29, 2009 00:09

Waarschijnlijk mag hier wel een slotje op... :cry:

Vandaag reed ik terug vanaf mijn werk op de linkerbaan als ineens een gevarendriehoek met stilstaande auto op de linkerbaan staat.... Gierende banden en gelukkig kan ik de auto tijdig stoppen.... echter de man met de grote volvo achter me niet. Vol linksachter tegen de achterbumper van de 75. Gevolg... linkerachterkant in de kreukels kofferbak gaat niet meer dicht, achterdeur niet meer open enz enz.

Ik loop gelijk naar de volvo om te vragen hoe het met de bestuurder is. Tegelijkertijd komt de bestuurder van de Mazda (die met pech op de linkerbaan stond quasi nonchelant naar me toe om mede te delen dat hij toch echt zijn gevaarsdriehoek uitstaat... de volgende zin is niet geschikt mensen jonger dan 16 jaar...

Welke &^^%$$$##@@ testikeldraagtas &^%%$$%$ enz enz haalt het in zijn hoofd om op de linkerbaan van de a9 ins godesnaam zijn band te gaan verwisselen !!!!!!!!!!! Tsjongejongejonge wat een debiel. Terwijl de alfa weggesleept worden krijg ik nog een laf handje en een "sterkte". Gek genoeg kon k alleen zeggen; ik denk dat je maar beter snel kan gaan.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 29, 2009 08:04

Waarschijnlijk mag hier wel een slotje op... :cry:

Vandaag reed ik terug vanaf mijn werk op de linkerbaan als ineens een gevarendriehoek met stilstaande auto op de linkerbaan staat.... Gierende banden en gelukkig kan ik de auto tijdig stoppen.... echter de man met de grote volvo achter me niet. Vol linksachter tegen de achterbumper van de 75. Gevolg... linkerachterkant in de kreukels kofferbak gaat niet meer dicht, achterdeur niet meer open enz enz.

Ik loop gelijk naar de volvo om te vragen hoe het met de bestuurder is. Tegelijkertijd komt de bestuurder van de Mazda (die met pech op de linkerbaan stond quasi nonchelant naar me toe om mede te delen dat hij toch echt zijn gevaarsdriehoek uitstaat... de volgende zin is niet geschikt mensen jonger dan 16 jaar...

Welke &^^%$$$##@@ testikeldraagtas &^%%$$%$ enz enz haalt het in zijn hoofd om op de linkerbaan van de a9 ins godesnaam zijn band te gaan verwisselen !!!!!!!!!!! Tsjongejongejonge wat een debiel. Terwijl de alfa weggesleept worden krijg ik nog een laf handje en een "sterkte". Gek genoeg kon k alleen zeggen; ik denk dat je maar beter snel kan gaan.
fuck man... wat een ellende!!!
sterkte ermee!!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo jul 29, 2009 09:16

Damn man dat is pas echt zwaar klo*en :shock: :shock:
Sterkte ermee kerel :(

matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo jul 29, 2009 10:27

Balen man, en nu?

Ik rij ook vaak op de a9 van alkmaar tot knooppunt diemen. Daar kan je helemaal niet je bandje wisselen op de linkerbaan...
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 29, 2009 10:46

Heb je wel foto's gemaakt van de situatie en gegevens (kenteken) van de clown in kwestie genoterrd? Want volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn en moet je dat maar eens checken met je verzekeraar!

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 29, 2009 11:04

alles is te repareren hoor, en die "clown" heeft niet meegedaan aan de aanrijding, en zal er dus lachend mee wegkomen :wink:

tip voor de volgende keer, gewoon aantikken zodattie in ieder geval heeft meegedaan, en dus ook de aansprakelijkheid in de schoen geschoven kan krijgen

ik heb nog een blauwe 75 TS in de aanbieding, met rechte kont :twisted:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 29, 2009 11:05

die "clown" heeft niet meegedaan aan de aanrijding, en zal er dus lachend mee wegkomen :wink:
nou ja, proberen kun je het altijd, toch? Er is zoiets als laakbaar gedrag etc...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 29, 2009 11:10

lijkt me niet spannend, er is iemand aan de achterijde tegenaan gereden, dus die is fout zonder twijfel... De verzekeraar van de volvo zal wel meer belangstelling hebben voor idioten die op de linkerbaan een wieltje gaan wisselen...

achterklep en deuren die niet meer open of dicht gaan is einde oefening, ik hoop dat je nog wat krijgt (probeer nog wat leuke onderdelen van je auto af te halen :!: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Projecten”