Zo dat was me het weekendje wel weer!
Samenvattend; eentje van uitersten. Van mooi weer tot stromende regen en van onzeker na 9 maanden niet rijden tot en met 0,0 zicht op de 'tast' een zeer heftige regenrace rijden.
Zaterdag. Mooie dag, rustige kwalificatie gereden, geen noemenwaardige rondetijden maar ik wilde bewust rustig opbouwen.
Lekkere eerste race, vrij veel strijd (was vooral leuk met Jan!) maar ook een enorm blauwe vlaggen-feest en de concentratie ging vooral naar het spiegelen en ontwijken van sportklasse-kanonnen. Snelste tijd die ik haalde was 2:14.7 ofzo. Niet echt lekker dus nog.
De tweede race kende voor mij een erg leuk begin waar ik leuk heb kunnen knokken met mijn collega TS'en Chris en Pieter. Die was ik echter redelijk snel voorbij en ik liep langzaam uit. Daarna geen Alfa's meer dus dat waren wat eenzame ronden. Wel een 2:12.9 kunnen rijden dus ik begon mn ritme wel weer terug te vinden. Na de race kreeg ik de startopstelling onder m'n neus en daar was ik zowaar áchter Barend, Chris en Pieter gezet. 'Inhalen onder geel'. Nu ben ik ook niet gezegend met 360 vision maar een gele vlag zou mij toch niet kunnen ontgaan..
Verbaasd en vastbesloten mijn onboard camera na te gaan aan de erg gezellige en super geregelde BBQ begonnen. Duimen omhoog voor Marc, Peter en Nolte dudes! Met (weer) niet iets teveel bier naar huis gegaan waar mijn meisje met een €190 boete ook bewees dat ze ook wel van snel rijden houdt..
Filmpjes bekeken: niks niet inhalen onder geel! Met het bewijsmateriaal op de laptop 's ochtends de wedstrijdleiding opgezocht en m'n gelijk gekregen dus de 20 seconden straftijd werden netjes teruggedraaid.
Zondag eerst 's ochtends met Jaco de uitlaat gelast (flens was gescheurd zoals sommigen wel zal zijn opgevallen). Race 3 was een chaotische maar een met erg veel close racing en mooie gevechten. Jammer dat Armando ff niet doorhad dat op de lichten werd gestart ipv met de vlag want daardoor kon ik na de start (net als Pieter overigens) na één meter weer vol op de rem om niet zijn achterkant te klappen
. Naast mij profiteerden daar meteen twee of drie auto's van die me vrolijk voorbij kwamen. Maargoed, dat had meteen weer een leuke uitdaging om dat weer goed te maken, vooral om door het cordon van de zij-aan-zij rijdende Jan en Chris heen te breken viel niet mee
Verder vooral met Pieter erg lekker kunnen strijden. Super! Met een autolengte voor hem over de finish weten te komen..echt close racing dus
Daarna begon het lange wachten..6 uur zat er tussen de twee wedstrijden. Daarbij werd de lucht steeds donkerder en dus hield iedereen angstvallig buienradar.nl in de gaten. Ik werd ook een beetje zenuwachtig omdat bij gemiddeld regen ik geen intermediates zou hebben..Het was of slicks of full wets.
En jahoor, bij het opstellen begon het te spetteren. En vlak daarna te hozen. Iedereen halsoverkop terug om bandenwissels te doen. Gelukkig de juiste keuze om de regenbanden te monteren want het begon echt te gieten!
Toen de start. Nu ineens (wie wist dat??) blijkbaar geen gescheiden start..iedereen begon gewoon te rijden. Hoewel..rijden kon je het niet echt noemen..het leek wel of er een tweede opwarmronde begon zo traag kwam iedereen van z'n plek. Meteen fiks wat plaatsen opgeschoven, maar toen begon alles te beslaan. En dan bedoel ik ook echt alles!
Echt helemaal niets meer te zien..steeds met de hand een plekje schoonwrijven en maar hopen dat er niemand naast je zat als je de bocht instuurde. Toch zat de vaart er lekker in want opeens zat ik zowaar voor de TB van Marc en reed ik dus op kop in de SI!
Lang duurde dat helaas niet want al snel stak Mark 'm er weer naast. Waarna ik het in de Audi S niet meer redde..ik ging niet eens echt hard maar er was totaal geen grip meer, ik planeerde over het water vol de grindbak in..daar ging de tot dan toe mooie race. Redelijk snel weer eruit gesleept en me meteen weer vol in de strijd gemengd. Heerlijke race ondanks het zéér beperkte zicht!! Twee na snelste tijd én even op kop gelegen, dus ik was tevreden.
Jammer van de schades maar dat zijn dingen die helaas wat eerder gebeuren bij dit soort omstandigheden. Ik zit net de filmpjes terug te kijken en ik vind het een wonder dat ik heelhuids de finish heb gehaald eerlijk gezegd.
Al met al, super geslaagd..ik had deze niet willen missen!
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende!
Bij deze wat foto's, filmpjes volgen zsm op YouTube!