Ik heb het kavel speciaal even opgezocht en moet zeggen, het is zeer aantrekkelijk, zijn die uit de Alfa-generatie?Iedereen kavel 1209-62 al bekeken?
Ik heb het kavel speciaal even opgezocht en moet zeggen, het is zeer aantrekkelijk, zijn die uit de Alfa-generatie?Iedereen kavel 1209-62 al bekeken?
Het zegt nog niet veel volgens mij. Wanneer de aanvoerkanalen niet meer functioneren wordt er natuurlijk erg weinig geleverd, dat is logisch. Dat feit op zich zal ook over heel 2009 best wel het e.e.a. aan verkopen schelen, maar ik verwacht wel dat als alle ellende van Het Faillissement eenmaal achter de rug is, de cijfers ook weer zullen bijtrekken. Er zijn tenslotte zat mensen die gewoon nog zitten te wachten op hun nieuwe Alfa of die afwachten totdat ze er (met een gerust hart) weer een kunnen bestellen.Op de website geenstijl.nl hebben ze in een artikel een PDF met verkoopcijfers van alle merken geplaatst. Je kan rustig de conclusie trekken dat over een paar jaar je weinig 2de hands Alfa's uit 2009 zal vinden. De cijfers zien er niet goed uit. Link: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... koper.html
In principe ben ik het helemaal met je eens. Maar tussen zo'n statement willen maken en iets dergelijks ook echt waar kunnen maken zit een wereld van verschil. M.b.t. de wagens uit het Kroymans faillisement is dit gewoonweg onmogelijk. De wagens die al in Nederland of Antwerpen waren gearriveerd, waren in principe eigendom van Kroymans. Over de eigendomsrechten daarvan schijnt na het faillisement een ingewikkeld juridisch steeekspel te zijn ontstaan. Van wie zijn de auto's nu? Van sommige auto's was door dealers al BPM aan Kroymans betaald die het vervolgens niet had doorbetaald aan de fiscus. Etc.Ik vind het trouwens wel een gemiste kans, zeker in deze tijden, dat Alfa Romeo er zelf niet in is gesprongen en er niet voor heeft gezorgt dat alles zo weinig mogelijk consequenties had/heeft voor de uiteindelijke klanten. Een statement als "jullie krijgen gewoon je auto en hoe we dat achteraf verder met alle partijen rechtbreien is ons probleem" was wel zo elegant geweest, had voor vertrouwen in het merk gezorgt en was bovendien een goede kans geweest om op een hele positieve manier in het nieuws te komen.
Ik had deze reactie even gemist, vandaar het wat late antwoord. Ik begrijp heel goed dat niemand zomaar iets kon met de auto's die bij Kroymans stonden. Wat Alfa Romeo misschien wel had kunnen doen, is voor deze klanten simpelweg nieuwe auto's leveren via een ander kanaal in ruil voor de claim op de auto's die bij Kroymans stonden. Dat ze dit ze geld had gekost is duidelijk, maar daar zou natuurlijk weer een heel stevige PR-waarde van deze actie tegenover hebben staan.In principe ben ik het helemaal met je eens. Maar tussen zo'n statement willen maken en iets dergelijks ook echt waar kunnen maken zit een wereld van verschil. M.b.t. de wagens uit het Kroymans faillisement is dit gewoonweg onmogelijk. De wagens die al in Nederland of Antwerpen waren gearriveerd, waren in principe eigendom van Kroymans. Over de eigendomsrechten daarvan schijnt na het faillisement een ingewikkeld juridisch steeekspel te zijn ontstaan. Van wie zijn de auto's nu? Van sommige auto's was door dealers al BPM aan Kroymans betaald die het vervolgens niet had doorbetaald aan de fiscus. Etc.Ik vind het trouwens wel een gemiste kans, zeker in deze tijden, dat Alfa Romeo er zelf niet in is gesprongen en er niet voor heeft gezorgt dat alles zo weinig mogelijk consequenties had/heeft voor de uiteindelijke klanten. Een statement als "jullie krijgen gewoon je auto en hoe we dat achteraf verder met alle partijen rechtbreien is ons probleem" was wel zo elegant geweest, had voor vertrouwen in het merk gezorgt en was bovendien een goede kans geweest om op een hele positieve manier in het nieuws te komen.
Het is dan voor Alfa Romeo of de nieuwe imprteur gewoonweg onmogelijk om iets met die auto's te doen. Die auto's zijn niet van Alfa Romeo of de nieuwe importeur dus die kunnen ze ook niet aan de klanten leveren.
Voor de auto's die nog in Italie stonden. (In de laatste fase voor het faillisement werden voor Nederland geproduceerde auto's niet meer naar Nederland verscheept, omdat men in Italie de bui al voelde hangen) is het gelukkig een ander verhaal. Die auto's waren geen eigendom van Kroymans maar van Alfa Italie en die komen alsnog relatief snel bij hun nieuwe baasjes terecht via de nieuwe importeur.
De laatste weken zie je dat steeds meer mensen die wachten op een auto uit de Kroymans boedel hun order annuleren (al dan niet op aanraden van/in overleg met de dealer en/of nieuwe importeur) en via de nieuwe importeur maar een nieuwe bestellen. Dat is helaas het enige wat de nieuwe importeur in die gevallen kan betekenen. Financieel is dat vaakt ook nog niet eens zo'n slechte optie. Als je nieuw besteld, kan je niet alleen direct kiezen voor de nieuwe motoren, maar de prijzen zijn ook flink gedaald t.o.v. het Kroymans tijdperk.
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?newsid=4091305
Daar heb je wel een punt. Dat had zeker een creatieve en klantvriendelijke constructie geweest. Maar of zoiets juridisch ook mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Is een claim op de levering van een goed uit een failliete boedel van partij A (de importeur) op basis van een koopcontract met partij B (de dealer) door partij C (de koper) over te dragen naar partij D (de nieuwe importeur)? Lijkt me (in dit geval letterlijk) geen A-B-C'tje.Wat Alfa Romeo misschien wel had kunnen doen, is voor deze klanten simpelweg nieuwe auto's leveren via een ander kanaal in ruil voor de claim op de auto's die bij Kroymans stonden.
boppie, zoals reeds eerder gezegd: ik begrijp je ergernis en frustratie over de zeer vervelende situatie waarin jij terecht bent gekomen. Maar, met alle respect, ik denk dat je soms teveel (in principe losstaande) zaken op een hoop gooit en daar een groot probleem van maakt. Probeer de dingen een beetje te scheiden. Dat maakt de situatie misschien wat beter te accepteren en sturen.wat die prijzen betreft bij ons nog niks bekend, de offerte voor onze nieuw te bestellen 159 ti met 1.8 turbo motor schijnt bij de leasemaatschapij te liggen en die heeft toegezegd dat we de komende week een nieuwe offerte van hun krijgen, dan de offerte ondertekenen en terug sturen en dan zal die op zijn vroegst eind deze week besteld gaan worden.
met de augustus vakantie in italie voor de boeg reken ik er al geen eens meer op de auto nog voor september te krijgen en wordt mischien nog wel oktober, toch niet gek, in oktober is het een jaar geleden dat we de 159 2.2 jts ti besteld hebben.
en dan als klap op de vuurpijl weten ze bij svl nog geen eens of ze alfa dealer kunnen blijven, schijnen ze deze maand pas te horen en moeten ze bestelde auto,s ook nog eens vooruit betalen aan fiat dus die bereidwilligheid van fiat om mensen die van deze situatie de dupe zijn geworden nu eindelijk eens op korte termijn van een nieuwe auto te gaan voorzien valt ook nogal tegen.
vind het nogal zeer bevreemdend dat er wel geadviseerd wordt door fiat om maar een nieuwe alfa te bestellen maar je dat vervolgens wel moet doen bij een dealer die nog geen eens weet of die wel dealer blijft?
beetje zekerheid voor de dealers en de klanten had toch onderhand wel het minste kunnen zijn waar fiat voor had kunnen zorgen?
Klopt, het is ook makkelijk praten achteraf, en al helemaal als outsider die niet op de hoogte is van alle details, zoals ik. Nou ja, dat is het voordeel van zo'n forum, daar kan dat gewoonDaar heb je wel een punt. Dat had zeker een creatieve en klantvriendelijke constructie geweest. Maar of zoiets juridisch ook mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Is een claim op de levering van een goed uit een failliete boedel van partij A (de importeur) op basis van een koopcontract met partij B (de dealer) door partij C (de koper) over te dragen naar partij D (de nieuwe importeur)? Lijkt me (in dit geval letterlijk) geen A-B-C'tje.Wat Alfa Romeo misschien wel had kunnen doen, is voor deze klanten simpelweg nieuwe auto's leveren via een ander kanaal in ruil voor de claim op de auto's die bij Kroymans stonden.
Overigens denk ik dat de nu veel gevolgde route van annuleren en opnieuw bestellen voor de klant uiteindelijk tot helzelfde eindresultaat leidt. Misschien was het (achteraf) gezien verstandig geweest als FAN iemand dedicated had aangesteld om dealers en klanten in dat proces te adviseren en ondersteunen.
Maar achteraf is het allemaal makkelijk praten. Het meest logische was geweest dat de curator de reeds verkochte en klaarstaande auto's zo snel mogelijk ten gelde had willen maken door ze alsnog uit te leveren. Ik denk dat alle betrokkenen daar (terecht) vanuit zijn gegaan bij hun beslissingen direct na het faillisement.