di jun 09, 2009 20:28
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog geen regenervaring met toyo`s heb. Die kans heb ik gemist afgelopen zondag..
Het verhaal van nieuwe die een 8-20 rondjes gereden hebben kan ik mij wel indenken dat dat goed werkt in de regen. Toplaag die je op nat niet wilt net eraf gereden, en maximaal profiel.
Reden genoeg dus om een tweede setje aan te schaffen en daar zuinig op te zijn..
Dan krijg je een roulersysteem met je banden. set voor droog oprijden, set voor nat gaan gebruiken wanneer de droogset op is, en neiuwe set voor nat achter de hand. startinvestering 2 sets, terwijl je er wellicht maar 1 oprijdt in een seizoen? (misschien erg optimistisch?) ga dan uit van een gemiddeld verbruik van 1,5 set?
Financieel heel andere koek, en dan zijn gebruikte slicks ineens zo goedkoop niet meer. En bij toyo kan je ook kiezen uit compound, voor nat werk toch de zachtere pakken, wat zegt toyo888 daarvan?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.