Hoi,
Zo heeft even geduurd maar ondertussen toch de beelden van de camera via de de compu (model met kolengestookte stoomketel) op you tube gekregen.
race 3 part 1
race 3 part 2
race 4 part 1
race4 part2
race part 3
Heb een prima srw gehad. In de aanloop er naar toe erg druk met frisse blok op tijd af krijgen maar dat is de moeite waard geweest. Loopt erg lekker vind ik zelf. Een verademing na het vermoeide blok van vorig seizoen.
Vrijdag ruim bij tijds op het circuit om een plekje te "veroveren". Echter bleek toch een stuk rustiger dan vorig jaar dus was achteraf niet echt nodig maar wel lekker ontspannen om alles op je gemak te kunnen doen.
De zaterdag iets te op het gemak begonnen dus snel banden op spanning gezet, pak aan en een tijd zetten. Kwalificatie was verschrikkelijk druk en vond zelf dat ik nou niet echt bijzonder had gereden. De 2.14 nog wat bleek toch goed voor een 9de plek wat niet heel beroerd is gezien het feit dat er stuk of 5 auto's voor me stonden waar ik uberhaupt nooit voor kan komen.
Race 1 na een paar ronden in de grindbak van het scheivlak beland. Ik had op dat moment weinig verkeer om me heen en dacht eens te kijken of het niet een tandje harder door het scheivlak kon. Niet dus. Helaas stond de camera niet aan dus geen beelden hiervan. Gelukkig geen schade en wilde na een bezoek aan de pits ter controle van de auto weer verder maar het rode licht brandde al. Pech gehad.
Race 2 achteraan gestart immers niet gefinished. Licht cq vlaggen waren vanaf die plek nauwlijks te zien en ik was ook zo stom om me veel te dicht achter m'n voorgangen op te stellen dus een goed start maken was er sowieso niet bij. Na een paar rondjes kwam ik achter Chis terecht en zat onderweg naar het scheivlak op het vinkentouw rechts vlak achter hem. Iets te veel naar rechts zo bleek want knalde met circa 160 over de curb's. Was een flinke dreun en was eigenlijk gelijk duidelijk dat er iets beschadigd was. Nog 2 ronden door gereden maar voelde helemaal niet goed. Gestopt en bleek dat wiel RV een ei was geworden. Echter m'n hobby bob wielophanging zag er gelukkig nog goed uit. Ook dit alles helaas niet op camera want die bleek weer niet te hebben opgenomen.
Na een gezellige bbq en het lezen van het instructie manual van de camera
de zondagochtend met frisse moed een verse set wielen en wat kleine aanpassingen aan de auto ivm blokkerend wiel RV aan race 3 begonnen.
Alle puzzelstukjes waren blijkbaar op z'n plek gevallen want auto reed op rails, en de camera en laptimer bleken het op eens ook te doen. Alleen RV blokkkeert nog steeds wat te makkelijk naar mijn idee, maar zou ook aan m'n rechtervoet (maat 48....) kunnen liggen.
Vervolgens heel lang wachten op race 4 en de buienrader en de lucht in de gaten houden want er werd regen voorspeld. Ingeschat dat het wel zou overwaaien maar dat bleek een grote vergissing! Gelukkig ivm code 60 in de race voor ons nog de slicks voor toyo's R888 kunnen omwisselen door de startopstelling te verlaten en naar paddock te rijden. Pfff niet helemaal relaxt allemaal maar starten op slicks was niks en niet rijden had ik ook geen trek in want toch al weinig rondjes gemaakt het weekend. Iedereen nog bedankt voor de spontane hulp bij het wielen wisselen trouwens.
Start race 4 bleek ineens samen met de sportklasse te zijn want niemand met een rode vlag te zien. Eerste ronde was meer file rijden dan racen. Ik prees mezelf ondertussen gelukkig met de kachel die bij mij nog wel in m'n racer zit. Die heeft vorig jaar tijdens m'n racecursus in de stromende regen ook al goede diensten bewezen.
Race ging lekker tot ik mezelf iets te veel opfokte en perse snel een bmw voorbij wilde. Frustrerende ervaringen mee in het verleden, auto's die hard voor je uit rijden in de regen en vervolgens in de bochen verschrikkelijk ik de weg zitten. Daar had ik niet weer trek in dus vol het gas erop om hem voor audi S nog even voor bij te steken. Dom dom dom. Dat was dus een vol de grindbak in terwijk ik volgens mij achteraf al 4de of zo lag.
Gelukkig vlot de grindbak uit geholpen en geen schade dus na een bezoekje aan de pits ter controle gauw weer door en de race in iets rustiger tempo zonder al te veel bijzondeheden uitgereden. Af en toe de kont een beetje laten zwiepen. Snel is het niet maar wel leuk...
En daar kom je tenslotte voor, voor een leuke tijd op de baan hebben.
Helaas kreeg de laatste race voor Eric Pieter en Gerben een enorm zure afsluiting. Gelukkig heeft niemand er lichamelijk iets aan over gehouden (voor zover mij bekend) en dat is dan ook gelijk het enige lichtpuntje.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot een volgende keer maar weer.
Groeten, DJ