Pedro Cannucce

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

wo jun 10, 2009 16:16

Heren (en dame) het was natuulijk een Super Race Weekend (misschien noemen ze het daarom ook zo)!!!

Wel balen van de schade bij sommigen, ik voel met jullie mee (en believe me, ik weet hoe het voelt). Gelukkig was het bij ons niet meer dan een deukje/krasje in het linker achterspatbord (ja ik bleef op m'n lijn in Hugenholtz, maar gooide 'm niet bewust dicht).

Link: Fimpje SRW SI Race 2 Peter

Tip: Op www.garagetv.be kun je filmpjes langer dan 10 min plaatsten. Is ook gratisjh...

Gebruikersavatar
Larini
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 20:46
Locatie: Bemmel

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

wo jun 10, 2009 17:41

Het Super race weekend was weer SUPER!!!!
Vond het echt super gezellig. Top races gehad, leuke gevechten met Marc en Peter. Wat gaan die mannen toch hard. Hoop in de toekomst toch wel stiekem een keer die mannen voor te blijven :P
Het was echt heel maal gaaf. Nieuwe auto deed het ook buiten verwachting. Wat een fijne cartje zeg. Kortom genoten het wiekend. De dank aan iedereen die me weer geholpen heeft!!! :)

Leuk verslagen mannen.

Heb ook even mij filmpjes er op gezet :D

Race 2 Zaterdag Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=hO6IsQn7 ... re=related

Race 2 zaterdag Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=V3rPUjAt ... re=related

Race 3 Zondag Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=A5OM89kM ... re=related

Race 3 Zondag Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=J8D3VP9W ... re=related

Veel kijk plezier.
Groet Lars

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

wo jun 10, 2009 19:35

Doel je hier op een bepaalde auto...Alfa...rood....GT....V? Of zo ?
Gelukkig heb ik een GTV ,rood-wit-blauw met gecertificeerde kooi. Nagebouwd volgens de spec's van AutoDelta van de toenmalige toerwagens.

Die warme luchtblazertjes hebben een erg kleine luchtopbrengst. Heb er weleens een in een auto gemonteerd om hem APK gekeurd te krijgen. Lijkt me voor de voorruit niet voldoende of je moet er zes op een rij zetten. Dan kunnen we zeker kwantumkortig krijgen Walter!
Zo'n blazertje ga ik eens proberen op de achterruit, gewoon via de achterlichten schakelen, dus licht aan ruit schoon :D

Op de voorruit lijkt me Rain X met forse luchtstroom goed te werken, zoals hiervoor al ergens geoppert.
We gaan eraan werken.
Flink veel rijden met z'n allen helpt ook, krijgen we hier vanzelf tropisch klimaat :P

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 08:14

Flink veel rijden met z'n allen helpt ook, krijgen we hier vanzelf tropisch klimaat
tropisch klimaat.... wel eens van regentijd gehoord Jon, komt het met nog veel meer uit de lucht dan zondag... :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Pedro Cannucce

Re: RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 13:57

Wat een fijne cartje zeg.
Een kartje??? Lijkt wel monster-truck racing als ik je filmpjes kijk, ha ha. Wat een geweld die V6, en mooi geluid ook.

En wat een noeste arbeid daar achter het stuur zeg... daarmee vergeleken zijn wij weer aan het cruisen :whistle: (zijn we vaker van beschuldigd :roll:)

Maar dat gaat nog spannend worden in de toekomst, zit een hoop potentie in die kar en je stuurt goed. Ben benieuwd wat er gebeurt als je op slicks staat en het onderstel wat stugger in de bienen wordt... [-X

Tot Zolder?

Ciao,
Pedro

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 21:36

Hoi,

Zo heeft even geduurd maar ondertussen toch de beelden van de camera via de de compu (model met kolengestookte stoomketel) op you tube gekregen.

race 3 part 1

race 3 part 2

race 4 part 1

race4 part2

race part 3

Heb een prima srw gehad. In de aanloop er naar toe erg druk met frisse blok op tijd af krijgen maar dat is de moeite waard geweest. Loopt erg lekker vind ik zelf. Een verademing na het vermoeide blok van vorig seizoen.
Vrijdag ruim bij tijds op het circuit om een plekje te "veroveren". Echter bleek toch een stuk rustiger dan vorig jaar dus was achteraf niet echt nodig maar wel lekker ontspannen om alles op je gemak te kunnen doen.
De zaterdag iets te op het gemak begonnen dus snel banden op spanning gezet, pak aan en een tijd zetten. Kwalificatie was verschrikkelijk druk en vond zelf dat ik nou niet echt bijzonder had gereden. De 2.14 nog wat bleek toch goed voor een 9de plek wat niet heel beroerd is gezien het feit dat er stuk of 5 auto's voor me stonden waar ik uberhaupt nooit voor kan komen.
Race 1 na een paar ronden in de grindbak van het scheivlak beland. Ik had op dat moment weinig verkeer om me heen en dacht eens te kijken of het niet een tandje harder door het scheivlak kon. Niet dus. Helaas stond de camera niet aan dus geen beelden hiervan. Gelukkig geen schade en wilde na een bezoek aan de pits ter controle van de auto weer verder maar het rode licht brandde al. Pech gehad.
Race 2 achteraan gestart immers niet gefinished. Licht cq vlaggen waren vanaf die plek nauwlijks te zien en ik was ook zo stom om me veel te dicht achter m'n voorgangen op te stellen dus een goed start maken was er sowieso niet bij. Na een paar rondjes kwam ik achter Chis terecht en zat onderweg naar het scheivlak op het vinkentouw rechts vlak achter hem. Iets te veel naar rechts zo bleek want knalde met circa 160 over de curb's. Was een flinke dreun en was eigenlijk gelijk duidelijk dat er iets beschadigd was. Nog 2 ronden door gereden maar voelde helemaal niet goed. Gestopt en bleek dat wiel RV een ei was geworden. Echter m'n hobby bob wielophanging zag er gelukkig nog goed uit. Ook dit alles helaas niet op camera want die bleek weer niet te hebben opgenomen.
Na een gezellige bbq en het lezen van het instructie manual van de camera :oops: de zondagochtend met frisse moed een verse set wielen en wat kleine aanpassingen aan de auto ivm blokkerend wiel RV aan race 3 begonnen.
Alle puzzelstukjes waren blijkbaar op z'n plek gevallen want auto reed op rails, en de camera en laptimer bleken het op eens ook te doen. Alleen RV blokkkeert nog steeds wat te makkelijk naar mijn idee, maar zou ook aan m'n rechtervoet (maat 48....) kunnen liggen.
Vervolgens heel lang wachten op race 4 en de buienrader en de lucht in de gaten houden want er werd regen voorspeld. Ingeschat dat het wel zou overwaaien maar dat bleek een grote vergissing! Gelukkig ivm code 60 in de race voor ons nog de slicks voor toyo's R888 kunnen omwisselen door de startopstelling te verlaten en naar paddock te rijden. Pfff niet helemaal relaxt allemaal maar starten op slicks was niks en niet rijden had ik ook geen trek in want toch al weinig rondjes gemaakt het weekend. Iedereen nog bedankt voor de spontane hulp bij het wielen wisselen trouwens.
Start race 4 bleek ineens samen met de sportklasse te zijn want niemand met een rode vlag te zien. Eerste ronde was meer file rijden dan racen. Ik prees mezelf ondertussen gelukkig met de kachel die bij mij nog wel in m'n racer zit. Die heeft vorig jaar tijdens m'n racecursus in de stromende regen ook al goede diensten bewezen. 8)
Race ging lekker tot ik mezelf iets te veel opfokte en perse snel een bmw voorbij wilde. Frustrerende ervaringen mee in het verleden, auto's die hard voor je uit rijden in de regen en vervolgens in de bochen verschrikkelijk ik de weg zitten. Daar had ik niet weer trek in dus vol het gas erop om hem voor audi S nog even voor bij te steken. Dom dom dom. Dat was dus een vol de grindbak in terwijk ik volgens mij achteraf al 4de of zo lag.
Gelukkig vlot de grindbak uit geholpen en geen schade dus na een bezoekje aan de pits ter controle gauw weer door en de race in iets rustiger tempo zonder al te veel bijzondeheden uitgereden. Af en toe de kont een beetje laten zwiepen. Snel is het niet maar wel leuk... :lol: En daar kom je tenslotte voor, voor een leuke tijd op de baan hebben.
Helaas kreeg de laatste race voor Eric Pieter en Gerben een enorm zure afsluiting. Gelukkig heeft niemand er lichamelijk iets aan over gehouden (voor zover mij bekend) en dat is dan ook gelijk het enige lichtpuntje.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot een volgende keer maar weer.

Groeten, DJ

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 22:04

Mooi gereden, je werkt je met een lekker tempo door het veld heen! :driving:
Jammer van die slingerende rode 75 voor je vanaf 04:38, had die gast wat op ofzo? O:) \:D/
Vanaf 05:28 kun je wel zien hoe ontzettend die Maserati in de weg reed daar midden op de ideale lijn (met 3 km/h) :shock:
Maarja, dat vond jij niet erg natuurlijk :wink:

En je was een stuk sneller voorbij de 'Twee Witte' (Jan & Chris) :thumbs:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 22:21

Hoi Geert,

Had inderdaad wat geluk met de masser. Ik vond het er vanuit de verte al wat verdacht uit zien aan de binnenkant en dacht ik ga maar buitenom. In die die bocht kan je sowieso allerlei lijnen rijden.
Leuk en handig om de race via elkaars on board beelden te kunnen bekijken.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 22:30

Ik vond het er vanuit de verte al wat verdacht uit zien aan de binnenkant en dacht ik ga maar buitenom.
Leuk en handig om de race via elkaars on board beelden te kunnen bekijken.
Ja ik zat veel te druk in m'n achteruitkijkspiegel te turen om jou het leven zuur te maken, dus toen was dat ding er ineens :D
Goed om beide standpunten te kunnen zien nu, erg leuk!

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 22:39

ZO! Wat een verschil, met onbeslagen ramen :shock: :shock:
Ik ga ook m'n kacheltje weer oplappen (zit er nog wel allemaal in, maar doet het nu niet).

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 22:49

ZO! Wat een verschil, met onbeslagen ramen :shock: :shock:
Ik ga ook m'n kacheltje weer oplappen (zit er nog wel allemaal in, maar doet het nu niet).
Tsja als die er toch nog in zit..........Na afgelopen weekend ben ik ook niet zo fanatiek om die paar kilo kachel eruit te slopen zonder eerst een echt goed alternatief te hebben.

Gr, DJ

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

do jun 11, 2009 22:52

En zag dat jouw linkerraam ook op een kiertje stond, dat helpt wellicht ook voor het verdrijven van vochtige lucht..

Anyway: agendapuntje! 8)

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

vr jun 12, 2009 11:13

En zag dat jouw linkerraam ook op een kiertje stond, dat helpt wellicht ook voor het verdrijven van vochtige lucht..

Anyway: agendapuntje! 8)
Tsja dat mag eigenlijk niet maar heb zelf altijd L en R een klein kiertje "lucht" staan. Zolang het 2 cm of zo is valt het niet op en krijg je geen commentaar. Weet niet of alleen raam open veell helpt want om de ruiten schoon te houden moet je goede trek door de auto hebben. Dus of kachel en raam open. Of Je zou ergens acher op een plek waar onderdruk is een opening moeten maken en een lucht happer ergens voor bij hogedruk gebied om zo lucht circulatie door de auto te krijgen. Heb wel eens gekeken voor een rally style luchthapper bovenop het dak maar die dingen zijn nogal aan de prijs als je moois wilt :shock:

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

vr jun 12, 2009 11:33

He DJ, beeldkwaliteit van die camera valt mij niets tegen. Hoe is het als je het op een grootbeeld tv gaat bekijken?
Geen trillingen en zo. lijkt mij wel wat zo`n ding.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: SI, SRW wie rijden mee en wie blijft op circuit

vr jun 12, 2009 11:51

@vV, op grootbeeld gaat de kwaliteit wel achteruit hoor vind ik. Alle waar naar z'n geld. Echter voor de prijs ben ik dik tevreden. Heb de iets duurdere versie met display omdat ik geen laptop heb. Als je wel laptop mee heb naar cicuit neemt kan je die inpluggen op circuit om camera stand in te stellen en beelden terug te kijken. Kan je iets goedkopere versie nemen. Ik heb een ATC5K van oregon scienific via een webwinkel eind vorig jaar iets van E210 inclusief 2 4GB SD kaarten en verzendkosten. Met 1 SD kaart kan je ongeveer 2 uur opnemen in hoogste resolutie.
Geluidkwalieteit kan denk nog iets beter, had de microfoon nu op hoogste gevoeligheid staan, lager doet het denk beter.
Wel onhandig is dat de camera na x minuten (10 of 15??) zich zelf uit zet als je niks opneemt. Maw je zet hem aan als je instapt,wil je voor de start met afstandbediening de opname starten, blijkt het ding zich zelf uitgeschakeld te hebben.
Dus je moet hem gelijk helemaal bij zetten en dan raak je afhakelijk van hoe snel het gaat 10 tot 20 minuten opname tijd kwijt die gevuld is met stilstaan op de startopstelling en opwarmronde. Of een helper moet hem even voor je bij zetten en starten op het laatste moment.

Gr,
DJ

Terug naar “Racen - Algemeen”