Frank,
Kan je de Tamiya verf en de humbrol of andere verf wel over elkaar gebruiken zonder ellende? Ik heb wel eens Tamiya gespoten over een humbrol ondergrond en kon vervolgens helemaal overnieuw beginnen (craquele effect).
Misschien eerst voorzichtig ergens proberen voordat je een mooi model ruineerd?
Koen
De transparante kleuren van Tamiya kunnen zonder problemen over Humbrol metallics 27001 en 27002 worden geschilderd. Ik heb dat zelf ook regelmatig gedaan. Of het over de 2/3-cijferige Humbrol enamel problemen geeft durf ik zo niet te zeggen, inderdaad even testen en je weet het voortaan. Zoals in de Sud post al aangegeven vindt ik het zelf trouwens het mooiste resultaat geven op een donkere metallic achtergrond, maar dat is persoonlijk.
Revell en Humbrol hebben trouwens zelf ook transparante kleuren, maar die vind ik minder prettig werken. Die zijn nogal dik en beginnen al te drogen terwijl je nog aan het kwasten bent. Tenminste, de twee potjes die ik heb staan, ik weet niet zeker of dat altijd zo is.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos