Het is voor mij meer ontspanning als inspanning. Echt waar. En dat scheelt een stuk.
Daarbij is het toch leuk om iets wat eigenlijk afgeschreven is weer nieuw leven in te blazen? Veel leuker dan een goede kopen en er direct mee wegrijden. Zo'n auto wordt nooit echt van mijzelf.
Van drie kriksteunen was niet veel meer over. Alleen linksvoor was nog goed. Hierbij dus de stukjes huisvlijt zoals beloofd.
Ik heb toevallig een ronde hamer met dezelfde diameter. Die heb ik gebruikt als mal, hierom heen een stuk plaat gebogen en dicht gelast. Daarna v-tjes uitgeslepen, omgeslagen en ook weer dichtgelast.
Om dezelfde bolling te krijgen als het origineel daar weer een laag opgelast en met de lamellenschijf gladgeslepen. Het gat heb ik met de dremel weer netjes rond gemaakt. Daarna de steun op een plaatje gelast.
Omdat ik het zelf wel redelijk geslaagd vond, heb ik het nog twee keer herhaald.
Heb je geen tribune in je werkplaats staan? Ik denk dat je bij een hoor(kijk)college een aardige opkomst kan verwachten!
Prachtig om dit allemaal te volgen...ik zou toch bina denken dat ik 't ook kan, zo "soepel" ziet het er allemaal uit. Ik vermoed echter dat ik wel een aardige technische knobbel mis...