Dat er naar je vermogen wordt gekeken, gaat alleen op als je bijstand aanvraagt. (zover ik weet). Je hebt gewoon recht op een WW uitkering als je een langere periode achter elkaar hebt gewerkt. Ik zeg: doenUITSTEKEND idee van Maranello GT.
Er zit echter een klein nadeel aan dat idee. Als je werkloos bent en je vraagt een uitkering aan, dan wordt naar je eigen vermogen gekeken. Ook wordt er gekeken of je een eigen auto bezit en tsja, als je dan een splinternieuwe 159 op de pad hebt staan, dan zegt de uitkerigsinstantie: U teert eerst maar eens in op uw eigen vermogen (lees: auto). Dus schiet je er nog niets mee op.
Wel een zeer menselijk idee van Maranello GT. Eindelijk eens iemand die denkt aan de persoon op de werkvloer die weer eens het haasje is. En probeer op je 45-ste jaar nog maar eens een andere baan te krijgen, zeker in deze tijd!
Groetjes,
Greyhound.
Dat is bull hoor, je krijgt gewoon WW als je werkeloos bent, ongeacht je eigen vermogen en/of bezittingen. Dat gaat pas op bij het aanvragen van een bijstandsuitkering, schuld hulp verlening of schuldsanering (wsnp).UITSTEKEND idee van Maranello GT.
Er zit echter een klein nadeel aan dat idee. Als je werkloos bent en je vraagt een uitkering aan, dan wordt naar je eigen vermogen gekeken. Ook wordt er gekeken of je een eigen auto bezit en tsja, als je dan een splinternieuwe 159 op de pad hebt staan, dan zegt de uitkerigsinstantie: U teert eerst maar eens in op uw eigen vermogen (lees: auto). Dus schiet je er nog niets mee op.
Wel een zeer menselijk idee van Maranello GT. Eindelijk eens iemand die denkt aan de persoon op de werkvloer die weer eens het haasje is. En probeer op je 45-ste jaar nog maar eens een andere baan te krijgen, zeker in deze tijd!
Groetjes,
Greyhound.
Ja, dat lijkt me nou echt waar die mensen op zitten te wachten. Stel dat ze allemaal nog werkloos zijn... dan krijgen ze dus een auto, die moeilijk te verkopen is en die ook nog eens 100 euro per maand kost aan verzekering en belasting. Wat zouden die mensen blij zijn! Natuurlijk zouden ze ze kunnen verkopen voor ver onder de marktprijs (en reken maar dat de marktprijs al laag is, immers, al die ex-Kroymans cadeautjes staan dan tegelijk op marktplaats... 1000 advertenties om te vergelijken!), maar dan zakt de restwaarde van de 159 enorm in en daar is Alfa ook al niet bij gebaat. De leaseprijzen voor de nieuwe 159's en diens opvolger worden daar immers weer op gebaseerd...Nog een creatieve oplossing:
De auto's zijn ongeveer 35 miljoen waard. Het prive-vermogen van Frits Kroymans loopt in de honderden miljoenen, dus die 35 is voor hem een peulenschilletje.
Laat die 1000 auto's nu precies hetzelfde aantal zijn als het aantal mensen dat door het Kroymans faillisement hun baan verloren....
http://www.nieuwso.nl/item/91519/CNV:_K ... _ontslagen
Ik stel voor dat Frits Kroymans de wagens over neemt en iedere ontslagen werknemer er eentje cadeau doet. In onderstaand artikel geeft hij aan dat hij de ontslagenen graag nog eens zijn excuses wil aanbieden. Lijkt me een mooie manier.
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... ari__.html