Gebruikersavatar
walfa
Member
Member
Berichten: 198
Lid geworden op: za jan 05, 2008 15:41
Locatie: Werkhoven

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za jun 13, 2009 08:05

Meer nieuws: http://www.automotive-online.nl/home/62 ... alfas.html

Volgens mijn laatste info komt dinsdag (16-06) de curator langs bij SvL om te onderhandelen over de KFS auto's die daar nog staan (en daar hoort mijn GT ook bij......).
Ben benieuwt.

En de prijsverlaging lijkt leuk. Maar voor de GT betekend dat eigenlijk een prijsverhoging. Als ik nu de GT opnieuw zou bestellen met dezelfde opties als diegene die al vier maanden klaarstaat zou ik 500 euro meer kwijt zijn.
De distinctive uitvoering van AFN is zonder het winterpakket, welke er bij de KFS distinctive wel op zat.

Allemaal geleuter om niks natuurlijk, ik wil gewoon gaan rijden. Hoop dat ze er dinsdag een beetje uitkomen.
Nu:
Giulia Super 1.3 ('73)

Gehad:
GT 1300 Junior (’72); Spider 1600 Junior ('73)
156 1.8 TS ('00); 159 1.8 ('09); Giulia 2.2 JTDm ('16)
Spider 2.2 JTS Exclusive ('07)
Fiat Stilo Abarth ('03); Abarth 500C 595 Turismo ('13)

MaranelloGT

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za jun 13, 2009 11:35

Volgens mijn laatste info komt dinsdag (16-06) de curator langs bij SvL om te onderhandelen over de KFS auto's.
Nou, ik ga er steeds minder van snappen. De curator onderhandelen over auto's van KFS ?!?!?!
De auto's waar het in het artikel om gaat, zijn eigendom van KRD (kroymans Finacial Services, dat NIET failliet is.
De curator handelt zaken of m.b.t. de failliete delen van Kroymans. De curator heeft dus m.i. helemaal niets met de wagens van KFS te maken.

Ik zie 2 opties:
1. Jouw GT is eigendom van KFS. Zou prima kunnen dat daar dinsdag iemand over komt onderhandelen, maar lijkt me dan niet de curator
2. De curator komt dinsdag over jouw GT onderhandelen. Dan valt jouw GT dus blijkbaar niet onder KFS, maar was eigendom van een van de failleite Kroymans onderdelen.

Een ding weet ik wel: Dat Kroymans heeft er een enorme zooi van gemaakt. Ene gat met het andere dichten en anderen met de bijbehorende troubles opgescheept.
Anyway, ik hoop dat je linksom of rechtsom snel zult rijden!

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

di jun 16, 2009 09:05

Het is ontzettend vervelend allemaal. 4 April heb ik een 'occassion' gekocht. Auto moest nog binnenkomen, de eigenaar had een nieuwe Spider gekocht bij de dealer, de Spider stond al binnen daar. Maar jawel, dik twee maanden later staat die daar nogsteeds, afgelopen weekend is me verteld dat het morgen gebeurd kan zijn maar ook over drie weken, kortom: uitzichtloze situatie...
'Mijn' occasion kan ik ophalen zodra de Spider voorzien kan worden van kenteken... Zucht...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

di jun 16, 2009 09:59

Daar wordt je niet blij van. :? Zolang je echter maar niets voortuitbetaald, danwel ingeleverd hebt kan er eigenlijk niet veel mis gaan. Tis een "boter bij de Vis"tijd qua autohandel op dit moment.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

di jun 16, 2009 10:07

Klopt, en inderdaad, ik heb geen cent betaald maar naar twee maanden wachten en nog geen vooruitzicht dat het beter wordt denk ik er sterk aan de boel af te zeggen, ben er even klaar mee zeg maar... :cry:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 17, 2009 10:31

Nou, net uit betrouwbare bron dat het eind nog LANG niet in zicht is, kan nog erg lang gaan duren aangezien waarschijnlijk alle auto's worden teruggenomen bij de dealers. Gaan vervolgens ergens anders naartoe waar dealers ze dan weer vandaan kunnen plukken, met de vakantie voor de deur geen 'vlot' karwijtje waarschijnlijk. Al met al heeft het er bij mij voor gezorgd dat ik de occassion (Cooper S) waar ik voor zou gaan heb afgezegd. Ik blijf nog wel even met de Grande Punto Sport rijden, blegh...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 17, 2009 10:59

Nog ff doorsparen voor een "works".. :mrgreen:
(Alhoewel in de normale cooper qua looks het fraaist vind )

Tja vervelend, maar gelukkig voor jou niet onoverkomelijk. Ik word zolangzamerhand wel razend nieuwsgierig hoeveel Alfa's er sinds 1 januari dit jaar daadwerkelijk verkocht zijn........ #-o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 24, 2009 07:07

eindelijk gaat er iets gebeuren!!!!!
vorige week was mijn schoonvader al gebeld [wij zaten in sicilie 8) ] door de lease maatschapij of we eventueel toch de bestelde 2.2 jts ti zouden willen hebben en gisteren zijn we gebeld door svl of we dus inderdaad de bestelde auto nog willen hebben.
ze hebben een lijst gehad met auto,s die ze van de curator kunnen kopen en die zou ook gister nog de deur uit gaan.
wachten op een 1.8 ti gaat nog weer zo,n 3 maanden duren dus gaan we toch maar voor de 2.2 die met ca 4 weken afgeleverd gaat worden :P
oktober 2008 besteld, begin maart in houten binnen gekomen en dan eind juli gaat die afgeleverd worden, zijn we 9 maanden onderweg geweest om een nieuwe auto te krijgen.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 24, 2009 07:30

oktober 2008 besteld, begin maart in houten binnen gekomen en dan eind juli gaat die afgeleverd worden, zijn we 9 maanden onderweg geweest om een nieuwe auto te krijgen.
9 maanden in blijde verwachting :wink:

Lekker voor jullie dat hij er eindelijk komt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Bialbero1962
Member
Member
Berichten: 104
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Amsterdam

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 24, 2009 10:34

@ boppie: krijg je dan ook een lagere leasewaarde? Waarschijnlijk heeft de leasemaatschappij flink onderhandeld met de curator en de auto voor een "dump/executie-veilingprijs " gekocht, wat ze een mooi voordeel oplevert.
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 24, 2009 22:06

Lease maatschappij heeft waarschijnlijk niet zo veel met de curator van doen gehad... Lijkt mij dat het SvL is die de klanten nu belt en dan de gewenste auto's koopt van de curator om ze alsnog bij de klant af te kunnen leveren. Zullen ze bij SvL hopelijk ook niet slechter van worden

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za jul 18, 2009 06:22

naar het zich laat aanzien, echter nog niet met volledige zekerheid, maar het zou eventueel mogelijk kunnen zijn................. komende vrijdag 24 juli gaan we mischien eindelijk onze alfa krijgen.
oktober 2008 besteld, afgesproken afleverdatum 14 maart 2009 en dan 24 juli 2009 komt die dan toch [mischien] eindelijk.
papieren schijnen binnen te zijn bij SVL alleen moet de auto volgens zeggen SVL nu eerst nog langs de rdw en de douane [?] en kunnen die er geen 10 in 1 week hebben, huh???? wat moet die auto daar dan gaan doen?

mARtiNa

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za jul 18, 2009 12:58

Die auto's moeten langs de RDW om de BPM te betalenen dus het land in te voeren.
Die geweldige meneer Kroymans heeft namelijk alle eerder betaalde BPM in zijn ondernemingen gestopt.

Hopelijk snapt iedereen dat een dealer geen zin heeft om dit twee keer af te moeten dragen. Vandaar het lange wachten wat als dealer moet je achteraan in de rij aansluiten bij alle schuldeisers.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za jul 18, 2009 13:16

afgelopen week van mijn dealer begrepen dat inderdaad alle Kroymans auto`s die bij dealers stonden zijn weggehaald.
Wij zijn er blijkbaar net tussendoor geslipt, auto in februari besteld onder de oude importeur, en in juni afgeleverd onder de nieuwe importeur...

Nu helaas al schade (rechter portierraam ingeslagen en frame ontwricht, en lakschade aan deur door gesp riem of zo ) benieuwd hoe de onderdelenleveranties zijn..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Forza Trentatre
Full Member
Full Member
Berichten: 303
Lid geworden op: do apr 10, 2008 20:05
Locatie: Middelburg

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za jul 18, 2009 16:16

Logisch gevolg van de dalende verkoop:

Alfa Romeo vermindert aantal dealers

Bron: autoweek.nl
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”