We hadden dus 1e horen te zijn ;
2 rondjes met lekke band namen meer dan 11 minuten in beslag ; dus totaal 7 min tijdverlies, 2 pitstops (wij waren de enige met 3 piloten) gaven telkens ook ruim 2 minuten tijdverlies, maar ook de anderen waren min 3 minuten kwijt (kleine 4 & 5) . Ruim 7 minuten verloren dus in en op weg naar de pits, reken daarbij de tragere rondes met leeglopende band, De snelheidsverliezen met de debietmeter (afgekoppeld omdat water 'm deed inhouden, dus op std.programma gereden) en 2x afslaan bij Jef, 3x afslaan bij mij(met 1 uitstap door de grindbak als gevolg) alles bijeen nog eens ruim een 3 min dus'n 1,5 ronde kwijt . Tel maar op : bijna 11 minuten extra kwijt : ca. 5 ronden en we eindigen op 4 ronden van de 1e ... .
Volledig verslag :
We hebben ook de vrije trainingen meegenomen om ook gasten 'n co-drive te bieden en uit te vissen of we best 17" (625 hoog Pirelli, 62(0) hoog Michelin) of Yokohama's 16" 580 hoog namen met de kortere Bacci eindoverbrenging . Hoewel het eigenlijk meer geschikt was voor regenbanden maar we deze niet wilden verknoeien op opdrogende baan hebben we voorzichtig rondjes gedraaid met gasten in de co-zit .
Voor de qualificatie 30min hebben we even de regenbandjes opgelegd ; Tot mijn eigenste verbazing reed ik 2.09 terwijl ik er helemaal niet voor ging in de drukte en verraderlijke omstandigheden : We zaten met 'n aanlopende remklauw RA dus gestopt om ze te wisselen en dan Franky nog'n paar rondjes zonder te verbeteren alvorens de Luchtdebietmeter lastig deed door het ingeslokken water... voor Jef was het te laat maar die had samen met Franky het merendeel van de 1e vrije sessie voor zich genomen . We mochten 18e algemeen en als 5e in de klasse vertrekken voor de race ; als ik er echt had willen/kunnen voor gaan hadden we zeker pole in de klasse, maar voor bijna 3u race zijn 10 plaatsen verder op de grid geen meerwaarde ...daarom hadden we ook niet de moeite genomen om de co-seat en gordels te verwijderen .
Voor de start van de race was er nog een 2e vrije sessie, het was wat gaan opdrogen maar net voor de start begon het weer te regenen ; toch maar regenbandjes temeer omdat ik m'n bezoek uit Italie meenam voor 'n rondje of 5 en verbazing alom toen bleek dat m'n 1e vrije rondje van de dag goed was voor de 8e plaats...(Ik kan het ook niet laten hè
) . De Luchtdebietmeter begon in te houden en Franky & Jef hebben nadat we die afgekoppeld hadden op std. programma verder getraind ; veel hinder ondervonden we'r niet van enkel kwam het vermogen er wat brutaler in ; de remklauw was ook vervangen intussen .
Jef is de race gestart en bleef vlak achter de latere klassewinnaar steken ; telkens kwam hij in het bochtenwerk naderbij om er op't rechte stuk niet over te geraken mede door de spray opgeworpen achter de wagen, 2x verloor hij veel tijd op 'n rondje zoals later bleek door stil te vallen (luchtdebietmeter verslikte zich in de spray van de voorganger) en telkens reed hij op 2, 3 rondjes het gaatje weer dicht met 2.14.443 als beste . Het bord om binnen te komen miste Jef tot 4x toe en na met man & macht de armen en borden als bezeten gezwaaid te hebben kwam hij alsnog binnen
. De PitsStop verliep vlot en ik nam over als 2e (het werd al vlugger donker
en m'n Italiaanse gast zou ik om 17u snel weer thuis afzetten vanwaar hij huiswaarts vertrok met z'n vrouwtje die met mijn vrouwtje ging shoppen terwijl
) .
Ik was vlot onderweg maar werd tot 3x toe verraden door een afslaande motor met het nodige tijdsverlies als gevolg en de 3e X een excursie door de grindbak, 2.12.183 was m'n beste rondje .
Toen ik voortijds onder code 60 binnenkwam voor de wissel "leek" de Linkervoorband wat platjes te staan ... gezichtsbedrog dachten we ...
Onder de code 60 is de bandendruk waarscijnlijk ook gezakt .
Franky kwam schijnbaar moeilijk in't ritme maar terwijl ik m'n gast Taxiede is Franky Lek gereden en meer dan 11 minuten over 2 rondjes verspeeld .
Na de bandenwissel kwam Franky wel in het ritme met 2.13.119 als beste : tegen het einde was het gedrizzel ook opgehouden .
Spijtig dat we niet met'n knalresultaat hebben kunnen afsluiten, de wagen is nu verkocht aan meca's Kristof & Niels maar nu Niels gaat bouwen gaat Kristof Franky er zeker als 2e piloot bijvragen en ik mag nog eens 'n keertje proberen om te zien welke tijd er nu inzit op droge baan met alles 100% ;
1.53 of beter nog moet er in zitten zeker als ik zie wat we nu aan 95% toegaven op concurrenten waar we met de langere bak veel meer achterbleven .
Jef & ik gaan volgend jaar met de Abarth verder ; Franky gaat zeker op de 156 nog meerijden, ik ook als ze genoeg betalen
Nee serieus het gaat pijn doen om tegen m'n 156 te racen, maar ik weet dat hij in goede handen is .
We nemen er volgend jaar alvast de Skylimit races bij en evt. de Btcs 12u, Zolder 24u (is buiten kampioenschap dus de dikke bakken blijven mogelijk thuis ) en de EC 10u . Ikzelf ga het topic met info over de 156 blijven aanvullen, Guntha zal dat ook wel doen en 't zou me niet verwonderen als er 2 nieuwe forummers opduiken ; Kristof 1 Niels .
Zou info over de Abarth topicbevuiling zijn ?
Hier alvast de
www.SkyLimitEvents.be kalender :
SkyLimit kalender
20-dec-09 zondag Zolder Hardcore raceschool
17-jan-10 zondag Zolder trackday
20-feb-10 zaterdag Zolder trackday
28-feb-10 zondag Zolder Clubrace
3-mrt-10 woensdag Zolder trackday
30-mrt-10 dinsdag Francorchamps trackday
28-apr-10 woensdag Zolder trackday
29-apr-10 donderdag Zandvoort trackday
12-mei-10 woensdag Zolder trackday
9-jun-10 woensdag Zolder trackday
7-jul-10 woensdag Zolder trackday
1-aug-10 zondag Zolder clubrace
11-aug-10 woensdag Zolder trackday
30-aug-10 maandag Zandvoort trackday
8-sep-10 woensdag Zolder trackday
13-okt-10 woensdag Zolder trackday
17-okt-10 zondag Zolder clubrace
3-nov-10 woensdag Francorchamps trackday
6-nov-10 zaterdag Zolder clubrace
7-nov-10 zondag Zolder clubrace
12-nov-10 vrijdag Zandvoort trackday
17-nov-10 woensdag Zolder trackday
4-dec-10 zaterdag Zolder trackday
5-dec-10 zondag Zolder clubrace
19-dec-10 zondag Zolder Hardcore raceschool
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .