berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: KFS in de maag met onverkoopbare Alfa Romeo's !

vr jun 12, 2009 23:09

lang verhaal, maar totaal ongeschikt om om te bouwen naar de USA markt.... Not an option...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 12, 2009 23:21

En wil de echte handelaar /ondernemer nu opstaan....een slime persoon kan rijk worden...tussen de 35 Mio EUR moet ergens toch nog wel een Mio achterkunnen blijven op iemand zijn rekening.

Fiat/Alfa zal niet willen dat deze autos maanden lang op een binnenlandse markt beschikbaar blijven...dat zal echt voor dumping op de markt zorgen en prijsdruk bij de dealers (nog meer dan ze nu al hebben). Dus het moet of zijn: Nu prijzen 4-daagse een nieuwe Alfa voor een paar duizend, en dan ben je er vanaf. Of ze moeten naar het buitenland, zodat het iemand anders zijn probleem of kans wordt.

Ik zeg naar China met die dingen...containers vol. In 1 deal met al die Cadillacs! Zeg nou zelf wat zijn nu 1000 autos in China!?? Op x Miljard mensen, ben je die auto's zo kwijt...of je ruilt ze voor vuurwerk ;-)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 12, 2009 23:51

laat Frits Kroymans dat zelf lekker doen....

Kan die man weer wat eerlijke knaken pakken. Een miljoen of dertig moet die toch op kunnen hoesten, of anders zijn vriendjes wel...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Yvo
Guru
Guru

za jun 13, 2009 00:07

Ik wil een knalrode 159 1750 Turbo Benzina SW.
Die hebben ze nog niet he?
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

MaranelloGT

za jun 13, 2009 01:08

Nog een creatieve oplossing:

De auto's zijn ongeveer 35 miljoen waard. Het prive-vermogen van Frits Kroymans loopt in de honderden miljoenen, dus die 35 is voor hem een peulenschilletje.

Laat die 1000 auto's nu precies hetzelfde aantal zijn als het aantal mensen dat door het Kroymans faillisement hun baan verloren....

http://www.nieuwso.nl/item/91519/CNV:_K ... _ontslagen

Ik stel voor dat Frits Kroymans de wagens over neemt en iedere ontslagen werknemer er eentje cadeau doet. In onderstaand artikel geeft hij aan dat hij de ontslagenen graag nog eens zijn excuses wil aanbieden. Lijkt me een mooie manier.

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... ari__.html

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 13, 2009 02:49

Kijk, dat zou nou nog eens een mooie oplossing zijn.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

greyhound

za jun 13, 2009 08:26

UITSTEKEND idee van Maranello GT.

Er zit echter een klein nadeel aan dat idee. Als je werkloos bent en je vraagt een uitkering aan, dan wordt naar je eigen vermogen gekeken. Ook wordt er gekeken of je een eigen auto bezit en tsja, als je dan een splinternieuwe 159 op de pad hebt staan, dan zegt de uitkerigsinstantie: U teert eerst maar eens in op uw eigen vermogen (lees: auto). Dus schiet je er nog niets mee op.
Wel een zeer menselijk idee van Maranello GT. Eindelijk eens iemand die denkt aan de persoon op de werkvloer die weer eens het haasje is. En probeer op je 45-ste jaar nog maar eens een andere baan te krijgen, zeker in deze tijd!

Groetjes,

Greyhound.

Martin H
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: KFS in de maag met onverkoopbare Alfa Romeo's !

za jun 13, 2009 10:52

Er zit echter een klein nadeel aan dat idee. Als je werkloos bent en je vraagt een uitkering aan, dan wordt naar je eigen vermogen gekeken. Ook wordt er gekeken of je een eigen auto bezit en tsja, als je dan een splinternieuwe 159 op de pad hebt staan, dan zegt de uitkerigsinstantie: U teert eerst maar eens in op uw eigen vermogen (lees: auto). Dus schiet je er nog niets mee op.
Wel een zeer menselijk idee van Maranello GT. Eindelijk eens iemand die denkt aan de persoon op de werkvloer die weer eens het haasje is. En probeer op je 45-ste jaar nog maar eens een andere baan te krijgen, zeker in deze tijd!

Groetjes,

Greyhound.
Dat er naar je vermogen wordt gekeken, gaat alleen op als je bijstand aanvraagt. (zover ik weet). Je hebt gewoon recht op een WW uitkering als je een langere periode achter elkaar hebt gewerkt. Ik zeg: doen

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 13, 2009 11:38

Groetjes,

Greyhound.
Dat is bull hoor, je krijgt gewoon WW als je werkeloos bent, ongeacht je eigen vermogen en/of bezittingen. Dat gaat pas op bij het aanvragen van een bijstandsuitkering, schuld hulp verlening of schuldsanering (wsnp).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

greyhound

za jun 13, 2009 11:44

Die WW-uitkering duurt niet eeuwig, hoor. Het bedrijf waar ik werk staat op ontploffen. Na een half jaar WW zul je toch de bijstand in moeten en dan sta je daar maar.
Oplossing voor deze materie is dat al die auto's verkocht worden en de opbrengst onder alle ontslagen Kroymans-medewerkers verdeeld wordt met de opmerking erbij dat dat bedrag NIET je aanvraag voor een bijstandsuitkering zal beinvloeden.
Dit zal wel een wishfull dream blijken te zijn, want de instanties die daarvoor verantwoordelijk zijn, hebben het te druk met het uitdelen van bonussen. En als je eenmaal in de tentakels van het UWV terecht bent gekomen, dan weet je wat voor een beestachtige instantie dat is. Ik heb het zelf ondervonden. Voorbeeld? Je krijgt op een maand een dubbele uitkering van het UWV. Dat is dus fout en je maakt een afspraak over de terugbetaling. Dit alles staat zwart op wit en DRIE!!!! dagen later krijg je een brief in je bus, waarin staat dat je een boete moet betalen van 750 euro omdat je nog niets van je hebt laten horen.

Sorry mods, voor dit enorme OFF-TOPIC verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Groetjes,

Greyhound

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 13, 2009 11:58

wat op het moment aan voorraadauto`s nieuw bij dealers beschikbaar is, is met forse kortingen aan te schaffen, maakt deel uit van wat eigendom van Kroymans is. Als de dealer ze niet kwijtraakt gaan ze gewoon terug de boedel in. Maar het zijn echt niet allemaal 2007 jaargang, ook eind 2008 modeljaar 2009 en misschien zelfs wel bouwjaar 2009(?) zoals in Veeenendaal een mooie 159 2.4 SW Ti Q2 , bijna afgeladen alleen geen schuifdak en trekhaak geloof ik, Die mag wel mooi weg voor een 10% korting op lijstprijs incl BTW en BPM. En ik snap niet dat ie er nog staat voor dat geld.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 15, 2009 18:33

Nog een creatieve oplossing:

De auto's zijn ongeveer 35 miljoen waard. Het prive-vermogen van Frits Kroymans loopt in de honderden miljoenen, dus die 35 is voor hem een peulenschilletje.

Laat die 1000 auto's nu precies hetzelfde aantal zijn als het aantal mensen dat door het Kroymans faillisement hun baan verloren....

http://www.nieuwso.nl/item/91519/CNV:_K ... _ontslagen

Ik stel voor dat Frits Kroymans de wagens over neemt en iedere ontslagen werknemer er eentje cadeau doet. In onderstaand artikel geeft hij aan dat hij de ontslagenen graag nog eens zijn excuses wil aanbieden. Lijkt me een mooie manier.

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... ari__.html
Ja, dat lijkt me nou echt waar die mensen op zitten te wachten. Stel dat ze allemaal nog werkloos zijn... dan krijgen ze dus een auto, die moeilijk te verkopen is en die ook nog eens 100 euro per maand kost aan verzekering en belasting. Wat zouden die mensen blij zijn! Natuurlijk zouden ze ze kunnen verkopen voor ver onder de marktprijs (en reken maar dat de marktprijs al laag is, immers, al die ex-Kroymans cadeautjes staan dan tegelijk op marktplaats... 1000 advertenties om te vergelijken!), maar dan zakt de restwaarde van de 159 enorm in en daar is Alfa ook al niet bij gebaat. De leaseprijzen voor de nieuwe 159's en diens opvolger worden daar immers weer op gebaseerd...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

steve artc143
Full Member
Full Member

di jun 16, 2009 20:38

De beste optie lijkt mij (hoe zonde ook het ook is) uit mekaar halen en de onderdelen los verkopen aangezien er altijd markt is voor onderdelen. Schade´s zullen er altijd gereden worden en aangezien een nieuw onderdeel er op zetten vaak goedkoper is dan de uren van het uitdeuken en opnieuw spuiten.
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Corrado
Guru
Guru

di jun 16, 2009 21:57

Als je het merk/dealers/restwaarde verder beschermen wilt lijkt m dat ook de enige, zij het errug dure, oplossing.

Maar ik wed dat men naar een andere oplossing zoekt... maar veel langer kun je ze ook niet bewaren.

:?

Bialbero1962
Member
Member

di jun 16, 2009 22:09

Ik zou zeggen exporteren naar de nieuwe markten in zuidamerika, Argentinie heeft net een nieuwe importeur begreep ik en bovendien een rijke alfa geschiedenis..
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Terug naar “Het Forum Café”