Hey,
het reglement is ondertussen opnieuw veranderd. Er zijn 3 klasses, waarbij klasse 1 idd vrij streng is naar originaliteit. Een squadra komt eerder in klasse 2, door de grotere motorinhoud dan origineel. Klasse 3 mag veel meer, zolang de auto van voor 1989 is, en de motor merkgetrouw. Een mooi voorbeeld, berlina met TS motor. Of een peugeot 106 met MI16 motor. Nu zijn zelfs 16v motoren toegelaten, dus een golf 2 met 16V gti motor rijdt mee... wie helpt me om een montreal motor in een Giulia te krijgen?
Bovendien zijn dit jaar specifiek maatregelen genomen voor gastpiloten die normaal onder een ander reglement rijden, waarbij expliciet wordt gekeken naar de veiligheid (idd, geldige keur voor stoel, gordels (wat maar 4 punts moet zijn), maar niet naar technische verbeteringen wordt gezien. Deze wagens komen dan wel niet in aanmerking voor punten in het kampioenschap. Een soort 4e klasse. Wat echter wel verboden is , zijn turbo's. Dus helaas met de alfetta.
Ik vermoed dat dit voornamelijk is om snelheidsverschillen te beperken (stel je voor een paar Groep B monsters en cooper'tjes samen op de baan).
De prijs is idd duurder... vandaar onze (bravo alfa rijders) interesse om af en toe eens met de SI mee te rijden
Anderzijds komt bravo door zijn nationaal statuut in aanmerking om A weekends te rijden op nationale/internationale evenementen. Zoals nu 4 juli met de Spa Summer Classic. Het is maar wat je leuk vindt!