Jammer, dat je het mooiste moment net niet op film hebt vastgelegd.... toen Tazio naar rechts keek, maar de camera nog strak in de hand... die smile, echt super!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja ik zie het idd aan de grafieken. Off topic; ook een Subaru lees ik ?Wat mij trouwens opvalt en waar de V6mannen vermogen kunnen winnen denk ik, elke V6 ging "bovenin" enorm rijk lopen.
heb jou ook niet herkend...Daar herkende ik je van (heb ooit die Stellares bij jou opgehaald), wist even niet meer wie je waswas ook even komen kijken (op 2 wielen dan wel), was even leuk om weer eens met tom te praten en wat andere mensen te zien (kan ik ook wat hoofden plaatsen bij de auto's haha)
vond de grijze 155 wel erg mooi klinken
Waarschijnlijk na 1 eikpunt via de toerenteller van de auto, afgeleid van de snelheid vd rollen ?Ziet er uit als een geslaagde dag![]()
Maar ik snap nog even niet hoe de toerentallen dan zijn verwerkt. Zelf ken ik de methodes met een pick-up-klem of naald op een bougiekabel, signaalgeverdraad voor een coil pack, of zelfs op een dynamodraad (diesel). Hoe zijn hier de toerentallen nou op de grafieken terechtgekomen?
Da's wel erg grof en kort door de bocht, want ook op de rollen heb je slip bij hogere toerentallen. Maar goed, de beste stuurlui heWaarschijnlijk na 1 eikpunt via de toerenteller van de auto, afgeleid van de snelheid vd rollen ?Ziet er uit als een geslaagde dag![]()
Maar ik snap nog even niet hoe de toerentallen dan zijn verwerkt. Zelf ken ik de methodes met een pick-up-klem of naald op een bougiekabel, signaalgeverdraad voor een coil pack, of zelfs op een dynamodraad (diesel). Hoe zijn hier de toerentallen nou op de grafieken terechtgekomen?
Bij de run van mijn Giulia, run 5 blijkt de kopelkromme een soort dokker Bibber grafiek!!!!! Verder is het max vermogen gehaald bij het max gerolde toerental, in dit geval 6.540 RPM De TS motor geeft ook dit gevoel als met ermee op de snelweg rijdt, ze blijft maar doorgaan en doorgaan en geeft min of meer geen indicatie dat er bij een bepaald toerental de fut eruit is. Dus men kan doorgaan tot aan de toeren begrenzer, deze staat af fabriek dacht ik op 6.800 Rpm.Oh ja, het koppelverloop op een rollenbank is natuurlijk nooit hetzelfde als op de weg
Puur en alleen om het feit dat de rollenbank niet de weerstand geeft die je op de weg wel hebt in het traject naar topvermogen toe.
Immers, je motor levert geen vermogen, de omstandigheden VRAGEN vermogen en dat VRAGEN is heel lastig te reproduceren.
E