Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

ma jun 22, 2009 14:51

De wagen van Neelis deed op Assen zeker niet onder voor 2,5 V6 blokken dus de 160pk haalt ie zeker wel.
Ik denk dat de verliezen niet juist bepaald werden EN weet wel zeker dat de koeling enorm niet in orde was.
Die ventilator van Rica is VEEL te klein.
E
zou dat ook niet komen doordat een 2ltr een stukje lichter is?
sowieso schelen ze niet veel kwa prestatie's, dus met iets gunstiger en of sneller schakelen kan je een V6 wel bijhouden als die iets minder gunstig en snel schakeld...

Topsnelheid 215 km/h tov 210 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,4 s tov 9,0 s


maar goed, hier en daar lijken de waarden wat tegen te vallen (of zijn ze eigenlijk juist en zijn de andere banken te optimistisch, men zegt niet voor niks madeno-pk's over de gemeten waarden bij madeno bijvoorbeeld :lol: )

(trek geen partij voor rica of zoiets, maar ik denk dat een blok met 2 ton heus wel wat pk's is verloren en dat geeft ook helemaal niet.....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

ma jun 22, 2009 14:51

De wagen van Neelis deed op Assen zeker niet onder voor 2,5 V6 blokken dus de 160pk haalt ie zeker wel.
Ik denk dat de verliezen niet juist bepaald werden EN weet wel zeker dat de koeling enorm niet in orde was.
Die ventilator van Rica is VEEL te klein.
E
zou dat ook niet komen doordat een 2ltr een stukje lichter is?
sowieso schelen ze niet veel kwa prestatie's, dus met iets gunstiger en of sneller schakelen kan je een V6 wel bijhouden als die iets minder gunstig en snel schakeld...

Topsnelheid 215 km/h tov 210 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,4 s tov 9,0 s


maar goed, hier en daar lijken de waarden wat tegen te vallen (of zijn ze eigenlijk juist en zijn de andere banken te optimistisch, men zegt niet voor niks madeno-pk's over de gemeten waarden bij madeno bijvoorbeeld :lol: )

(trek geen partij voor rica of zoiets, maar ik denk dat een blok met 2 ton heus wel wat pk's is verloren en dat geeft ook helemaal niet.....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

thamaesta
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 26, 2009 22:06

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

ma jun 22, 2009 15:41

@neelis

dat is dus ook mijn issue

-squadra chip
-bmc cda(met slang naar de voorbumper)
-katvv
-supersprint spruitstuk?

en toch qua gevoel zit het wel snor
omdat ik weet dat ik gelijk opging met een standaard 2.0ts (maajaa als een standaard 2.0 zn vermogens ook niet haalt :lol: )

vindt het wel apart

hou me op de hoogte!!

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

di jun 23, 2009 22:41

De meesten hebben wel mee gekregen dat mijn auto verreweg het slechtste presteerde en dat er iets goed mis was. Dit bleek dus de Lucht massa meter te zijn. Na deze vervangen te hebben ben ik vanochtend weer naar RICA gegaan om een juiste run te laten doen. Hieronder het resultaat.

@kitaro, als je een kopie wilt van het origineel, kan ik er wel eentje maken en mailen of de volgend keer meenemen.

mijn runs:
Zaterdag, incl lambda op LPI (deze is redelijk)
Afbeelding

Vandaag, na vervanging MAF sensor
Afbeelding

Voor de liefhebbers staan hieronder de linkjes naar de individuele runs:
Zaterdag:
http://www.kleingunnewiek.eu/146/run1_lpi_h.JPG
http://www.kleingunnewiek.eu/146/run1_e95_h.JPG lambda helaas vergeten te printen, maar lag tussen 1.7~1.8 (veel te arm dus)

Vandaag:
http://www.kleingunnewiek.eu/146/run2_lpi_h.JPG
http://www.kleingunnewiek.eu/146/run2_e95_h.JPG
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

wo jun 24, 2009 02:31

Erg goed Rob!
Fijn dat je ontdekt hebt waar het probleem lag en nu de goede waardes weer haalt!

Copietje geloof ik wel. Ik wou alleen copietjes om ze allemaal te scannen, en aangezien je dat al gedaan hebt. :wink:

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

wo jun 24, 2009 08:00

Ik heb ze nog een maatje groter, als je op de plaatjes of linkjes klikt, krijg je 50% te zien. De 100% werd wel erg groot namelijk.

Ik ben inderdaad erg blij, Roel (de oude) kwam zelf ook even kijken en feliciteerde me even met zo'n mooi resultaat.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

wo jun 24, 2009 08:55

Heeft iemand toevallig nog (meer) foto's gemaakt? Tussen de foto's die nu geplaatst zijn sta ik helaas nog niet.
Ik zou het heel leuk vinden een plaatje van de GTA op de rollen te hebben! (btw: mijn GTA stond als eerste op de pijnbank)

Alvast heel veel dank!!

Eigen toestel lag startklaar op de achterbank... :oops:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

wo jun 24, 2009 11:30

Martijn,

Je had even op het linkje naar mijn foto's moeten klikken:

Afbeelding

:lol:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

wo jun 24, 2009 14:06

Martijn,

Je had even op het linkje naar mijn foto's moeten klikken:
:oops: Helemaal over 't hoofd gezien...

Maar stiekem toch wel leuk dat ze nu met haar lekkere kontje op dit forum staan. De GTA bedoel ik in dit geval dan, he!!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

wo jun 24, 2009 15:02

:lol: :lol: :lol:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

do jul 09, 2009 22:38

Hoi

Wat mij trouwens opvalt en waar de V6mannen vermogen kunnen winnen denk ik, elke V6 ging "bovenin" enorm rijk lopen. Toon gaf zelfs 2 mooie puffen zwarte rook, wat perfect terug te zien was op de AFR waarden in de vorm van een behoorlijke schommeling. De "Squadra 3.0V6 156 - de broer van Kosta" liep ook rijk, maar dat was weer niet te zien aan de pijp. Je moest bij deze wagen trouwens zowieso dekking zoeken, sodeknetters wat een gegil uit de pijp zeg. En dat met een standaard uitlaat. Best wel respect.


Erik
In het geval van de GTA's staan ze bewust af fabriek zo rijk, heeft te maken met koeling. Het fijne weet ik er ook niet van, maar op basis van een meting bij Speedcentre heb ik die vraag eens bij Squadra neergelegd. Daarop heeft Squadra bij mijn GTA een programma geladen met een arm mengsel om dit te kunnen vergelijken met het rijke mengsel. Het arme mengsel biedt geen significant verschil in vermogen, maar bezorgt de ECU wel meer werk door de (te) hoge temperatuur. Daarna de "standaard" Squadra software geladen voor een goed vergelijk en daarop loopt de GTA veel beter. Er is voor de GTA dus niks te halen in vermogen door hem armer te zetten.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

vr jul 10, 2009 06:35

Voor martijn:

http://nces.ed.gov/nceskids/createAgrap ... d350ff040d

Nm tussen mijn Q4 en zijn GTA.

Afbeelding

Gelijke stand op 3000 en 6000 rpm is grappig. 7000 rpm is een gokje om de grafieken te laten doorlopen.

Gebruikersavatar
jwq
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za jan 08, 2005 15:48
Locatie: Den Haag

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

wo jul 29, 2009 12:58

Inmiddels ontdekt dat er bij mijn GTA een scheurtje zat in het rubber aansluitstuk tussen de gasklep en de lucht aanzuigbuis.... Vandaar vermoedelijk het rare verloop van de lambda waardes boven een bepaald toerental, en het feit dat hij zijn vermogen en koppel niet haalde....
Toch nuttig zo'n rollenbank... Tijdens het rijden viel er eigenlijk weinig te merken, acceleratie enz was prima... :wink:
Giulia veloce AWD

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

do jul 30, 2009 09:24

Voor martijn:

http://nces.ed.gov/nceskids/createAgrap ... d350ff040d

Nm tussen mijn Q4 en zijn GTA.

Afbeelding

Gelijke stand op 3000 en 6000 rpm is grappig. 7000 rpm is een gokje om de grafieken te laten doorlopen.
Ja, dat heb je met die rot turbo's...Opeens een bak vermogen! Wat een lelijke scherpe piek in je Nm grafiekje, zeg. :wink:

:mrgreen:

Ik ga géén sprintje met je aan bij het stoplicht.
Nou wilde ik eigenlijk sparen voor een rijtje zwarte V6-en (75+155+156), maar misschien moet ik maar overwegen voor een Q4 ipv een 155 V6 te gaan sparen. Wel een rode natuurlijk, omdat Chantal daar zo gek op is! :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Rollenbank meeting 20 juni Rica wateringen.

do jul 30, 2009 13:00

Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Evenementen”