Ik heb de plaatjes uit de post van Patrick nog even opgeslagen op Photobucket:
In de kostbare collectie ook twee maal een 2000 Berlina van 1958, die kwam al eerder in dit topic ter sprake.
Hey, there's some inflation on your side as well !de 20000 berlina
Thanks again Dinky, much appreciated.I wouldn't know... I found some historical pictures, but even if the car did have those numbers it's not possible to see them: click
Deze zijn wel heel erg mooiHet zijn pre-productie versies, maar duurt niet lang meer!
Ziet er weer heel fraai uit, Mark. Alleen het rechter ruitenwissertje hangt op half zeven, even rechtzettenIk had voor een poosje terug via Ebay voor zo'n 5 euro een Fabbri 1:24 Giulia gescoord bij een Engelse Ebayer met de gedachte, daar ga ik iets mee doen.
Twee babyblauwe Giulia's in de vitrine vond ik een beetje teveel van het goede .
Via dit forum kwamen er allelei wilde ideen in mijn hoofd als ombouw naar Promiscua of de bekende Beach car die eigenlijk geen beach car is.
Erg leuke ideen maar ik ben pas begonnen met het zelf aanpassen van modellen dus het leek me toch nog iets te hoog gegrepen voor mij.
Ik heb daarom besloten de Giulia een ander kleurtje te geven en ik kwam eigenlijk meteen bij rood terecht (ook omdat ik dit nog had staan ).
Gister dus even de stoute schoenen aangetrokken en de Giulia helemaal gedemonteerd. Wat een pokke karwei is dat overigens bij deze modellen..
De hele raampartij bestaat uit losse deeltjes en alles zit vastgeklinkt. Verder had ik ruzie met een van de achterlichten die er gewoon niet vanaf wou..
Maargoed ik heb gewonnen Heb hem alleen terug moeten lijmen.
Afijn, zie hier het eindresultaat:
Zeg dat wel! En eindelijk eens een 155 van HPI die wél echt heeft bestaan, maar waarvan je er niet op eBay handenvol aantreft van andere merken. Leuk!Deze zijn wel heel erg mooiHet zijn pre-productie versies, maar duurt niet lang meer!
Groetjes,
Marc
Klopt die is gesneuveld tijdens het demonteren en hij zakt nu telkens weer omlaag. Moet ik nog even wat op verzinnen, hem op de ruit vastlijmen vind ik ook niet zo´n goed idee.Ziet er weer heel fraai uit, Mark. Alleen het rechter ruitenwissertje hangt op half zeven, even rechtzetten
Leuk gevoel om nu een van de zeer weinige (aangenomen dat er meer mensen zullen zijn die dit hebben gedaan) 1/24 Giulia's te hebben in het rood, toch?
Nee, op de ruit vastlijmen zou ik ook niet doen, dat blijf je zien. Ik zou hem met een druppeltje secondenlijm gewoon aan de basis vastzetten. Daar moet je op zich ook nog mee uitkijken, want de meeste secondenlijmen "wasemen" nogal behoorlijk. Na het lijmen zet je het model tevreden weg, om er de volgende dag achter te komen dat er rond het gelijmde deel een lelijke "mistvlek" is ontstaan. Pattex Gold Gel is de gunstige uitzondering, daarmee heb je er relatief weinig last van.Klopt die is gesneuveld tijdens het demonteren en hij zakt nu telkens weer omlaag. Moet ik nog even wat op verzinnen, hem op de ruit vastlijmen vind ik ook niet zo´n goed idee.