Goeie morgen!
Paar maanden geleden een 156 2.0 jts Selespeed aangeschaft:NA 2 jaar (met een afgestompte ziel)in een oud type R.laguna te hebben rondgereden werd t weer eens tijd om mezelf weer blij te maken als een klein kind.
Ben er na 10000km nog steeds tevreden over al mis ik nog altijd mn 75 (DL-LS-74)
Na een zeer geslaagde auto vakantie waarin ik eindelijk ook nog eens tijd had om in de handleiding te kijken.......zag ik dat er wordt aanbevolen om 10W60 in een Selespeed te mikken!
Terwijl ik toch uitdrukkelijk gevraagd heb bij t ophalen (dealer) wat er in moest.Dit verklaarde waarschijnlijk de voor mij wat onprettige geluiden die uit t vooronder kwamen tijdens de meer dan 6% bergpaadjes bij een vrij laag toerental(1700-2500 rpm)als ze er ff aan moest sleuren.Temp was ook rond de 28grd C in de schaduw....
Is dit ook proefondervindelijk bekend bij jullie of dit is verbeterd bij het gebruik van 10W60?ipv 10W40?
Voor ik bij de volgende beurt 10W60 er in wil gaan gebruiken wil ik weten of dit niet te hoog is hier in de lage landen.