steve artc143
Full Member
Full Member

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

zo jun 28, 2009 22:19

vorige link aangepast
Laatst gewijzigd door steve artc143 op zo jun 28, 2009 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Ruub1986

Re: RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

zo jun 28, 2009 22:49

Ook wij zijn weer thuis, was een mooie route en heel veel gezien, nog ff leuk aan het spelen geweest met de zilver kleurige spider van Jancko.
Het inderdaad zo zonder putten en stoepen kan je dit nog een keer doen.

Heb alleen ook 1 puntje van kritiek. bij de vorige rit werd er enorm gekeken naar punten en komma's en de kleinste dingen, dan denk je bij jezelf goed onthouden voor de volgende rit want we hebben het eerder meegemaakt. Nu zet je de hele zin neer en wordt het antwoord niet goed gerekend omdat je er teveel neergezet hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stefan, waar is de foto vanuit de positie waar ik mn leven voor heb gewaagd door over het spoor heen te draven?;)

alfakbrio
Junior Member
Junior Member

zo jun 28, 2009 23:07

Ja het was weer genieten de rit was erg mooi, organisatie bedankt voor de goede zorgen en de rit top.
En weer 560 km op de teller, en dat allemaal cabrio. 8) 8)
mijn eerste Alfa

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

zo jun 28, 2009 23:15

Een scheepslading foto's in het SCARB webalbum. En er volgt nog meer ;)

Preview:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cor
Guru
Guru

zo jun 28, 2009 23:34

Bekende plaat(s)jes Dink... :wink:, hoe was de opkomst? Nog pechgevallen oid?
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 28, 2009 23:40

Een scheepslading foto's in het SCARB webalbum. En er volgt nog meer ;)

Preview:

.......
Leuke foto's Dink, en da's nog maar een kleine selectie? :mrgreen:

Bij Oudeschans heb je in ieder geval nog meer geschoten dan dat er nu al online staan, da's 1 ding wat zeker is.
Maar goed...mijn complimenten :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Dinky Boy
Miniaturista

ma jun 29, 2009 00:33

55 deelnemers, en geen pechgevallen voor zover ik me op dit moment kan herinneren (iedereen had zijn luchtfilterhuisdeksel stevig gemonteerd, Cor :biggrin: )

Scheepslading 2, met dank aan Geert Tamminga.

Alvast een voorproef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Normaal is de vesting Bourtange gesloten voor gemotoriseerd verkeer, bestemmingsverkeer uitgezonderd. Toestemming om toch door de vesting heen te rijden kon gelukkig worden geregeld. Reacties vanuit het publiek liepen uiteen van nieuwsgierig tot ronduit venijnig. 'Belachelijk', 'schandalig', 'dat dóe je toch niet' en meer van dat soort aanmoedigingen. Ik heb daar lang rondgelopen maar niet één iemand kunnen betrappen op hinderlijk gedrag, noch van de SCARB, noch van de Kever Cabrio club.

Ach, het was gewoon een bijzondere ervaring, dat pakt niemand de deelnemers aan deze rit meer af 8)

De groep Alfa's zou op een warme zondag als vandaag niet naast alle dagjesmensenauto's op het parkeer terrein van het Boschhuis hebben gepast. Een buurtbewoner stelde zijn grasveld ter beschikking als parkeerplaats en maaide tevoren nog het gras :thumbs:

Dinky Boy
Miniaturista

ma jun 29, 2009 01:08

De eindpresentatie met vragen en antwoorden kan hier worden bekeken.

paulsteeman
Guru
Guru

ma jun 29, 2009 05:04

@ de fotograven en vooral Dink: pracht foto`s!

Op de heenweg 40 km voor Groningen deze foto nog geschoten. weer een mijlpaal voor de 1.8 op gas:

Afbeelding

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 29, 2009 07:45

Ook wij zijn weer thuis, was een mooie route en heel veel gezien, nog ff leuk aan het spelen geweest met de zilver kleurige spider van Jancko.
Het inderdaad zo zonder putten en stoepen kan je dit nog een keer doen.

Heb alleen ook 1 puntje van kritiek. bij de vorige rit werd er enorm gekeken naar punten en komma's en de kleinste dingen, dan denk je bij jezelf goed onthouden voor de volgende rit want we hebben het eerder meegemaakt. Nu zet je de hele zin neer en wordt het antwoord niet goed gerekend omdat je er teveel neergezet hebt.
Daar baalde wij ook van, bijna alle antwoorden ´goed´ maar vervolgens op de 12e plaats belanden omdat je antwoorden (Letterlijke quote)"te volledig" zijn. Erg jammer. Ook klopte de vraagstelling niet met de antwoorden.
Als je vraag wat iets "is" kan je niet als antwoord de naam verwachten (bij de boom).

Maar goed, wel heel erg genoten van de rit, lekker kunnen rijden, leuke wegen en onderweg af en toe kunnen genieten van de omgeving. Door de vesting rijden was errug leuk, voelde me een klein beetje opgelaten in mn 146 ;) maar was gaaf. Trouwens een plusje voor de organisatie, er zat een tankstation met LPG op de route, misschien niet bewust gedaan, maar nu hoefde ik de rit tenminste niet op benzine uit te rijden.

Ook nog een lekker stuk opgereden met een 156 sw, zag ik t goed dat je me niet kwijt kon rijden? ;)
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 29, 2009 07:48

@ de fotograven en vooral Dink: pracht foto`s!

Op de heenweg 40 km voor Groningen deze foto nog geschoten. weer een mijlpaal voor de 1.8 op gas:

Afbeelding

Greetz

Paul
Hehe, dat is toevallig, die van mij ging gisteren 10.000km hoger voorbij.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 29, 2009 08:03

Wij hebben dikke pret gehad, ondanks zwaar slaapgebrek vooraf. We hadden nog zorgvuldiger moeten lezen, dit keer stond er niet in dat uitgebreide antwoorden meer punten waard waren. Daarom hadden we dus helaas ook een aantal vragen "te volledig" ingevuld. Ook bleek dat er in Duitsland meerdere wegen met dezelfde naam waren. Hierdoor hebben wij een afslag eerder genomen en minder windmolens geteld. Soms is een TomTom dus een handicap in plaats van een voordeel. ;) Uiteindelijk hebben we in ieder geval nog de 25 klassementspunten binnengehaald, die zullen misschien nog van pas kunnen komen voor het jaarklassement. Bij de prijsuitreiking was alweer een mooie presentatie met de antwoorden, net als de vorige keer. Hoewel het voorheen prima te volgen was tijdens de uitleg achteraf, vind ik dit zeker een verbetering dat dit gedaan wordt, hopelijk bij volgende puzzelritten een herhaling.

Voor de volgende puzzelrit moeten we maar wat meer slaap pakken, de nachtrit!

ebbr
Guru
Guru

ma jun 29, 2009 09:02

Leuke rit navigeren was goed te doen, al hadden we toch weer weinig tijd voor pauze in ons cabrio relax tempo :wink:

Winnaar: Robbert (Wobbut) en niet te vergeten 'Arjan en Bianca' bedankt voor de gezelligheid in het hotel. Die leuke kleine meid en 'BRUL' hebben genoten van het cabriorondje rond het startpunt, heerlijk 6 jaar en nu al zo alfa fan! :thumbs:

Hier mijn foto's:
Moorenrit

Organisatie bedankt...

René en Ellen[/url]
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

0170Spider
Full Member
Full Member

ma jun 29, 2009 10:48

't was inderdaad weer een mooie rit, mooi landschap met veel groen (handig met dit weer in de Spider).

@Steve artc143: Dank voor de mooie foto's! Quote Jancko op die plek: "Schat, zoek jij de antwoorden maar even, dan ga ik hier even een rondje gummen" - leuk dat er toch ook nog iemand anders dat rondje maakte!

@Dink: hoe krijg je het voor elkaar? Alleen maar foto's vanaf de ongunstige kant van onze Spin :oops: toch maar eens informeren wat dat nou kost, die spoiler weer een beetje laten oplappen...

Wat we erg prettig vonden was dat we eindelijk een keer genoeg tijd hadden om te lunchen EN alle vragen terug te vinden. Zo'n lunchlocatie met een snel menu mag er wat ons betreft altijd worden geregeld.
Hebben zelfs nog even rustig op een bankje bij het eindpunt kunnen zitten (en daardoor helaas weer een stuk van de uitleg gemist).
Wat een beetje jammer was is die vierde plek waar we een abonnement op lijken te hebben (inderdaad te precies geweest met opschrijven bij THOS).

Maar: nieuwe kansen bij de nachtrit!

ebbr
Guru
Guru

ma jun 29, 2009 10:59

@ 0170Spider
Te precies met het opschrijven van THOS EN hier weer te veel opgeschreven 4x dezelfde post (nog een abonnement op 4) :jumping:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Evenementen”