Linda,
welkom hier!
De spider gebasseerd op de oude duetto (dus de klassieke lijnen), moet je vooral controleren op roest:
-Bij de raamstijl links en rechts waar de schroef in gaat
-Bij de dorpels (dit is dubbel plaatwerk dus soms niet te zien)
-Balk 'voor-onder' de kap kijken, bij de accu.
Verder,
- de versnellingsbak (proefrijden vaak hakerig of kraak van en naar de 3.
- ophanging kontje 'speling'
Overige techniek is best betrouwbaar.
Modellen even 'globaal' weergegeven (eigen smaak uiteraard):
- type 1 jaren 60 bijenkontje
- type 2 jaren 70 rechte achterkant
- type 3 jaren 80 (met rubberen spoiler) soms met QV pakket
- type 4 jaren 90-93 achterlichtbalk, met stuurbekrachtiger en injectie
Je hebt ook de '916 Spider' vanaf 1995, heel ander model maar die roesten niet
TIP: Ik heb bij mijn aanschaf van m'n spider 3 2.0 QV, de auto laten doorlichten door mijn eigen alfa romeo garage. Doen als je er zelf geen kijk op hebt!
Gr René