Geweldig deze verhalen!
Ik heb niet zo lang geleden mijn grootste blunder gemaakt: Ik was met mijn 145 vergeten LPG te tanken, of beter gezegd, ik had er geen zin in gehad. De benzinetank zat nog driekwart vol, dus op weg naar huis overgeschakeld naar benzine.
Op een gegeven moment begon de auto in te houden, wilde geen toeren maken. Terugschakelen, even beter, maar 100 meter verderop; PRUTTELPRUTtel….. over en uit.
Gelukkig nog net de auto op een veilige plek kunnen parkeren en maar eens kijken onder de kap; niks te zien. Nogmaals starten, héél even lopen en paf, uit.
Eerst mijn garage gebeld, en de eigenaar wist het zo ook niet; kan echt van alles zijn… Dus de ANWB maar gebeld.
Anderhalf uur later (gelukkig was het heerlijk weer en kwam mijn moeder wat broodjes brengen) met de anwb man op zoek naar de oorzaak, maar ook hij kon het niet vinden. We hebben de 145 naar de garage gesleept waar ik hem met angst in het hart achterliet, ik had alle doemscenario’s al klaar liggen ( zelfs die avond al op internet gezocht naar een nieuwe auto
).
De volgende dag een telefoontje van een lachende garagehouder dat ik hem kon komen halen; hij zou me daar wel even vertellen wat het probleem was. Eenmaal bij de garage bleek dat de monteur een aantal sensoren had doorgemeten, allemaal goed. Uiteindelijk van ellende maar eens 10 liter benzine in de tank gegooid; Starten………… LOPEN…
Oftwel; de benzine was gewoon op
Verlaarde ook meteen waarom de 145 zo moeizaam wilde starten die laatste paar dagen
Wat bleek nou; de vlotter van de benzinetank zat al een tijdje vast, en als je lpg rijdt heb je niet zoveel besef hoe lang je nou precies met een tankje benzine doet, je tankt gewoon twee keer per jaar ofzo...
Schrale troost; de ANWB-monteur heeft het ook over het hoofd gezien