Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Biechtstoel; jouw Alfa blunders, deel ze hier met ons

vr jul 03, 2009 15:54

Ik heb een keer een uur op de anwb gewacht omdat de startmotor (de 75) vast stond en ik geen hamer bij mij had... was ik toch vergeten dat ik wel ander gereedschap mee had waarmee ik kon slaan.

Een andere keer ging mijn raam niet meer dicht van de 33, lui als ik ben gewoon de anwb gebeld, anwb komt lanbgs... jawel raam doet het weer.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jul 03, 2009 16:18

Kop van een 155 willen wisselen die na alles losdraaien maar niet van het onderblok wil komen, bleek ik de 2 m6 boutjes te zijn vergeten die langs de onderkant in de kop zitten.

Een een paar uur aan het meten geweest waarom mn 155 perfect strarte en aansloeg om daarna na een seconde of 20 spontaan weer af te slaan. Auto had op gas gelopen en had de verdamper en de tank uitgebouwd maar de bezineafsluiter niet en bij het uitstappen waarschijnlijk tegen knopje geduwd, daarna gewoon gebruikt als startonderbreker.

75 plaat in de koffer gelast, wist alleen niet dat chassisnummer daar ook staat, dus met lamellenschijfje bij blankmaken chassisnummer weg geslepen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jul 03, 2009 18:34

Ik ondekte bij mijn eerste 164 Super pas na een dikke maand dat er deurvakken in de deurpanelen zaten , echter zijn die voor het blote oog zo niet zichtbaar...(Achteraf erg fijne/veilige opbergplek voor autopapieren e.d , bij een mede 164 liefhebber , hebben ze tot 2 keer toe de auto gestolen en leeggetrokken , maar zijn papieren en al het andere wat hij in de deurbakken had zitten , hadden de boefjes niet gevonden :lol: )

ff een foto ter illustratie.. ;)

Afbeelding

Ik vond het al zo vreemd , want bij de eerste series 164 die ik had gehad , waren het gewoon open deurvakken #-o

Leuk topic... :mrgreen:

Who's NEXT :twisted: :lol:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 03, 2009 18:44

Mijn eerste Giulietta bonkte af en toe wat achterin. Het leek niet echt heel erg, totdat ik op een weg serieus wat hobbels tegenkwam.

Bleek dat de auto voorheen extreem verlaagd was geweest en kortere schokdempers waren geplaatst. Toen ik de auto kocht stond deze weer op normale hoogte, maar hadden ze de (te) korte schokdempers laten zitten.

Andretti Molletti

vr jul 03, 2009 19:59

Ik had ineens allemaal schade op mijn Alfa, niet zo groot maar wel deukjes op totaal willekeurige plekken...
Ik dacht eerst dat het hagelschade was maar ik heb nooit hagel gezien en de auto was hagelnieuw :D

Achteraf bleek het de poes van de buurvrouw te zijn:

http://www.autojunk.nl/clips/view/155640

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jul 03, 2009 20:13

Ooit was ik een jaar of 20 had geen verstand van sudjes en die had ik op dat moment :lol:

Een maand na aanschaf ging ik eens olie pijlen en schrok me rot.

Bijna niks meer te zien op de pijlstok, dus op zoek naar de oliovuldop.

AHA ik zag een plastik dopje wat mij wel wat leek :D
Dus dacht ik daar d**der ik maar een litertje of wat in.
na zo`n anderhalf litertje maar eens even napeilen :shock: niks omhoog gekomen,nog maar een half litertje erbij
en met dat ik dat erin goot zag ik onder de boxer een flinke plas olie liggen, sh*t dacht ik carter lek.

Garage gebeld die kwamen kijken en de sud naar de garage gesleept
En daar kwamen ze er snel achter ..........................

Ik had de olio over de koppelingsplaten heen gewoon op straat gegooid :oops:
daar zat ook zo`n mooi plastic op en leek wel wat op een vukdop

Koppelingsplaten kapot enz kan er nu wel om lachen natuurlijk :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:
nu zijn we gelukkig soms iets wijzer geworden :wink:

grt rogeralfa: :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 03, 2009 21:09

Omdat ik ooit een kapotte kabel had van de achterklep bij mijn 75, heb ik de hele achterbank en de hoedenplank gedemonteerd om van binnenuit bij het slot van de klep te kunnen komen....en het kabeltje bungelde de hele tijd al naast mij :lol:
''Drive tastefully''

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr jul 03, 2009 21:32

Ben nog bezig met mijn blunder :oops:

Rij al bijna een jaar met de 166, er zit alarm op en ik heb er 2 sleutels van.
Alleen waar ze in passen heb ik nog nooit kunnen ontdekken.

Op weg naar de RDW keuring met dezelfde 166 nog een keer de ruitensproeiers testen, blijft dat kr**g doorspuiten.
Ik weer terug en zoeken naar de oorzaak van de storing.
Blijkt het gewoon te horen. :P
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 03, 2009 21:42

Een plastic zak over het open luchtfilter om de motorruimte eens lekker te schrobben. Uitgeschrobd, afgedroogd, starten - en meteen weer afslaan. Het nog steeds niet begrijpen en het nog 5 keer proberen.

Het luchtfilter zag er heel vreemd uit nadien...

Hookie

za jul 04, 2009 10:12

Geweldig deze verhalen!

Ik heb niet zo lang geleden mijn grootste blunder gemaakt: Ik was met mijn 145 vergeten LPG te tanken, of beter gezegd, ik had er geen zin in gehad. De benzinetank zat nog driekwart vol, dus op weg naar huis overgeschakeld naar benzine.

Op een gegeven moment begon de auto in te houden, wilde geen toeren maken. Terugschakelen, even beter, maar 100 meter verderop; PRUTTELPRUTtel….. over en uit. :evil:

Gelukkig nog net de auto op een veilige plek kunnen parkeren en maar eens kijken onder de kap; niks te zien. Nogmaals starten, héél even lopen en paf, uit.

Eerst mijn garage gebeld, en de eigenaar wist het zo ook niet; kan echt van alles zijn… Dus de ANWB maar gebeld.

Anderhalf uur later (gelukkig was het heerlijk weer en kwam mijn moeder wat broodjes brengen) met de anwb man op zoek naar de oorzaak, maar ook hij kon het niet vinden. We hebben de 145 naar de garage gesleept waar ik hem met angst in het hart achterliet, ik had alle doemscenario’s al klaar liggen ( zelfs die avond al op internet gezocht naar een nieuwe auto :roll: ).

De volgende dag een telefoontje van een lachende garagehouder dat ik hem kon komen halen; hij zou me daar wel even vertellen wat het probleem was. Eenmaal bij de garage bleek dat de monteur een aantal sensoren had doorgemeten, allemaal goed. Uiteindelijk van ellende maar eens 10 liter benzine in de tank gegooid; Starten………… LOPEN… =D>

Oftwel; de benzine was gewoon op :jumping: Verlaarde ook meteen waarom de 145 zo moeizaam wilde starten die laatste paar dagen :roll:

Wat bleek nou; de vlotter van de benzinetank zat al een tijdje vast, en als je lpg rijdt heb je niet zoveel besef hoe lang je nou precies met een tankje benzine doet, je tankt gewoon twee keer per jaar ofzo...

Schrale troost; de ANWB-monteur heeft het ook over het hoofd gezien :mrgreen:

Hylke
Moderator
Moderator

za jul 04, 2009 10:23

Ah, zo heb ik ook nog een hele mooie recente:

We hebben een tafel en bank voor onze eethoek laten maken. Moesten we nog even ophalen in Lely(k)stad. Dus, de Q7 en de SW gepakt en op pad gegaan. Ach, die benzinemeters van 33's vliegen alle kanten op, als je niet te wild doet, zit er nog voldoende in om thuis te komen.
Ik was alleen vergeten dat van de A27, de A1 op draaien, via een vrij scherpe bocht gaat. Ik lette meer op of de bank niet er vandoor zou gaan, accelereerde vol uit de A1 op, maar kwam niet verder dan zo'n 300 meter. Alarmlichten aan, vriendinnetje parkeert er achter en ik stap met een beschaamd hoofd uit. "Euh, hij doet het niet meer, haha. Ik wacht even en dan probeer ik het nog wel een keer."
-"Wat is er aan de hand dan?" "Geen idee, de benzinemeter brandde wel af en toe." -"Was het niet handig dan om even te tanken?" *schaamschaam*

Na getankt te hebben (was tenslotte daar om de hoek), konden we weer verder. Later natuurlijk logisch. De brandstofpomp heeft geen benzine aan kunnen zuigen en stuurde dus lucht naar de motor. Op lucht kan de 33 (nog) niet rijden, dus is het over :lol:

Volgende keer tank ik wél op tijd!
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Biechtstoel; jouw Alfa blunders, deel ze hier met on

za jul 04, 2009 13:24

Ik had ineens allemaal schade op mijn Alfa, niet zo groot maar wel deukjes op totaal willekeurige plekken...
Ik dacht eerst dat het hagelschade was maar ik heb nooit hagel gezien en de auto was hagelnieuw :D

Achteraf bleek het de poes van de buurvrouw te zijn:

http://www.autojunk.nl/clips/view/155640
Dré, jouw 75 TS op LPG (mijn ex 75) had als het goed is gaatjes in de hemelbekleding, nu moet ik zeker gaan opbiechten hoe die erin gekomen zijn? (...)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 04, 2009 14:15

In 1997 nadat ik pas mijn alfetta had gerestaureerd kom ik terug van karten in belgie, zet mijn liefje bij de pomp en begin te tanken..........

Komt er zo een snuiter aan...hee mooie alfa heb jij :!:

Maar heb die nog nooit gezien in diesel uitvoering :blue_lol:

Performa
Guru
Guru

za jul 04, 2009 15:54

HAHA zalige wijsneus die snuiter.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

za jul 04, 2009 16:13

Bij mijn eerste auto, een 33, na het peilen de peilstok niet ver genoeg terug geduwd. Lekker op de snelweg gereden: de hele motorkap droop aan de binnenkant van de olie, en die olie droop vervolgens op de net aangelegde oprit van mijn zus en zwager... :oops:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Het Forum Café”