Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Sander z'n 75 Imola, OZ+Oranje organen

do mei 28, 2009 23:02

Stuk beter dan ik had verwacht! Super!
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Sander z'n 75 Imola, OZ+Oranje organen

do mei 28, 2009 23:03

Hmm denk je dat die rood-rood achterlichten goed zullen staan bij mijn type 1 grill?? :roll:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola, OZ+Oranje organen

do mei 28, 2009 23:26

Zal ik ze maandag maar even achterin leggen jur,ik neem mn doppendoosje toch mee,evenals mn andere gereedschap,kunnen we maandag alles meteen monteren op assen ;)
Morgenmiddag mn rechter spiegel nog ff spuiten,dan is dat ook nog monteerbaar voor mandag...
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola, OZ+Oranje organen

vr mei 29, 2009 21:28

Type 1 spiegels vanavond ook gemonteerd 8)

Afbeelding
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola, OZ+Oranje organen

vr jul 03, 2009 21:38

Hey,wat zie ik daar nou zitten???

Afbeelding

Wie het raad mag door voor ehm...geen idee eigenlijk...
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Sander z'n 75 Imola, raadplaatje

vr jul 03, 2009 21:42

Een verdroogd blaadje! :-p

(en een RS stabi)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola, raadplaatje

vr jul 03, 2009 21:57

Goed gezien Sander,inderdaad een verdroogd blaadje wat graag op mn band zit 8)

En doordat je het goed geraden hebt,win je dat ik deze foto plaatst,en de rest van het verhaalje ff plaats :P

Afbeelding

Maandagavond samen met jur de 75 omhoog gegooid,de wou stabi gedemonteerd,en al bij demontage van het eerste moertje bij een van de botjes was het zonder kracht te zetten knak,tapeindje afgebroken.

Toen maar de slijptol gepakt,en blind het hele stuk waar het botje op gaat eraf geslepen zonder eerste te meten...

Domdomdom,want waar het bot je op gaat,was in mijn gedachte M12,dat was het dus niet.
De hele garage doorgelopen,totdat jur in een geintje kwam aanlopen zo van,kijk,een bougie past erin.

Dus: alle porselein uit een bougie gehakt,het inwendige opgeboord tot 8,5mm,vervolgens een daareindje M8 erin gelast,het geheel netjes vlak afgeslepen,en toen het vernieuwde deeltje op de draagarm gelast.
Een gigantische klus,maar de RSR stabi zit nu wel onder mn auto,en wat geeft dat wederom een wegliggingsverbetering,ze gaat nu veel strakker door de bochten 8)

Jur,bedankt voor je geweldige technische tip maandag,zonder dat was ik nu nog opzoek geweest ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Sander z'n 75 Imola, raadplaatje

vr jul 03, 2009 22:06

Toen maar de slijptol gepakt,en blind het hele stuk waar het botje op gaat eraf geslepen zonder eerste te meten...

Dus: alle porselein uit een bougie gehakt,het inwendige opgeboord tot 8,5mm,vervolgens een daareindje M8 erin gelast,het geheel netjes vlak afgeslepen,en toen het vernieuwde deeltje op de draagarm gelast.
:? En hoe zit dat dan vastgelast aan de draagarm? enkel rondom 'de bougie'? Ben benieuwd hoe lang dat houdt dan.....
Of heb je meer gedaan?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Sander z'n 75 Imola, raadplaatje

vr jul 03, 2009 23:01

zo...hele stukkie maar eens van pagina 1 doorgelezen...Je bent (al een tijdje) lekker bezig zeg!!
Heule gave 75 (en slechts op enkele puntjes ook wat smaakgevoelig) :wink:

Wil 'm binnenkort wel een keer live bewonderen!! Zet ik mijn 75 er naast...kan 'ie misschien nog wat leren. :lol:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola, raadplaatje

za aug 22, 2009 22:57

Eerst nog ff een oude koe...
De nacht vor de nachtrit was ik met de 75 naar egmond geweest,en om 12 uur 's nachts dacht ikj ff binnendoor naar de mcdonalds te rijden voor een drankje.
Toen ik achter de boekelemeer reed(in een gloednieuw gedeelte,wat in de tomtom nog niet bestaat) moest ik ff stevig remmen omdat ik anders een afslag voorbij ging.
Op dat moment trapte ik pardoes mn pedaal naar de bodem,en was mn remdruk geheel verdwenen.
Mn 75 met de handrem het industrieterein op gestuurd,en gekeken wat er loos was.
Ik ontdekte al snel dat mn remslang links voor gescheurd was,dus de ANWB maar gebeld,ik vond met enkel de handrem doorrijden naar de andere kant van alkmaar niet verstandig.
Na bijna een uur wachten,nog geen ANWB,wél politie :shock:
Op het moment dat die de bocht om kwamen belde de ANWBer mij voor de 2e keer,om te proberen mij te kunnen vinden.
De uiterst vriendelijke politiedames hebben hem telefonisch de goede kant op gestuurd,en zijn hem zelfs een stuk tegemoed gereden om te zorgen dat het goed zou komen.
Om 1 uur 's nachts was de ANWB bij me,en heb hem toen uitgelegd wat ik zelf al ontdekt had.
Gelukkig had ik mn goodrich remslangen achterin de kofferbak liggen,ik had alleen geen knap gereedschap,geen stevige krik,en geen remvloeistof bij.
Gelukkig had hij dat wel,en samen hebben we de remslang zitten wisselen.
Na iets meer als een half uurtje was de klus geslaagd,en kon ik mn weg naar huis vervolgen.
De volgende dag wel mn remvloeitstof nog maar even bijgevuld,stond echt op het minimum(de ANWB had ook niet zoveel vloeistof meer...)
Hierbij wil ik dus nogmaals de man van de ANWB bedanken(weet niet offie hier komt).
We zijn nu alweer een beste tijd verder en inmiddels ben ik weer eens wat gaan doen aan(of eigenlijk voor) mn 75.
Ondanks de drukte rond het krijgen van de sleutel van je eerste eigen huisje,het schilderen etc. en dan ook nog eens verhuizen,ben ik vandaag weer eens een eindje wezen rijden.
Ik had met dank aan mn vader een verlengde en verhoogde ster sprinter tot mn beschikking voor verhuizing,en daarmee ben ik vandaag "even" naar yuri gereden.
Bij yuri lag namelijk voor mij een mooie 5gaats achteras,en ee complete TS versnellingsbak(met sper 8) )
Inmiddels staan die bij mn eigen huisje in de berging,en ga ik binnenkort samen met een ander clublid een keertje het diff open trekken om het sper na te kijken,en evt opnieuw af te stellen.
Ook zal ik dan meteen eens kijken hoe de koppeling is,en als het nodig is die ook maar vervangen.
Tegen die tijd zal ik mn 17" OZ superturismo's ook wel (wit)gespoten hebben,en voorzien hebben van vers rubber.
Dan tussendoor ook nog ff 1 remklauw van mn brembosetje ff rood spuiten,en dan kan ik aan de grote wisseltruc beginnen waarbij ik van 4- naar 5-gaats ga,en dan zal ik ook meteen de 2 resterende rubberen remslangen vervangen...

Zal kijken of ik dr morgen aan denk ik mn digicam mee te nemen,dan zal ik wat foto's maken van mn nieuwe spulletje...
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Sander z'n 75 Imola, 5-gaats versperring

za aug 22, 2009 23:19

Top verhaal van ANWB man.
Dat ie zoveel moeite doet om je te vinden dat heb ik weleens anders meegemaakt.

Hulde !

Leuk dat je ondanks al je huis perikelen toch nog tijd en zin hebt om aan je Alfa te denken.

Ga je nog naar het SS volgend weekend?

gr Jan

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3653
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Sander z'n 75 Imola, 5-gaats versperring

zo aug 23, 2009 12:13

ANWB'er kan je een bedankje sturen door naar de centrale te bellen en het daar door te geven , samen met de tijd en locatie kunnen ze dan precies zien wie je geholpen heeft..

Het zijn in mijn ogen echt helden de jongens en meisjes v/d ANWB =D>
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
elogiov6
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Sander z'n 75 Imola, 5-gaats versperring

zo aug 23, 2009 16:22

ANWB'er kan je een bedankje sturen door naar de centrale te bellen en het daar door te geven , samen met de tijd en locatie kunnen ze dan precies zien wie je geholpen heeft..

Het zijn in mijn ogen echt helden de jongens en meisjes v/d ANWB =D>
Ben ik het helemaal mee eens. Had zelf de laatste keer een liefhebber van alfa's (had met gtv geraced op zandvoort) De man bleef maar vloeken onder de motorkap over de onlogische indeling onder de kap maar hij heeft er echt alles aan gedaan om mij weer op weg te helpen..........
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Sander z'n 75 Imola, 5-gaats versperring

di aug 25, 2009 00:35

Ah de 75 wordt weer verder gemodificeerd! Was alweer een tijdje geleden toch?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola, 5-gaats versperring

do aug 27, 2009 20:59

Tsja,ben natuurlijk redelijk druk geweest met verhuizen he jur(alsof je dat niet wist :P )
En nu alleen nog ff thuis internet krijgen,dan ik kan ik het weer een beetje up to date gaan houden hier :lol:

En over de upgrades,tsja,had sinds de aankoop van mn wielen eigenlijk niet echt zin om wat te doen :oops:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Terug naar “Projecten”