Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 11:07

Was de bedoeling dat ik er zou zijn met de GTV6.Maar onse dochter van 6 weken werdt ziek.En dat gaat toch voor.
Volgende keer ben ik er bij.Tot zondag dan maar tijdens de registerdag.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 11:58

De quadrupelpostjes even verwijderd 8)


@0170Spider: de 'spoiler' doet zijn naam alle eer aan? ;) Ik kijk daar gewoon doorheen hoor, mijn rij-ijzer heeft ook genoeg plekjes.

@156FM: de grootste moeilijkheid in de nachtrit is de vermoeidheid. Zaken die je normaal gesproken meteen door zou hebben zie je tegen 03:00 uur 's nachts makkelijk over het hoofd. Foutrijden kan altijd gebeuren, maar in het donker en met de nodige steeds zwaarder wordende kilometers achter de kiezen kan het lastig zijn de juiste route terug te vinden. Desondanks is er een specifieke groep nachtrit-verslaafden die deze uitdaging elk jaar opnieuw aangaat.

@EBBR:

Afbeelding

Leuke foto! Iedereen op zoek... op de verkeerde plek :biggrin:

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 12:15

dit is toch de plek waar die woeste herder ons bijna over het hek aanvloog? :roll: :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 12:18

Ja, die zal gisteren wel een vermoeiende dag hebben gehad als hij in ZIJN tuin liep :P

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 13:20

Dinky-Hans,

Ja hou wel van dat soort actiefoto's, de winnaar in het 'blauwe shirt' staat hier ook gewoon naar beneden in die sleuf te kijken. Antwoord kwam bij het volgende dijkgat. Erg leuk gevonden ](*,)


Is er nog een mogelijkheid om ergens te zien wat voor een plaats je voor deze rit bemachtigd hebt? Heb net als vele anderen veel goed alleen soms te luxe geweest in de antwoorden. Leer je weer van...

Gr René

Moorenrit
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 14:11

Of je bij de eerste tien behoort kan je straks (= als het klassement is bijgewerkt) afleiden uit het aantal punten dat je hebt gescoord. 125 punten voor de nummer één en voor elke volgende plaats steeds 10 punten minder. Vanaf plaats 11 en verder iedereen (mits formulier op eindpunt ingeleverd) elk 25 punten.

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 14:25

@Dink bedankt voor het weghalen van het bewijs van mijn ongeduld (of van de traagheid van mijn pc)... had inderdaad een keer of 4 op ok geklikt en verbaasde me dat er niets gebeurde...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 20:15

Het klassement is al weer bijgewerkt :D

Gebruikersavatar
Peter75
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: wo mei 04, 2005 12:20
Locatie: emmeloord

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 20:52

Was een leuke rit. Vroeg gestart want we moesten 's avonds ook weer op een BBQ zijn. druk druk druk
Maar super weer. Auto alleen vlak bij de finish gruwelijk hard aan de grond (buiten de route). Gelukkig niks stuk.
Nu, giulia veloce
Gehad A12 ladderwagen
Gehad 159 1.7 turbo
Gehad Brera 1.7 turbo
Gehad 147 2.0ts
Gehad 75 3.0 v6
Gehad 33 1.4

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jun 29, 2009 21:20

Afbeelding

Erg vroeg ja, de eerste die Oudeschans binnenviel :wink:

156FM

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

za jul 04, 2009 23:56

Buiten de zaal een hoop geemmer over de puzzelantwoorden en nu al weer.
Zou zeggen, kappen met die onzinvragen en rij net als die keverclub (156 club doet dit ook) naar diverse verzamelpunten, restaurantjes, bezienswaardigheden enz. in een lange rij alfa's
Krijg ik veel meer "alfa-gevoel" bij dan dat gestres van om je heen kijken, wat doet die, waarom keert die de alfa, denken om de tijd enz.

Wobut, excuses aanvaard hoor geen punt van maken.
Bij dat viaduct ging mijn zoon met vriendin nml. weer terug om alles na te checken, duurde 20 minuten voor ze weer bij ons waren.
Denk dat ze beidde nooit weer mee gaan, moest hen al overhalen weer eens mee te gaan.
En al eerder gezegt het is niet meer ontspannen zo, dat gestress en zelfs gevloek onderweg.

Maar goed we doen elke keer nog weer mee :?
156FM

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

zo jul 05, 2009 01:05

Buiten de zaal een hoop geemmer over de puzzelantwoorden en nu al weer.
Zou zeggen, kappen met die onzinvragen en rij net als die keverclub (156 club doet dit ook) naar diverse verzamelpunten, restaurantjes, bezienswaardigheden enz. in een lange rij alfa's
Krijg ik veel meer "alfa-gevoel" bij dan dat gestres van om je heen kijken, wat doet die, waarom keert die de alfa, denken om de tijd enz.

Wobut, excuses aanvaard hoor geen punt van maken.
Bij dat viaduct ging mijn zoon met vriendin nml. weer terug om alles na te checken, duurde 20 minuten voor ze weer bij ons waren.
Denk dat ze beidde nooit weer mee gaan, moest hen al overhalen weer eens mee te gaan.
En al eerder gezegt het is niet meer ontspannen zo, dat gestress en zelfs gevloek onderweg.

Maar goed we doen elke keer nog weer mee :?
156FM
Je hoeft de vragen niet te beantwoorden, er zijn genoeg mensen die alleen voor het rijden mee doen en niet voor de competitie. Ik denk dat je die twee apart moet zien.

Zelf rij ik ook bij andere clubs zogenaamde tourritten, maar die vind ik toch minder leuk. Het voordeel van de manier waarop de ritten opgebouwd zijn bij de Scarb, is dat je voor de route niet of nauwelijks hoeft te puzzelen, maar die gewoon kan rijden.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

zo jul 05, 2009 10:07


Je hoeft de vragen niet te beantwoorden, er zijn genoeg mensen die alleen voor het rijden mee doen en niet voor de competitie. Ik denk dat je die twee apart moet zien.

Zelf rij ik ook bij andere clubs zogenaamde tourritten, maar die vind ik toch minder leuk. Het voordeel van de manier waarop de ritten opgebouwd zijn bij de Scarb, is dat je voor de route niet of nauwelijks hoeft te puzzelen, maar die gewoon kan rijden.
Bij deze en een aantal andere ritten is de route relatief eenvoudig. De branato, de nachtrit en de "moeilijke rit" of "verrassingsrit" zijn traditioneel ook puzzelen om de route te vinden. Zoals Rob al zegt, deze ritten zitten meerdere elementen in zodat iedere alfa-rijder er het hare/zijne uit kan halen. De puzzelaars zullen altijd wel discussieren over de vragen en de mensen die niet zo bedreven zijn in het vinden van de route zal je daar ook wel over blijven horen. Wat volgens mij een rit geschikt maakt is als (bijna) iedereen het eindpunt toch nog weet te vinden en alleen de beste puzzelaars bijna foutloos het antwoordenvelletje in leveren. Uiteraard hoort daar een leuke en uitdagende route bij zodat je veel plezier van het rijden in je alfa en de omgeving waar je dat in doet kunt hebben.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 09:31

Buiten de zaal een hoop geemmer over de puzzelantwoorden en nu al weer.
Zou zeggen, kappen met die onzinvragen en rij net als die keverclub (156 club doet dit ook) naar diverse verzamelpunten, restaurantjes, bezienswaardigheden enz. in een lange rij alfa's
Krijg ik veel meer "alfa-gevoel" bij dan dat gestres van om je heen kijken, wat doet die, waarom keert die de alfa, denken om de tijd enz.

Wobut, excuses aanvaard hoor geen punt van maken.
Bij dat viaduct ging mijn zoon met vriendin nml. weer terug om alles na te checken, duurde 20 minuten voor ze weer bij ons waren.
Denk dat ze beidde nooit weer mee gaan, moest hen al overhalen weer eens mee te gaan.
En al eerder gezegt het is niet meer ontspannen zo, dat gestress en zelfs gevloek onderweg.

Maar goed we doen elke keer nog weer mee :?
156FM
Waarom dat gestress en gevloek? Dat doe je zelf hoor. Ik denk dat je een beetje het punt mist hier. Je hoeft geen anwoordenlijst in te vullen en in te leveren. Je kunt ook gewoon lekker de route rijden. En genieten van alles wat je onderweg tegen komt...

Dus stressen en vloeken, tja dan heb je zelf eigenlijk al wel het wedstrijd element erin laten sluipen en wil je het blijkbaar ook zo goed mogelijk doen om te winnen of in ieder geval hoog te eindigen....

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 10:10

Qua navigatie was de rit niet moeilijk. Er zijn ritten die op dat gebied juist wel lastig zijn zoals hierboven al genoemd wordt, waarbij het route vinden tot 'het spelelement' hoort. De moeilijke rit spreekt voor zich, andere ritten worden in de aankondigingstekst al geclassificeerd min of meer.

TIP aan EC
Je kunt overwegen bijv. cijfers of sterren oid toe te kennen aan ritten bijv;

Navigatie: ****
Puzzelen: **
Ofwel moeilijk op navigatie vlak, makkelijke vragen

Navigatie: *
Puzzelen: ****
Andersom makkelijk te navigeren, maar moeilijke vragen.

Heb je voordat je d'r aan begint enig idee al blijft het persoonlijk. Heb dit al eens aangegeven bij een EC member, wie weet :wink:


Verder zorgen dat je mensen leert kennen (lotgenoot beginners net als ik), en als beginneling aan kan klampen ofwel achterna kan rijden...lekker toeren. Dit ging bij mij op de BRANATO rit ook finaal mis trouwens en hebben afgebroken, stuf happens...kwam de bordjesafhaler achterop :oops: , maar zijn bij de Moorenrit weer 10e \:D/
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Evenementen”