Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 11:03

Ook wij hebben weer van de rit genoten. Wat betreft de vragen.. Ik neem mij altijd voor om niet te actief naar antwoorden te zoeken, maar word tijdens de rit altijd toch weer entousiast..... Toch is het jammer als de organisatie goede antwoorden foutrekent omdat ze te compleet zijn? (denk aan wat je voor € 7,90 kon kopen, dat waren inderdaad 2 potjes honing, maar het kon ook een combinatie zijn van de eieren, bessen etc, daarmee kwam je ook op dat bedrag uit |(en ze lagen naast de hioning..., dat antwoord was voor de puntenteliing helaas fout???))

Ik zou zelf een opzet met fotovragen (om de snelhied op snelle stukken iets te beperken) en behendigheidsproeven (balletje op de motorkap, inparkeren, net voor een draadje stoppen etc) het leukste vinden. Zo komt het niet neer op wie de snelste internetverbinding of grootste bibliotheek aan boord heeft.....
Verder niets aan complimenten voor de mensen die zo veel tijd steken in het uitzetten van de ritten, deze rit specifiek was heel goed in de aangegeven tijd te rijden!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 11:44

Vond die potten honig juist leuk en goed bedacht: Voor de meest 'voor de handliggende' en 'logische' oplossing gaan.
Wij hebben ook met het eerste kleine grut zitten tellen uit het kraampje, maar zagen direct daarna de potten aanbieding, 2x zo'n pot kon niet anders dan de bedoeling van de organisatie zijn bedachten we ons meteen.
Helaas reed de winnaar achter ons, die anders wellicht was doorgereden. It's all in the game...ook opletten dus wat anderen doen.

En als je goed naar het 'neerlandicus aspect' van de vraagstukken/vraagstelling kijkt. Hebben ze achteraf gelijk als je bij (De Handen) de hele meuk en bijzinnen opschrijft. Helaas gingen wij daar ook fout ondanks ik een lerares nederlands naast me heb zitten :P ...terecht achteraf. Leermoment :wink:

Kortom stukje algemene kennis en gebruik van logica is nodig om bij de top te behoren. Beetje mazzel en soms gokken wat de organisatie bedoeld, hoe strikt men is, hoort er ook bij.


Portie oude klaverblaadjes achterin meenemen als je geen internettelefoon (wij ook niet) hebt en gaan :thumbs:
Er moet voor de echte puzzelaars een uitdaging in zitten. Wij beginnelingen wat na te streven hebben...
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 12:00

Vond die potten honig juist leuk en goed bedacht: Voor de meest 'voor de handliggende' en 'logische' oplossing gaan.

En als je goed naar het 'neerlandicus aspect' van de vraagstukken/vraagstelling kijkt. Hebben ze achteraf gelijk als je bij (De Handen) de hele meuk en bijzinnen opschrijft. Helaas gingen wij daar ook fout ondanks ik een lerares nederlands naast me heb zitten :P ...terecht achteraf. Leermoment :wink: ...
Dat zagen wij dus juist als een instinker, er was nl naast de voor de hand liggende potjes honing nog de combinatie van de eieren etc mogelijk (was alleen even rekenen), alleen de hioning was dus een incompleet antwoord. Dat vind ik persoonlijk een beetje het jammere ervan, je kan van de organisatie ook niet verwachten dat ze alles goed hebben maar ons antwoord was beter :).

Wat betreft de bijzinnen, je bedoelt dus te zeggen dat het hele verhaal opgeschreven moest worden? Dat hebben wij juist gedaan maar dat scheen fout te zijn.

Daarom mijn motto: behendigheid en leuke, grappige opdrachten naast fotovragen :) (Maar ik blijf de ritten ook in de huidige opzet rijden hoor, het is nog veel te leuk om te laten schieten).
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 12:18

Sergio,

Je bent kritisch en gedreven da's al een goede vereiste volgens mij...
Maar je leest ook mijn verhaal niet goed :wink: of was ik niet duidelijk.

Juist geen bijzinnen opschrijven, als de 'vraagstelling' daar niet om vraagt. Door goed de vraag te lezen kun je achterhalen wat en hoeveel je moet antwoorden.
Bovendien heeft men punten afgetrokken bij te lange antwoorden, niet geheel foutgeteld hoor!

Als je lang en moeilijk moet rekenen om aan het bedrag moet komen, en paar meter verder heel simpel aan dat bedrag kan komen...is het voor mij niet moeilijk om te bepalen wat er bedoeld zou worden. Dat bedoel ik met gebruik 'logica' en gevoel. Snap je...

Tot zo ver heb ik het spelletje al wel een beetje door, gewoon ritten rijden en tegen instinkers aan lopen..leren. Die EC in de club bestaat al dik 30 jaar, die weten echt wel wat er geregeld moet worden in zo'n rit. Ga d'r maar aanstaan.
Rijden is toch gewoon harstikke leuk. Volgende keer beter hahaha :wink:

ps. heb me ook rot gelachen om dat extra rondje ergens in de rit. De gezichten van de mensen die dat rondje nog moesten...waarom rijdt iedereen hier rechtdoor :jumping:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 12:38

Ebbr, eh, dan heb ik jou daar inderdaad verkeerd in begrepen en ik geloof zo dat ik daar te veel heb opgeschreven. Wat betref de € 7.90 blijf ik protesteren :) Oh nee,m de organisatie heeft altijd gelijk :) (niet rot bedoeld hoor)

Maar genoeg over de details, wij hebben een superleuke rit gehad, ik stond er versteld van hoe mooi die streek is (ik was er nooit geweest en had waarschijnlijk een vooroordeel). Wij hadden een hotel geboekt en zijn de dag vooraf met de hond naar de waddenzee gewesst en hebben een wandeling gemaakt, heerlijk! Ook hebben we ditmaal bij de rit een goede lunchstop in kunnen bouwen, daaar doen wij het voor!

Tot ziens bij de nachtrit!


Serge
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Alfafreak
Junior Member
Junior Member
Berichten: 99
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:38

Re: RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

ma jul 06, 2009 12:43

Daarom mijn motto: behendigheid en leuke, grappige opdrachten naast fotovragen :) (Maar ik blijf de ritten ook in de huidige opzet rijden hoor, het is nog veel te leuk om te laten schieten).
Als een van de rit uitzetters proberen wij er een gevarieerde rit van te maken, de een vindt doe opdrachten wel leuk, de ander weer niet. Bij slecht weer kan bijvoorbeeld een doe opdracht letterlijk en figuurlijk in het water vallen..
Betreffende de honingpot vraag, op moment van uitzetten waren er geen eieren, bloemen etc te koop, in de regel worden vragen alleen gesteld/gemaakt op basis van 'vaste' gegevens. Om te voorkomen dat wat vandaag te koop aangeboden wordt.. een week later niet meer te vinden is omdat de kippen van de leg zijn o.i.d.

De op- en aanmerkingen in dit topic en van de ingeleverde antwoord formulieren worden dan ook meegenomen voor een volgende rit, een voorbeeld hiervan is de nabespreking van de antwoorden met een projector scherm, een tussenpunt waar wat gegeten kan worden. Echter het kan voorkomen dat dit uit organisatorische redenen dit niet altijd lukt.

156FM

RE: SCARB 28 juni: Mooren rit

do jul 09, 2009 18:10

O nee geen doe opdrachten, bandje rollen, door een buis kruipen, dan kunnen we beter naar die "andere grote club", die zet de alfa op een parkeerterrein en gaat de hele dag in een pretpark rond lopen.
Denk wat meer variatie, zijn nu eigenlijk allemaal puzzelritten bolletje pijltje en soms een omschrijving.
Moeilijkheid blijft natuurlijk dat zuiderlingen altijd klagen als ze naar het hoge noorden moeten, is de finisch wel zuiderlijk van de rit? (eindpunt Limburgrit, Drielandenpunt, was nou niet erg noord vriendelijk, maakte ons overigens niets uit , 3 uur rijden)
Een keer een leuke rij alfa's, hier en daar in een leuk dorp een algemene stop, krijg je ook meer onderling contact?

Kom wel even kijken bij Lukas maar gaan de nachtrit niet rijden.
Wordt 1 groot vloekfestijn denk ik. :twisted:
156FM

Oja de opmerking, tijdens de prijsuitreiking, of zouden wij te hard hebben gereden was niet voor ons bedoeld maar denk voor degenen die voor ons reden :wink:
Wij moesten door een kudde.... tamme honden die midden op de openbare weg stonden en zodoende dat wij stapvoets reden, met de klaxons aan :twisted:
Ongeveer 1 km. verder bij die bewuste bocht waar de windmolens te tellen waren kwam een gescoutoriseerde duitser ons even vertellen dat er veel te hard bij hen voor huis werd gereden, kan best maar dat waren wij dus niet.
Duitsers hebben nog steeds een hoge dunk van hen zelf tenopzichte van "buitenlanders".
Overigens liep het met een grapje af, anders had ie een knal voor zijn lege hersens gekregen :twisted: (man stonk naar drank nml.:oops: )

Terug naar “Evenementen”