Nog een ander verhaaltje dat mij te binnen schoot.
Mijn eerste auto was een 33, een 1.5 Ti, met zo'n mooi checkpaneel in de middenconsole. Met Kerstmis zag het er altijd sfeervol uit met al die (rode) lampjes, maar de rest van het jaar was het toch behoorlijk storend. Dus wat doet een echte Alfist, die trekt de stekkers achter op het checkpaneel er uit en voila, geen kerstboom meer!
Ik had de auto daarna een paar dagen niet nodig maar moest uiteindelijk 's avonds met de 33 op pad. Na zo'n 500 meter begon een auto driftig achter mij te claxonneren en seinen waarna ik stopte. De dame in de auto achter mij vertelde dat ik aan de achterkant van de auto geen verlichting had, behalve de remlichten.
Ik ben maar voorzichtig naar huis terug gereden en heb de Wegenwacht gebeld (ik was vergeten dat ik de stekkers van het checkpaneel los had gehaald). Na toch wel lang speurwerk van de Wegenwachter vroeg hij of ik de laatste tijd nog iets bijzonders had gedaan met de auto en of ik er aan geklust had..... Toen ging er bij mij een lampje branden
en herinnerde ik mij de stekkers van het checkpaneel. Met schaamrood op de kaken heb ik dit moeten vertellen, daarna was het probleem snel opgelost.
Toch een rare constructie met dat checkpaneel en het is nog een paar jaartjes Kerstmis in mijn 1.5 Ti geweest.