KRIS GT
Member
Member

Voor de Belgen ! Enquete Club Quadrifoglio Belgio

do jul 09, 2009 20:49

Beste SCARB-vrienden,

Aangezien ik ook lid ben van de Belgische Alfa-club Quadrifoglio (niet meer en niet minder) en aangezien er gevraagd is zoveel mogelijk Belgische leden in te lichten over hun enquete, doe ik als plichtsbewuste patriot mijn werk om jullie hierover te informeren. Ik zal de tekst kopiëren zoals ik haar heb ontvangen + mijn commentaar erop. Ik kijk uit naar jullie reakties.

Beste Alfa vrienden,
Betreft :Herinnering
Mocht u al gereageerd hebben op onze uitnodiging de Alfa enquete in te vullen, dan kunt u deze mail als niet geschreven beschouwen.

Mocht het echter even aan uw aandacht zijn ontsnapt zouden wij uw medewerking willen vragen het als nog te doen.
De Belgische Alfa club staat aan de vooravond van belangrijke veranderingen en verbeteringen. U heeft nu uw kans om uw mening te laten horen.
Wij zullen er alles aan doen om het ALLE leden en ex.leden naar hun zin te maken om te komen tot een gezellige , enthousiaste maar vooral professionele club.

Ook uw stem hoort daar bij te zijn anders maken we dezelfde fout als het huidige bestuur.

Alle inzenders zullen van de resultaten op de hoogte worden gebracht.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Namens de werkgroep " Nieuwe Alfa Club", praatcafé Mechelen

Frank Rameckers
UNQUOTE

De enquete :

ENQUETE ALFA CLUB LEDEN
Wij vragen u 5 minuten van uw tijd om ons te helpen met het vinden van een oplossing tot het vernieuwen van onze club. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn deze enquête in te vullen door met een X in het betreffende vakje aan te geven wat uw antwoord is op de vragen. Waar mogelijk kunt u ook uw commentaar geven. U kunt uw formulier terugzenden per post: Eekhoornstraat 21, 3070 Kortenberg of per e-mail: f.rameckers@belgacom.net .

Gelieve terug zenden vóór 15 juli 2009
Heeft u vragen stuur een e-mail of bel met de woordvoerder van het praatcafé “ regio Mechelen” , Frank Rameckers: 02 76 33 197

1 Bent u tevreden met hoe de club op dit moment functioneert ?

JA NEE
2 Als u niet tevreden bent , ligt dat dan aan het bestuur of de leden?
Bestuur Leden
3 In het verleden werden er ongeveer 7 Rally,s georganiseerd. Nu is dat terug gebracht naar ongeveer 4. Wat is volgens u nodig, m.a.w. 4 of meer?
4 Meer
4 Vaak horen we leden klagen dat de lunches te lang duren , bent u het daar mee eens of oneens?
JA NEE
5 De Nederlandse Alfa club, organiseert rally,s met een zeer grote opkomst maar voorziet niet in lunches. Zouden wij dat ook moeten doen?
JA NEE
6 Zou u een actieve rol willen bekleden in een vernieuwde Club?
JA * NEE
7 Indien JA, zouden die activiteiten kunnen bestaan als bijvoorbeeld bestuurslid of het organiseren van een rally ? Bestuur Rally
8 Komt u regelmatig naar het maandelijkse “praatcafé” in uw regio ? JA NEE
9 Het bestuur zou naast de actieve leden ook ALLE leden moeten uitnodigen op hun jaarlijkse ledenvergadering? JA NEE
10 Moeten er aparte activiteiten zijn voor Klassieke en Moderne Alfa’s ? JA NEE
11 Zou dat kunnen door één activiteit met twee competities en dus “kampioenschappen” ?
JA NEE
12 Moet er een kampioenschap komen voor de navigateurs/trices?

JA NEE
13 Wat vindt u van de kwaliteit van onze club WEB site?
GOED SLECHT
14 Wat vindt u van ons clubblad “Il Biscione” ?
GOED SLECHT
15 Dit is een open vraag (maar wel de belangrijkste) waar wij u vragen aan te geven wat het bestuur en de leden moeten doen om voor u de club, actief en aantrekkelijk te houden. Beschrijf met een paar woorden wat voor u een succesvolle club moet zijn *:

*Als u wilt geef dan naam/e-mail/telefoon op zodat we u om toelichting kunnen vragen.
16

Wij hebben aangekondigd om drie pistes te bekijken die een succesvolle Belgische Alfa club kunnen verzekeren.

Geef uw voorkeur aan met een cijfer van 1 -3 , waarbij 1 staat voor de ultieme oplossing, gevolgd door de 2e en als laatste zou oplossing 3 ons kunnen redden:

• Het bestuur treedt af (reeds toegezegd door Mario Clarizia en Jean-Pierre Magalhaes) en er komt een nieuw, “jong” en democratisch bestuur .

• We starten opnieuw met een NIEUWE Alfa club .

• Andere optie

* Indien JA geantwoord, graag uw naam, telefoonnummer en e-mail adres opgeven zodat wij u kunnen contacteren.

Naam: Tel. E-mail:

Bedankt voor de tijd bij het invullen van uw ervaringen en aanbevelingen. Wij zullen de uitkomst bespreken met het bestuur. ALLE inzenders(leden en ex.leden) van de enquête zullen van de resultaten op de hoogte worden gebracht. Om u snel op de hoogte te kunnen stellen en om de kosten van deze “actiegroep” zo laag mogelijk te houden zouden wij het op prijs stellen uw e-mail adres te ontvangen. Hoe sneller we uw antwoorden krijgen hoe sneller er een verandering gaat plaatsvinden binnen de club in welke vorm dan ook.

Omdat we niet 100% zeker zijn of we alle leden en ex.leden hebben kunnen bereiken vragen wij uw medewerking. U heeft ongetwijfeld vrienden gemaakt binnen de club. Stuur voor de zekerheid deze enquête (e-mail of brief) aan hen door. Zo helpt u om een zo breed mogelijk draagvlak te krijgen voor de noodzakelijke veranderingen.

Onze doelstelling is om een vernieuwde of nieuwe club klaar te hebben in het jaar dat Alfa Romeo zijn 100e verjaardag viert.

UNQUOTE

Mijn reaktie op dit schrijven (in eer en geweten) :

Geachte,

Ikzelf ben ook lid van SCARB in Nederland en daar hoor ik regelmatig van Belgische leden dat de club quodrifoglio vrij elitair is en dit houdt bij vele alfaliefhebbers de boot af om lid te worden of te blijven. Uiteindelijk moeten jullie ook opboksen tegen een Nederlandse club die meer dan 4000 leden telt en die perfect georganiseerd is, waar de meeste activiteiten weinig of geen geld kosten en die een tijdschrift uitbrengen (klaverblaadje) dat van topkwaliteit is waartegenover jullie clubblaadje “il biscione” werkelijk bleek uitslaat.

Ik heb nu reeds 1 x jullie clubblad ontvangen, maar ik vond het geen hoogvlieger. Veel te weinig artikels en de Nederlandse taal wordt (met alle respect) niet vlot gebruikt. Ik merk dat het is geschreven door een Franstalige persoon en dit geeft een verkrampte indruk en leest niet gemakkelijk. Dat het in 2 talen wordt geschreven is ook vervelend. Dan lees ik de artikels nog liever uitsluitend in het Frans.
Een vergelijking tussen de 2 websites spreekt ook boekdelen (aantal berichten op de verschillende forums enz.).

Uiteindelijk krijg ik weinig informatie van de club quadrifoglio. Ik ben lid sinds november of december vorig jaar, heb al 2 x lidgeld betaald, maar daarvoor heb ik nog niet veel in de plaats gekregen (1 lidkaart, & 1 sticker en 1 mager clubblad). Het clubblad heb ik zelfs speciaal moeten aanvragen want ik had een vermoeden dat jullie mij vergeten waren. Ik merk ook dat de meetings die me ondertussen zijn aangeboden (2) steeds betalend waren.
Ik weet niet hoeveel leden jullie hebben, maar ik vrees indien jullie het ledental willen opvoeren of behouden er een juiste dynamiek en aanpak zal nodig zijn.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens jullie alle succes toe.

Deze enquete is al een goede start en uiteindelijk hebben jullie meer dan 5 minuten van mijn tijd gekregen.

Tracht me te overtuigen van jullie meerwaarde !

Met vriendelijke groeten,

Kris Vandierendonck
Alfist in hart en nieren en eigenaar van 2 alfa’s (GT en Spider)

UNQUOTE
8)
ALFA SPIDER 2000 VELOCE (model 1980)
ABARTH 595C TURISMO BICOLORE (model 2016)
ALFA GT 1.8 TS (model 2007)
voorheen :
ALFA GT (model 2007)
156 SW (model 2001)
LANCIA Y MOMO DESIGN
ALFA 33 1.4 (model 1994)
ALFA GT (model 2010)

jef 75
Guru
Guru

RE: VOOR DE BELGEN ! ENQUETE CLUB QUADRIFOGLIO BELGIO

do jul 09, 2009 21:29

:D
Laatst gewijzigd door jef 75 op zo jul 12, 2009 00:42, 3 keer totaal gewijzigd.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

do jul 09, 2009 21:31

@ Kris =D> =D> =D> =D>

Mijn lidmaatschap is al vele jaren geleden opgezegd.
En ook mijn reactie is al vertrokken naar de briefschrijver :-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Tom VDW
Guru
Guru

za jul 11, 2009 20:43

Hoewel ik de SCARB club zal trouw blijven, hoop ik toch dat dit terug wat wordt...

alfa155-v6
Member
Member

za jul 11, 2009 21:12

Ik ben blij dit topic hier te zien..
Wel, zoals jullie hebben gezien zijn er nog wat mensen die proberen een belgische club te redenen (of te vernieuwen)

De opmerkingen ivm elitair zijn zeker niet onterecht, maar dat moet anders kunnen :)
Mochten er mensen zijn tijd&zin hebben om mee te bouwen aan de doorstart, laat dan zeker iets weten... Aan de auteur van de enqueten (of aan mij, en dan komt dat ook wel terecht :) )
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011
Alfa Romeo Giulia Ti Verdi Visconti - 2021

Bezoek: www.cosa-nostra.be

Tom VDW
Guru
Guru

Re: RE: VOOR DE BELGEN ! ENQUETE CLUB QUADRIFOGLIO BELGIO

zo jul 12, 2009 09:43

Ik ben blij dit topic hier te zien..
Wel, zoals jullie hebben gezien zijn er nog wat mensen die proberen een belgische club te redenen (of te vernieuwen)

De opmerkingen ivm elitair zijn zeker niet onterecht, maar dat moet anders kunnen :)
Mochten er mensen zijn tijd&zin hebben om mee te bouwen aan de doorstart, laat dan zeker iets weten... Aan de auteur van de enqueten (of aan mij, en dan komt dat ook wel terecht :) )
Heb mij al opgegeven via de enquete :wink:

SCARB moderators
Moderator
Moderator

RE: Voor de Belgen ! Enquete Club Quadrifoglio Belgio

zo jul 12, 2009 09:55

De SCARB staat buiten het conflict van de CQ-leden en hun bestuur.

Om die reden zijn zinsneden en berichten die de suggestie zouden kunnen wekken dat de SCARB partij is in dit conflict aangepast of verwijderd.
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

gtj1600
Guru
Guru

zo jul 12, 2009 10:08

als wij nederlanders niet mogen reageren verwijder dan deze topic :evil: er staat toch boven scarb vrienden
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

rz
Full Member
Full Member

zo jul 12, 2009 10:48

ik was vroeger lid van de belgische club, maar daar gebeurt niets?
kijk maar naar het forum, ongeveer één berichtje per maand..... :mrgreen: spannend

alfa155-v6
Member
Member

Re: RE: Voor de Belgen ! Enquete Club Quadrifoglio Belgio

zo jul 12, 2009 11:20

ik was vroeger lid van de belgische club, maar daar gebeurt niets?
kijk maar naar het forum, ongeveer één berichtje per maand..... :mrgreen: spannend
Net daarom zijn er aantal mensen (die geen bestuursfuncties hebben) zich aan het organiseren om de boel te vernieuwen.
Een goeie club wordt gemaakt door leden en is er voor de leden.. Op het gevaar af een discussie te ontketenen (en dat is niet de bedoeling)
Het is makkelijk om te zeggen: er gebeurd niets, en zelfs naast de kant de staan. Belgie is een kleiner land dan Nederland, en heeft niet zo een verenigingsmentaliteit als Nederland, het zal dus altijd moeilijker zijn.
Een club van 4000 leden als SCARB zal door het grote aantal leden, wel voldoende gemotiveerde mensen hebben om de boel dynamisch te houden..
Stel dat 10% van de leden, de zin, mogelijkheid en de motivatie heeft om wat te betekenen voor een club, dan heb je hier een legertje van 400 mensen.. Daar kan je al wat mee
Als je in Belgie met 200 bent, dan heb 20 mensen die de boel moeten trekken.. Een heel verschil.
Ikzelf ben noch lid van Scarb of Quadrifoglio, maar er is mij gevraagd of ik een handje wil helpen aan het nieuwe initiatief.. En naief als ik ben, ik zou graag een goed lopende club in Belgie zien..
Maar zonder steun, gaat elk goed initiatief dood.
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jul 12, 2009 12:23

Ikzelf ben noch lid van Scarb of ....
Shame on you !!!

Snel lid maken en het prachtige Klaverblaadje ontvangen, doen, doen, doen ..... :)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

alfa155-v6
Member
Member

zo jul 12, 2009 17:39

Ikzelf ben noch lid van Scarb of ....
Shame on you !!!

Snel lid maken en het prachtige Klaverblaadje ontvangen, doen, doen, doen ..... :)
:D :D Ja, het huidige nr van het klaverblaadje heeft mij bijna over de streep getrokken.. Verdomd mooi artikel over de Montreal.. (ik ga het lezen bij vrienden :) )
(om het gebrek aan artikel te compenseren ben ik dit weekend dan maar wat extra met mijn montreal gaan rijden 8) 8)

Enfin, na een nogal onstuimig jaar (2008) ivm clubs, medewerker, en gemotiveerd zijn, heb ik besloten even de boel de boel te laten en me wat meer te focussen op wat ik eerst deed. Nl, leuke dingen, met gelijkstemde geesten uit mijn streek..
In september doe ik nog een "grote rit" (zie oa alfaforum), maar verder heb ik het even gehad :)
Dit geldt ook voor Club Quadrifoglio, afhankelijk van wat de uitkomst van de enquete (en het resultaat van de follow up)wordt , steek ik daar een handje bij of niet..
Eigenlijk heb je geen club nodig om te genieten van je auto.. Doet scarb wat leuks bij mij in de buurt, schrijf ik me in en doe ik mee. Doet iemand anders wat leuks in Belgie, heb ik tijd etc, ga ik daar heen..
Genieten van de auto's is de boodschap :)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

alfa147man
Full Member
Full Member

zo jul 12, 2009 19:36

Voila, ik heb ook 5minuutjes van mijn tijd gebruikt om die vragenlijst in te vullen en op te sturen.
Afwachten wat de uiteindelijke uitkomst zal worden...

Benieuwd of er in 2010 nog een belgische AlfaClub zal zijn... het jaar dat ons merk z'n 100ste verjaardag viert.
** 147TS, 75TS **

Trenta3
Guru
Guru

zo jul 12, 2009 19:50

Ik heb de vragenlijst ook gekregen... :oops: Maar ik krijg het bestand niet open! :oops:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Frank R
Newbie
Newbie

wo jul 15, 2009 10:45

Beste Alfa Vrienden.

Graag wil ik even reageren op de enquete die Kris geplaatst heeft op het Forum. Ik ben blij met het support wat we krijgen met de vernieuwing van de Belgische Alfa Club, maar vindt niet dat het op deze manier op het Forum moet komen. Zeker niet doordat de mail met de enquete integraal zijn afgedrukt met mijn naam er onder. Dit geeft de indruk dat de SCARB betrokken zou zijn bij deze actie wat absoluut niet het geval is. Wij moeten onze eigen boontjes doppen. Ik weet dat veel Belgen lid zijn van de SCARB en dat moet zo blijven.

Een korte oproep aan Belgische leden was voldoende geweest met een verwijzing naar het mailadres voor verdere informatie.

Natuurlijk kunnen wij in België niet het niveau bereiken wat de SCARB heeft opgebouwd door de jaren ( zie het grote ledenaantal) . Maar we kunnen de Belgische club wel de ontmoetingsplaats maken van enthousiaste Alfa Romeo bezitters en liefhebbers die graag samenkomen en hun auto de sporen willen geven.

Daarom zijn suggesties van EX. Leden van groot belang omdat we er voor willen zorgen dat fouten uit het verleden niet opnieuw gemaakt worden.

Bedankt voor het support
Frank Rameckers

Terug naar “Het Forum Café”