Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: Alfa Romeo Challenge a.s. weekend op Zolder !

ma jul 13, 2009 20:24

Ik zag trouwens flinke helden op slicks in het begin van de wedstrijd toen de baan nog aardig nat lag, dan moet je wel veel vertrouwen hebben in je auto.
:D t was wel de juiste keuze, maar de eerste 4 a 5 ronden waren dancing on ice....volgens mij stonden Richter (met de blauwe 75V6 24v), Rene Hadorn met de Sprint group H en ondergetekende met M2000 75 op slicks). Als Richter op P2 had kunnen starten had Ron t zwaar gekregen, maar van harte proficiat, alle pech van race 1 is dan snel vergeten denk ik! Hadorn moest uitvallen met een gebroken gaskabel....

Ga je mee doen op Zandvoort? Top!
Ik zag je de 2de of 3de ronde aanremmen aan de binnenzijde voor de chicane richting Sacramentsheuvel en een paar auto's uitremmen en dat op slicks.., gaaf! Stond de Uno turbo ook niet op slicks?
Op Zandvoort gaan we de Giulietta de sporen geven, ik zal me deze week inschrijven. Kan ik niet meer terug. :wink:
Theo Romeo
Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

RE: Alfa Romeo Challenge a.s. weekend op Zolder !

ma jul 13, 2009 20:41

Merci voor de complimenten jongens . Maar ( en ik ga in herhaling vallen ) zonder jullie geen spannende races en fotookes . :wink:

Echt jammer Michel . In Francorchamps was het een plaatje om je te zien voorbijscheuren . ( Was jij het die de fragiele vracht naar huis bracht gisteren ? )

Over plaatjes gesproken : Volgende keer moet iedereen er maar eentje dragen met zijn of haar naam erop . Wij struinen namelijk al een tijdje op dit soort evenementen rond en krijgen alleen maar dikke duimen en op zijn minst glimlachreacties ; maw bijna iedereen herkent ons . Maar het overgrote deel van het peleton heb ik nog nooit gesproken , laat staan de hand geschud . :oops:

Alors aux armes citoyens pour Zandvoort . :lol:

Theo en Niels : Inderdaad geen woorden maar daden . :wink:

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Alfa Romeo Challenge a.s. weekend op Zolder !

ma jul 13, 2009 21:06

@theo: Die fiat....Dat zou me eigenlijk niet verbazen....je zou wel gelijk kunnen hebben, heb hem eigenlijk niet in de race gezien, omdat ie achteraan moest starten, of kwam hij me nu voorbij direct bij de start....ik dacht van wel... dan kan hij eigenlijk niet op slicks gestaan hebben....er gebeurt toch altijd een boel in zo'n race, ondanks dat het deelnemerveld wat magertjes was.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
GTA-Racing
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 11, 2008 13:20
Locatie: Tessenderlo
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Challenge a.s. weekend op Zolder !

ma jul 13, 2009 23:15

hoi Marc,

ik meende die fiat na een kwartiertje toch nog steeds in de race gezien te hebben.

ik stond in de pits naast het team van Hadorn, welke na het uitvallen van de sprint, toch voor die fiat aan het supporteren waren.

groetjes

Tim

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Alfa Romeo Challenge a.s. weekend op Zolder !

di jul 14, 2009 08:50

Ha Tim, je hebt gelijk, heb de uitslagen eens uit mijn tas gehaald.
Lothar Moll met de Fiat Uno eindigde als 5e overall. En reed in ronde 15 zijn snelste ronde, 1.53.1 terwijl zijn snelste kwali op droog 1.51.7 was. Lijkt me dan haast wel dat ie op slicks stond.
Bij mij was het verschil met snelste slicktijd ook ongeveer 1,4s. Bij Richter (de blauwe 75v624v) was het verschil 0,9s (overigens alle drie de snelste ronde in ronde 15 gereden, dat kan haast alleen maar met slicks). De snelste tijd van Ron op regenbanden op een droge baan is trouwens ook zeer indrukwekkend, ook in ronde 15, maar dat was de enige uitzondering. Lijkt me dat Ron totdat ie onder druk werd gezet met flinke reserve gereden heeft. Knap dat ie er voor is gebleven, want hij heeft minstens 1,5 tot 2 ronden moeten verdedigen (ik had een prachtig uitzicht).
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Alfa Romeo Challenge a.s. weekend op Zolder !

wo jul 15, 2009 16:06

http://www.youtube.com/watch?v=ltjHBL5nR6w

zie bij 6.20 en verder het verschil tussen slicks en regenbanden, V6 3l en V6 3,3l versus 75TS 2 liter en een 75V624v....
Alfa romeo: The art of the machine!

Terug naar “Racen - Algemeen”