
Thanks.
@ WhizzMan over de olie: k heb geen idee of er een oliekoeler in de mijne zit maar zal dat s Googlen ofzo...
Een 16V TS heeft een warmtewisselaar, geen oliekoeler op de 155, dat is bij alle bouwjaren zo geweest. Ik heb het ook niet over een oliekoeler, maar over een verschil in lengte van een peilstok. Ik heb ze naast elkaar gehad en die uit de '95 16V TS kwam was gewoon langer dan die uit een 97 versie. het scheelde een millimeter of 5 dat de streepjes bij de 97 versie hoger stonden. Dat zou een halve liter olie of iets in die buurt moeten zijn.Ik had zelf het vermoeden dat het halve liter verschil voor de 2.0 16v zit in het wel of niet aanwezig zijn van een oliekoeler. Mijn vroege 2.0 heeft geen oliekoeler en ik kan me voorstellen dat een koeler en slangen een halve liter meer vraagt.net over de max is prima. Ze hebben zelfs bij de 2.0 later een peilstok geleverd die een half litertje meer vereist dan de eerste versie.
Er komt zat koude lucht bij als je rijdt, daar heb je geen extra buis voor nodig. Het punt is vooral dat je nu net onder de motorkap lucht aanzuigt en die wordt als je stilstaat vanzelf warm door de motor. Zolang je niet rijdt kan die lucht niet vervangen worden door koele lucht, of er nou een koudeluchtinlaat op zit of niet. Ik zou eens kijken of iemand nog een luchtfilterhuis voor je heeft liggen, dan kan je het verschil eens proberen.Jup... daar heb je toch ook koudelucht-inlaat dingen voor??
![]()